Jak zadbać o swojego e-konsumenta?

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Jak trafić w gusta potencjalnych e-klientów, aby sklep internetowy nie stracił na wartości i zyskał zainteresowanie? Wzrost branży e-commerce wpływa na powiększające się wymagania e-konsumentów.

Nie każ czekać

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze, strona nie powinna się ładować dłużej niż 3 sekundy, ponieważ internauta zniechęci się w ekstremalnie szybkim czasie do kontynuowania zakupów na takiej stronie. Ponad to, aż 80% użytkowników nie powraca na strony, które nie są wystarczająco szybkie.

Wybieranie produktu

Po przejściu pierwszego testu, e-konsument zaczyna wybieranie produktu, zazwyczaj trwa to do około 90 sekund. Jest to czas, w którym witryna „kupuje” konsumenta. Warto mieć na uwadze, że najsilniejszym bodźcem skłaniającym do zakupu są zdjęcia wystawionych produktów. Jakość zdjęć powinna być wysokiej jakości, jak również oddające rzeczywistość, bowiem ¼ kupujących porzuca dokonanie zakupu przez słabą jakość fotografii. W ostatnim czasie w sektorze odzieżowym dużą popularnością cieszą się filmy video, przedstawiające produkty na modelce.

Zadbaj o dobrą opinie

Co trzeci internauta sprawdza opinię i recenzję na temat produktu, którym jest zainteresowany. Warto zadbać o dobrą opinię wprowadzając w e-sklepie system umożliwiający wystawianie opinii na temat zakupionego produktu, niezależnie od zadowolenia lub niezadowolenia.

Szybki proces zakupowy

Podaruj swoim potencjalnym e-klientom szybki proces zakupowy. Możliwość dokonania zakupu bez konieczności rejestracji jest teraz bardzo pożądanym krokiem. Dodatkowo cały proces nie powinien przekraczać 5 kroków i posiadać funkcje wracania do poprzedniej strony.

Sprawny system płatności

Możliwość wyboru płatności jest bardzo istotnym czynnikiem, który wpływa na sfinalizowanie procesu zakupowego. Niedostępność preferowanej formy przez e-klienta skutecznie go zniechęci do dokonania zakupu. Warto w tym sektorze sprostać wymaganiom klientów.

Satysfakcja z rabatu

Ponad połowa konsumentów przyznaje, że dokonuje zakupu korzystając rabatów oferowanych przez sklepy i jest to jeden z głównych czynników wpływających na decyzje. Warto pamiętać, że cena za przesyłkę towaru powinna również być rozsądnie dopasowana.

To, czego pragną e-konsumenci nie jest skomplikowane, natomiast często niewykonalne dla sklepów internetowych. Przy obecnym wzroście rynku e-commerce klienci mają prawo oczekiwać wielu udogodnień. Kto pierwszy dostarczy pożądane funkcjonalności, zdobędzie klienta, wystarczy tylko wczuć się w jego rolę i dostrzec pewne niedogodności, które napotyka na swojej drodze w twoim sklepie.

Źródło: Shipbooster | fot. pixabay.com