Jedna z najpopularniejszych usług oferowanych przez PayPal – Zwrot Kosztów Odesłania Przedmiotu – wstępnie uruchomiona jako pilotaż, została bezterminowo przedłużona w Polsce, a także na wielu innych rynkach, które miały okazję testować usługę w ostatnim czasie.

Polska znajduje się wśród 15 krajów, w których odsetek konsumentów korzystających z możliwości Zwrotu Kosztów Odesłania Przedmiotu jest najwyższy. To szczególnie ważna informacja dla wszystkich osób planujących świąteczne zakupy.

Choć szczyt największego sezonu zakupowego w tym roku dopiero przed nami, wyraźnie widać już, że wymagania konsumentów dotyczące produktów i usług są wyższe niż kiedykolwiek wcześniej. Zgodnie z najnowszymi szacunkami PayPal w trakcie tegorocznego sezonu świątecznego konsumenci na całym świecie kupią za pośrednictwem Internetu znacznie więcej niż w latach poprzednich. Według prognoz wolumen płatności w tym okresie przekroczy 25 tys. dolarów na sekundę. Równocześnie, jak pokazują dane z badania GfK dla PayPal, wysokie koszty odesłania przedmiotów do sprzedających zniechęcają coraz większą liczbę e-konsumentów: już 36% polskich kupujących uważa możliwość darmowego zwrotu produktów za najważniejszy czynnik zachęcający do częstszych zakupów online.

Widząc tę przeszkodę, a także starając się nieustannie rozwijać usługi pod kątem rosnących potrzeb nowoczesnych e-kupujących, PayPal podjął decyzję o bezterminowym przedłużeniu usługi Zwrotu Kosztów Odesłania Przedmiotu. Pokazuje ona dążenie PayPal do udoskonalenia świątecznych (ale nie tylko) zakupów online tak, aby stały się dla wszystkich jeszcze bezpieczniejsze i przyjemniejsze. Polscy konsumenci mogą teraz z łatwością, niezależnie od przyczyny, zwrócić fizyczny produkt kupiony online i opłacony przy pomocy PayPal, rejestrując się na stronie PayPal i otrzymując zwrot kosztów odesłania przedmiotu od razu na swoje konta PayPal.

Polacy najczęściej zwracają ubrania oraz elektronikę

Zgodnie ze statystykami PayPal, wśród najczęściej wymienianych powodów zwrotów dokonywanych przez polskich konsumentów znajdują się: otrzymanie produktów w złym rozmiarze oraz niespełnienie oczekiwań przez zamówiony towar. Najczęściej zwracanymi produktami są ubrania i elektronika użytkowa, a wśród krajów, do których towary są najczęściej zwracane, na czele znajdują się: Polska, Wielka Brytania i Chiny.

– Usługa Zwrotu Kosztów Odesłania Przedmiotu daje konsumentom dodatkową pewność w trakcie zakupów online – mówi Matt Komorowski, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. – W PayPal wierzymy, że zakupy online mogą być proste, bezpieczne i szybkie, a zarówno płatność, jak i proces zwrotu, powinny być ledwo zauważalnymi działaniami w tle. To szczególnie ważne w czasie sezonu świątecznego, kiedy konsumenci są zasypywani niezliczonymi promocjami i ofertami, ale w dalszym ciągu potrzebują poczucia bezpieczeństwa również w tych wyjątkowych sytuacjach, kiedy produkt okaże się niezgodny z opisem, lub gdy po prostu zmienią zdanie i będą chcieli go zwrócić – podsumowuje.

Nie pasuje? Nie ma sprawy!

Usługa Zwrotu Kosztów Odesłania Przedmiotu jest bezpłatna, wygodna i łatwa w użyciu. W celu dokonania zwrotu należy wykonać jedynie cztery proste kroki:

1. Zarejestrować się do programu za darmo i zapłacić za zakupy przez PayPal.

2. Zaakceptować warunki zwrotu u danego sprzedawcy i odesłać paczkę zgodnie z jego polityką zwrotów.

3. W ciągu 14 dni (od stycznia 2017 roku – 30 dni) złożyć wniosek na dedykowanej stronie PayPal, załączając wymagane dokumenty.

4. Odebrać zwrot pieniędzy na konto PayPal w ciągu 5 dni roboczych od otrzymania pozytywnej decyzji w sprawie zwrotu.

W ramach usługi jedna osoba może dokonać do 12 zwrotów w ciągu roku, każdy na kwotę maksymalnie 120 złotych. Zgodnie z analizą zakupów dokonaną przez PayPal, 120 złotych powinno pokryć koszt zwrotu większości produktów do dowolnego miejsca na świecie.

Ze wszystkim warunkami korzystania z usługi Zwrotu Kosztów Odesłania Przedmiotu można zapoznać się na stronie PayPal. 

Komentarze (0)