Wedding.pl, największy Polski marketplace ślubny, wzmacnia swoją kadrę zarządzającą. Kamil Kopka, wcześniej odpowiedzialny m.in. za sukces Allani.pl, zostanie nowym Prezesem Zarządu. Agnieszka Hyży, dziennikarka i prezenterka, od lat związana z branżą ślubną, dołączy jako Dyrektor Kreatywny.

Na zdjęciu (od lewej): Kamil Kopka i Agnieszka Hyży

Niespełna trzy miesiące po zebraniu kolejnej rundy inwestycyjnej od funduszu Protos.VC, Wedding.pl może pochwalić się kolejnym dużym sukcesem - tym razem kadrowym. Zespół spółki został wzmocniony przez dwoje specjalistów - Kamila Kopkę oraz Agnieszkę Hyży.

Kamil Kopka to manager z blisko 10-letnim doświadczeniem w branży mediowej. Pierwsze zawodowe kroki stawiał w dziale sprzedaży TVN. Następnie został szefem sprzedaży portalu modowego Lamode.info, skąd przeszedł do wydawnictwa Burda International Polska. W Burdzie odpowiadał za merge działów sprzedaży internetowej wszystkich portali G+J Polska i Burdy. W roku 2014 dolączył do Allani.pl (spółka portfelowa Protos.vc), gdzie objął funkcję dyrektora sprzedaży. Pracując w Allani, w niespełna dwa lata doprowadził do kilkukrotnego wzrostu przychodów, co ostatecznie doprowadziło do przejęcia spółki przez grupę Wirtualna Polska przy 500% zwrocie dla inwestorów.

Kamil Kopka dołącza do Wedding.pl w charakterze Prezesa Zarządu, zastępując na stanowisku jednego z założycieli spółki - Pawła Salę, który od teraz pełnić będzie funkcję Dyrektora Technologicznego (CTO).

– W ciągu niespełna 3,5 roku od naszej inicjalnej inwestycji Wedding.pl udało się wybić na pozycję lidera rynku i zbudować bardzo solidne podstawy biznesu - teraz stawiamy sobie wyłącznie jeden cel: SKALOWANIE. Po naszej kilkuletniej współpracy z Kamilem jako dyrektorem sprzedaży Allani.pl, cenimy go jako lidera i sprawnego menagera, sfokusowanego na celach biznesowych, stąd ponownie wspólny projekt – mówi Michał Skrzyński, partner funduszu Protos.vc.

– Razem z Kamilem oraz Protos.vc mamy spójną wizję tego w jaką stronę chcemy rozwijać Wedding.pl. Zarządzanie biznesem oddaję Kamilowi, dla mnie osobiście ta zmiana to możliwość skupienia się wyłącznie na tym co lubię najbardziej - budowaniu produktu – mówi Paweł Sala.

– Zdecydowałem się zmienić barwy na Wedding.pl, raz ze względu na dobre doświadczenia współpracy z Protos i zbieżny mindset biznesowy, dwa z powodu potencjału do rozwinięcia jaki widzę w Wedding.pl. Do tej pory przychody Wedding.pl pochodziły głównie z pośrednictwa w sprzedaży sukien ślubnych. Obecnie naszym celem jest zbudowanie marketplace’u, w którym para młoda przygotowująca się do ślubu znajdzie najwyższej jakości usługodawców związanych z organizacją wesela, a usługodawcy będą mogli dotrzeć ze swoją ofertą bezpośrednio do par młodych. Przyszłym narzeczonym zapewniamy także dostęp do narzędzi usprawniających organizację wesela, a także do treści z trendami ślubnymi i poradnikami, którą zarządzać będzie Agnieszka Hyży jako creative director – mówi Kamil Kopka.

Agnieszka Hyży to popularna dziennikarka i prezenterka telewizyjna Polsatu, znana m.in. z programów “Taniec z gwiazdami” czy “Twoja twarz brzmi znajomo”. Agnieszka od lat zajmuje się także branżą ślubną - od 2012 do 2013 realizowała w programie Studio weekend kącik na temat organizacji ślubów i wesel, w styczniu 2013 założyła internetowy serwis o tematyce ślubno-weselnej PowiedzmyTak.pl (obecnie nieaktywny), w 2016 przystąpiła do realizacji kolejnego projektu - wprowadziła na rynek swój autorski kwartalnik oraz targi „Wedding Show” o tematyce ślubnej. W Wedding.pl odpowiadać będzie za część redakcyjno-inspiracyjną serwisu, budowę marki oraz kontakt z mediami.

O Protos venture capital:

Protos.vc to polski fundusz venture capital, inwestujący w spółki technologiczne na wczesnym etapie rozwoju. Wśród udziałowców funduszu znajdują się m.in Robert Lewandowscki i Cezary Kucharski. Protos.vc zainwestował dotychczas w 15 spółek, z czego większość stała się krajowymi liderami swoich branż, m.in. Lavito.pl, Wedding.pl, LokalnyRolnik.pl, Gamekit.com, Allani.pl. Fundusz zainwestował dotąd w Wedding.pl 3,5mln zł.

O Wedding.pl

Wedding.pl to marketplace łączący narzeczonych ze sprawdzonymi, starannie wyselekcjonowanymi usługodawcami, dzięki którym zorganizowanie perfekcyjnego wesela staje się możliwe. Wedding.pl stał się bezapelacyjnym liderem branży – serwis odwiedzany jest przez blisko 80% wszystkich przyszłych par młodych, które wygenerowały dla partnerów biznesowych Wedding.pl już ponad 740 mln zł obrotu. Wedding.pl wspierany jest przez najlepszych ekspertów w branży, w tym m.in. Mariusza Gralewskiego oraz fundusz Protos.vc, którego łączna inwestycja w spółkę wynosi ponad 3,5 mln złotych.

Komentarze (0)