30 0 6

Ten startup pomoże stworzyć spersonalizowaną bajkę. Właśnie pozyskał 8,5 mln dolarów finansowania

Dodane

01-08-2017

Adam Łopusiewicz
Wonderbly to aplikacja webowa stworzona w Londynie, za pomocą której możemy zamówić spersonalizowaną bajkę dla naszych dzieci. Wystarczy, że wybierzemy wzór książeczki i wpiszemy imię dziecka, a opowiadanie będzie dotyczyło niego. Jedną z książek sprzedał w nakładzie 2,7 mln sztuk.

Na zdjęciu: fragment filmu promocyjnego "Lost My Name" | fot. lostmy.name

Otwartość na rynki zagraniczne

Lost My Name - tak nazywa się najbardziej popularna bajka z serii Wonderbly, w której występują dzieci klientów. Wystarczy, że rodzice zamówią bajkę (za 29,99 dolarów z darmową przesyłką na całym świecie) i wpiszą imię dziecka, dla którego będzie przeznaczona. Wtedy w opowiadaniu o chłopcu albo dziewczynce, którzy zgubili swoje imię, zmyślone postacie pomogą odnaleźć bohaterowi imię, które nadali ich rodzice.

To tylko jeden wzór bajki w ofercie Wonderbly, londyńskiego startupu, który pozyskał właśnie rundę finansowania. W ofercie znajdziemy także tytuły Fantastic Firsts, Kingdom of You oraz The Birthday Thief Book. Inwestorów do zaangażowania się w ten projekt, naszym zdaniem, mogły przekonać dwie rzeczy: liczba sprzedaży "Lost My Name" oraz otwartość na rynki zagraniczne.

2,7 miliona nakładu

Jak już wspomnieliśmy, książeczka o bohaterze, który zgubił swoje imię, sprzedała się w nakładzie 2,7 miliona sztuk. Drugi aspekt działalności Wonderbly jest warty uwagi i pochwalenia, ponieważ każda z oferowanych książeczek została przetłumaczona na kilka języków ("Lost My Name" przetłumaczono na 10 języków), dlatego może zainteresować większą liczbę rodziców.

Startup opracował w tym roku sześć kolejnych opowiadań i nawiązał współpracę z wydawnictwem Roald Dahl Estate oraz właścicielami znanych sklepów Willy Wonka’s Chocolate Factory. W tej rundzie finansowania, z której spółka pozyskała 8,5 miliona dolarów, uczestniczyli m.in. Ravensburger oraz poprzedni inwestorzy, czyli Google Ventures, Project A Ventures, Greycroft, The Chernin Group oraz Allen & Co.

Temu startupowi, jak i wielu innym z branży rozrywkowo-dziecięcej, życzymy bajkowej przyszłości.

Komentarze (0)