... ... ...

Beacony na stadionie. Jak uatrakcyjnić imprezy sportowe?

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

01-12-2015

Informacja prasowa
Beacony są coraz częściej wykorzystywanym narzędziem w wielu branżach od retailu, po lotniska, hotele czy restauracje. Jak się okazuje, ta technologia ma również duże grono zwolenników wśród marketerów zajmujących się organizacją eventów sportowych.

Pierwsze wdrożenia tej technologii miały miejsce już na początku 2014 roku na 28 stadionach Major League Baseball, jak również innych obiektach i imprezach o sportowym charakterze: Japanese Baseball stadion, Wimbledon stadion, resorcie narciarskim Gunstock Mountain czy torze wyścigowym Pikes Peak.

Beacony na stadionach Major League Baseball - Case Study:

Major League Baseball (MLB) korzysta z technologii ibeacon od początku sezonu 2014 roku udostępniając to rozwiązanie swoim 30 drużynom. Każda z drużyn może sama decydować w jaki sposób chce komunikować się i nagradzać swoich fanów przy wykorzystaniu tej technologii. Major League Baseball planując wdrożenie beaconów i połączenie ich z aplikacją miało na celu rozwiązanie kilku kluczowych problemów, między innymi chęć zautomatyzowania swojej aplikacji oraz wzbogacenie doświadczenia osób odwiedzających stadiony.

Automatyczny proces check-in

Zanim podłączono aplikację MLB pod beacony, fani na terenie danego stadionu czekowali się poprzez wejście na aplikację i wybranie odpowiedniej opcji, w tym przypadku check-in. Dzięki temu mieli dostęp do swojego konta, gdzie czekały na nich ciekawe oferty i promocje. Proces ten jednak był zbyt mechaniczny zdaniem specjalistów z MLB, dlatego zdecydowano się na wykorzystanie beaconów, co szybko okazało się trafnym wyborem. Beacony sprawiły, że po przejściu obok bramki, proces rejestracji jest całkowicie automatyczny, a uczestnik otrzymuje na swojego smartfona informację np. o możliwości odebrania darmowej czapki czy t-shirtu. Dzięki tym zmianom, liczba “check-ins” wzrosła trzykrotnie w 2015 w porównaniu do 2014 roku, co umożliwiło dotarcie do dużo większej grupy uczestników.

Edukacyjna rola beaconów

Kolejnym celem MLB było ułatwienie fanom dostępu do wiedzy na temat stadionów podczas ich odwiedzin. Lokalizując beacony w pobliżu kilku tzw. miejsc zainteresowania, najczęściej były to 3-4 lokalizacje. Uczestnik przechodząc obok tych miejsc, otrzymuje na swojego smartfona dedykowaną wiadomość lub filmik do odtworzenia. Okazało się to bardzo ciekawą metodą na pokazanie indywidualnego oblicza każdego z obiektów wzbogacając tym samym doświadczenie fanów. Dzięki pozytywnym wynikom wdrożeń beaconów, MLB będzie również korzystało z tej technologii w nadchodzącym sezonie w 2016 roku.

- Beacony pomogły nam rozwiązać problem dostosowania doświadczenia do indywidualnych potrzeb fanów oraz zautomatyzowania aplikacji MLB. Uważamy że beacony mogą być świetnie wykorzystane do wzmocnienia doświadczania i są dla klubów okazją do stworzenia bardziej oryginalnego obrazu w oczach fanów. Myślimy o tej technologii z perspektywy klubów oraz fanów, aby dostarczyć najwyższego doświadczenia podczas wizyt na stadionach MLB -  mówi Adam Ritter, wice-prezydent ds. E-commerce MLB Advanced Media.

Inne pomysły na wykorzystanie beaconów podczas imprez sportowych:

  • Zapewnienie nawigacji ułatwiającej dojazd do stadionu i odnalezienie odpowiednich sektorów - rozwiązanie przydatne również dla osób niepełnosprawnych
  • Udzielenie fanom dostępu do aktualnych informacji o graczach czy innych ciekawostkach podczas trwania spotkania
  • Możliwości wysłania zamówienia do jednego z dostawców snaków z prośbą o dostawę do odpowiedniego sektora podczas trwania meczu
  • Zaoferowanie różnego rodzaju rabatów np. za zakup napoju lub innego rodzaju snaków przysługuje zniżka na parking
  • Po zakończeniu wydarzenia, szybko i sprawnie można otrzymać informację o stopniu zadowolenia uczestników oferując im dodatkową zniżkę na kolejny bilet za wypełnienie krótkiej ankiety
Autor: Monika Oliwiak, Specjalista ds. Marketingu w Linteri

Komentarze (0)