... ... ...

Jak zadbać o swojego e-konsumenta?

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

26-02-2016

Informacja prasowa
Jak trafić w gusta potencjalnych e-klientów, aby sklep internetowy nie stracił na wartości i zyskał zainteresowanie? Wzrost branży e-commerce wpływa na powiększające się wymagania e-konsumentów.

Nie każ czekać

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze, strona nie powinna się ładować dłużej niż 3 sekundy, ponieważ internauta zniechęci się w ekstremalnie szybkim czasie do kontynuowania zakupów na takiej stronie. Ponad to, aż 80% użytkowników nie powraca na strony, które nie są wystarczająco szybkie.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Wybieranie produktu

Po przejściu pierwszego testu, e-konsument zaczyna wybieranie produktu, zazwyczaj trwa to do około 90 sekund. Jest to czas, w którym witryna „kupuje” konsumenta. Warto mieć na uwadze, że najsilniejszym bodźcem skłaniającym do zakupu są zdjęcia wystawionych produktów. Jakość zdjęć powinna być wysokiej jakości, jak również oddające rzeczywistość, bowiem ¼ kupujących porzuca dokonanie zakupu przez słabą jakość fotografii. W ostatnim czasie w sektorze odzieżowym dużą popularnością cieszą się filmy video, przedstawiające produkty na modelce.

Zadbaj o dobrą opinie

Co trzeci internauta sprawdza opinię i recenzję na temat produktu, którym jest zainteresowany. Warto zadbać o dobrą opinię wprowadzając w e-sklepie system umożliwiający wystawianie opinii na temat zakupionego produktu, niezależnie od zadowolenia lub niezadowolenia.

Szybki proces zakupowy

Podaruj swoim potencjalnym e-klientom szybki proces zakupowy. Możliwość dokonania zakupu bez konieczności rejestracji jest teraz bardzo pożądanym krokiem. Dodatkowo cały proces nie powinien przekraczać 5 kroków i posiadać funkcje wracania do poprzedniej strony.

Sprawny system płatności

Możliwość wyboru płatności jest bardzo istotnym czynnikiem, który wpływa na sfinalizowanie procesu zakupowego. Niedostępność preferowanej formy przez e-klienta skutecznie go zniechęci do dokonania zakupu. Warto w tym sektorze sprostać wymaganiom klientów.

Satysfakcja z rabatu

Ponad połowa konsumentów przyznaje, że dokonuje zakupu korzystając rabatów oferowanych przez sklepy i jest to jeden z głównych czynników wpływających na decyzje. Warto pamiętać, że cena za przesyłkę towaru powinna również być rozsądnie dopasowana.

To, czego pragną e-konsumenci nie jest skomplikowane, natomiast często niewykonalne dla sklepów internetowych. Przy obecnym wzroście rynku e-commerce klienci mają prawo oczekiwać wielu udogodnień. Kto pierwszy dostarczy pożądane funkcjonalności, zdobędzie klienta, wystarczy tylko wczuć się w jego rolę i dostrzec pewne niedogodności, które napotyka na swojej drodze w twoim sklepie.

Źródło: Shipbooster | fot. pixabay.com 

Komentarze (0)