Zdaniem wielu wybitnych wizjonerów, takich jak np. Elon Musk - założyciel PayPal’a, SpaceX i Tesli Motors, kończy się era technologii informacyjnych, nadszedł czas nowoczesnej infrastruktury. Najlepiej świadczy o tym sukces takich marek jak Uber, BlaBlaCar czy Airbnb.

Do ich grona może niebawem dołączyć ShopConnector - polski startup zrzeszający sklepy internetowe i oferujący bezpłatne uniwersalne kody zniżkowe. Twórcy startupów na całym świecie głowią się dniami i nocami nad tym, jak stworzyć lub uwolnić infrastrukturę, która łącząc firmy, ludzi oraz ich zasoby w naturalny sposób dostarczyłaby im wszystkim korzyści. W USA dynamicznie rozwijają się przedsiębiorstwa oferujące przewozy kurierskie za pośrednictwem internetu, dostarczanie zakupów do domu czy wynajem samochodów. Wszystkie one mają jeden wspólny mianownik: usługi świadczą zwyczajni użytkownicy, a nie etatowi pracownicy. Infrastruktura, która umożliwia ten proces stanowi serce biznesu - jego najcenniejszy i najważniejszy element.

Tak się hakuje zakupy

Do takich rozwiązań należy ShopConnector - polski startup stworzony od podstaw przez związanego do niedawna z Audioteką Jarosława Trybuchowicza. Jako specjalista od e-commerce i analityk business intelligence od wielu lat obserwował rynek zastanawiając się nad rozwiązaniem, które pomogłoby sklepom połączyć siły we wspólnej promocji, a konsumentom ułatwić pozyskiwanie zniżek. - Sam regularnie robię zakupy w internecie. Zawsze irytowało mnie to, że niezwykle ciężko jest znaleźć zniżkę na interesujący mnie produkt. Często z tego powodu przerywałem zakupy czekając na lepszą okazję. Miałem już dość poświęcania czasu na ciągłe poszukiwania. Pracując w Audiotece korzystaliśmy z różnych metod wsparcia sprzedaży. Poznałem ich wady i zalety i doszedłem do wniosku, że żadna z nich nie rozwiązywała w sposób wystarczający tego problemu. Dodatkowo, wszystkie one wymagały ciągłego monitoringu i ręcznej pracy - wspomina Jarosław Trybuchowicz, twórca ShopConnectora.

Jego zdaniem wielu firm nie stać na efektywne kampanie CPC (cost per click - koszt za kliknięcie) albo CPM (cost per mille - koszt za tysiąc wyświetleń) głównie ze względu na małą skalę budżetów i silną konkurencję. Brakuje im również odpowiedniej wiedzy, która umożliwiłaby optymalizowanie kosztów promocji w sieci. Stąd najtrafniejszym wyborem jest często CPS (cost per sale - koszt za sprzedaż). Jednym z najpopularniejszych tego typu kanałów są porównywarki cen i tzw. marketplace. Niestety, korzystanie z nich nierzadko wymusza na sklepach prowadzenie tzw. wojny cenowej, a to może przełożyć się na jakość ich funkcjonowania i spadek jakości customer experience. Prowadzi również do nadmiernych cięć kosztów związanych z obsługą klienta czy IT. Niezdrowa rywalizacja powoduje, że wszystkie sklepy obniżają ceny do tego stopnia, że dużej części z nich sprzedaż przestaje się opłacać.

Kod na wszystko

Shopconnector.pl działa zupełnie inaczej. Dzięki niemu konsumenci mogą kupować produkty w najniższych cenach rynkowych używając uniwersalnego kodu zniżkowego. Można go wykorzystać u dowolnego partnera shopconnector.pl, na każdy produkt, w dowolnym czasie. Takie rozwiązanie sprawia, że osoby robiące zakupy w sieci nie muszą marnować czasu wyszukując promocji na poszczególne produkty. Kody można generować w nieskończoność, więc zniżki nigdy się nie kończą. Nowatorski model stworzony przez Jarosława Trybuchowicza odchodzi od przyjętego na rynku standardu, gdzie kod rabatowy służy do wyprzedawania starych kolekcji, pozbywania się resztek magazynowych czy promowania konkretnych producentów. W shopconnector.pl zniżki działają na cały asortyment, również na artykuły z nowych kolekcji.

Współpraca zamiast rywalizacji

Sklepom internetowym shopconnector.pl daje możliwość darmowego prezentowania swoich produktów i dzięki temu pozyskiwania nowych zamówień. Do ich dyspozycji jest również darmowy moduł lojalnościowy i moduł grywalizacji przeznaczony dla obecnych klientów sklepu. Dla większości małych i średnich firm wdrożenie takich funkcji na własną rękę jest zbyt kosztowne i w efekcie często nieosiągalne. Co ciekawe, na platformie nie znajdziemy dwóch sklepów o takim samym asortymencie. Wynika to z polityki firmy, która zamiast na rywalizację stawia na wzajemne wsparcie. Dodatkowo, shopconnector.pl dostarcza firmom wiedzę m.in. skąd pochodzą klienci kupujący w ich sklepie.

Na chwilę obecną shopconnector.pl odnotowuje 30 tys. wizyt miesięcznie i dociera do 300 tys. klientów z ponad 45 zrzeszonych sklepów. Serwis rozwija się dynamicznie, o czym świadczy fakt, że każdego dnia dołącza do niego średnio jeden nowy sklep. Integracja z platformą jest banalnie prosta i odbywa się przez instalację specjalnej wtyczki. Wśród największych marek obecnych na shopconnector.pl znalazły się m.in.: Audioteka, Designersko.pl, Dziedzic Pruski, Pole na stole, KatalogMarzeń.pl, Pradelle, Biustonosze Atlantic, Interiore.pl czy Ohoo.pl. W trakcie integracji jest kilku największych graczy e-commerce z branży elektronicznej, FMCG i obuwniczej. Partnerem odpowiedzialnym za rozwój i obsługę techniczną serwisu jest agencja interaktywna KERRIS.

Komentarze (0)