Ogromnym sukcesem zakończyła się kampania pozyskiwania funduszy przez BIVROST. W nieco ponad miesiąc osiągnięto 100% założonego celu i tym samym padł rekord crowdfundingu udziałowego w Polsce. BIVROST zebrał 1,6 mln zł poprzez platformę CrowdWay.pl.

Inwestorzy dostrzegają potencjał VR

Kampania trwała 42 dni. W tym czasie BIVROST zyskał 101 nowych udziałowców, którzy łącznie zainwestowali w spółkę 1,6 mln zł przy cenie 8 tys. zł za udział. Inwestorzy dostrzegają i doceniają dynamikę rozwoju branży VR na świecie. Według prognoz Digi-Capital do 2020 roku rynek VR/AR ma być warty 150 mld dolarów. 

Wysokie ceny gogli VR i mocnych komputerów powodują, że dziś tylko nieliczni mogą sobie na nie pozwolić. Wiemy jednak, że koszty te wkrótce zaczną spadać, a co za tym idzie – VR trafi do mainstreamu. Przewidujemy wzrost udziału technologii VR i AR w wielu branżach, m.in. w rozrywce, edukacji czy reklamie, co dla udziałowców oznacza ponadprzeciętne zwroty z inwestycji. Sądzę, że właśnie to stoi za ogromnym sukcesem kampanii crowdfundingowej BIVROST – tłumaczy Łukasz Zgiep, COO Crowdway.pl oraz bloger na zgiep.com.

Crowdfuding udziałowy to perfekcyjna implementacja głównej zasady wolnego handlu: „coś jest warte tyle, ile ktoś jest w stanie zapłacić”. Firma, a wraz z nią zespół, produkty, wizja, osiągnięcia stają się towarem, a nowi udziałowcy są klientami, którzy decydują czy ten towar ma sens. Jest to nowatorska, jak na nasz region, forma pozyskiwania kapitału. A wszystko co nowatorskie, leży w naturze BIVROST - mówi Paweł Surgiel, CEO BIVROST. - CrowdWay.pl okazał się partnerem głodnym sukcesu i to przeważyło przy wyborze platformy crowdfundingowej. To również start-up, również rozwiązuje problemy i wyznaje zasadę „stay hungry stay foolish”. Do tego dochodzi wizja Prezesa - Bartosza Mazurka, który buduje fantastyczny ekosystem Grupy Kapitałowej Szkoła Inwestowania pozwalający start-upom rozwijać się na każdym etapie, czerpiący swoją siłę z mikro-inwestorów. Od zalążka (seed) po IPO. 

BIVROST produkuje profesjonalne systemy kamerowe do nagrywania wideo w formacie 360o oraz rozwiązania do streamingu live360o. Dostarcza kompletnych narzędzi umożliwiających tworzenie wideo w standardzie Cinematic VR, dając hollywoodzką jakość obrazu, wymaganą przy realizacjach w takich branżach jak medyczna, filmowa czy reklamowa. Kamera 360o opracowana przez BIVROST umożliwia przeprowadzenie transmisji 360 na żywo m.in. na takie platformy, jak Facebook, YouTube czy Periscope oraz bezpośrednio na gogle VR. Spółka należy do wąskiego grona światowych firm, które posiadają autorski algorytm tzw. stitchowania, czyli łączenia obrazu na żywo z wielu kamer w jeden, sferyczny widok. 

1 600 000 zł na dalszy rozwój

Jak podkreśla Paweł Surgiel - Rekord regionu w tym modelu finansowania niezmiernie cieszy. Musimy jednak pamiętać o tym, że rywalizujemy na rynku, gdzie granice nie mają znaczenia, a nasza konkurencja dysponuje większymi budżetami. Nie mamy więc wyjścia i pozyskane na CrowdWay fundusze musimy najpierw pomnożyć. Dlatego środki pozyskane w ramach crowdfundingu udziałowego zostaną przeznaczone na uruchomienie wielkoseryjnej produkcji rigów dla kamer sportowych i profesjonalnych, ekspansję na rynki zagraniczne,  a także dalszy rozwój technologii transmisji wideo 360 stopni. Obecnie spółka pracuje nad nowym formatem, który ma stać się dla wideo 360 tym samym, czym jest JPG dla obrazu albo mp3 dla muzyki.  W planach BIVROST jest również intensywny rozwój zespołu. 

Komentarze (0)