Cezary Kucharski, znany polski menedżer piłkarski, już od kilku lat jest aktywnym uczestninikiem rynku start-upowego. Były piłkarz Legii dokonuje swoich inwestycji za pośrednictwem funduszu inwestycyjnego Protos.vc

Najnowszą inwestycją Kucharskiego jest Sporticos.com, serwis internetowy, którego podstawową funkcjonalnością jest informowanie o nadchodzących wydarzeniach sportowych. Czynnikiem wyróżniającym Sporticos.com na tle konkurencji jest unikalny sposób prezentacji danych. Tradycyjne zapowiedzi redakcyjne zostały tutaj zastąpione przystępnymi dla użytkownika infografikami.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Na zdjęciu: Cezary Kucharski | fot. wikimedia.org CC by 3.0

Maciej Woźniak, założyciel Sporticos.com, pytany o genezę powstania serwisu odpowiedział:

W ciągu ostatnich lat znacząco zmienił się sposób w jaki użytkownicy internetu konsumują treści. Obecnie walkę o użytkownika wygrywa ten, kto jest w stanie jak najszybciej i w jak najprostszy sposób przekazać mu poszukiwaną informację, w czym doskonale sprawdzają się infografiki. Miałem okazję wielokrotnie się o tym przekonać tworząc i promując infografiki w agencji Whites.”

Obecnie Sporticos.com skupia się na zapowiedziach ligowych meczów piłkarskich, w przejrzysty sposób prezentując podstawowe informacje na ich temat, t.j. składy drużyn, bilans poprzednich spotkań, pozycje w tabeli, ale także statystki fanów w social media czy prognozowany wynik. Aktualnie trwają prace nad algorytmem dobierającym najciekawsze statystyki dla danego meczu.

Maciej nie ukrywa swoich globalnych ambicji:

Serwis już teraz obejmuje swoim zasięgiem przeszło 60 światowych lig i jest dostępny w 6 językach, a to dopiero początek. Chcemy stad tym miejscem w sieci, które odwiedzane jest każdego fana sportu, niezależnie od tego w którym zakątku świata mieszka i której drużynie kibicuje.”

Niecodzienna forma prezentacji zapowiedzi meczowych spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony piłkarskiego świata. Zgodnie z informacją przekazaną przez założyciela, każdego dnia Sporticos.com otrzymuje zapytania dotyczące możliwości wykorzystania infografik na oficjalnych stronach internetowych klubów czy facebookowych fanpage’ach.

Zapytany o kulisy współpracy ze Sporticos.com, Cezary Kucharski odpowiada:

Głęboko wierzę w powodzenie tego projektu. Myślę, że łącząc kompetencje Maćka w budowaniu i skalowaniu biznesu oraz moje głębokie zrozumienie świata sportu, jesteśmy w stanie wspólnymi siłami zbudować rynkowego lidera.”

Komentarze (0)