Wirtualna Polska Holding nie zwalnia tempa. Niespełna miesiąc temu własnością giganta stały się dwie porównywarki produktów finansowych, a teraz agregator ofert modowych. Grupa WP za 11,3 mln zł kupiła właśnie Allani.

Serwis modowy staj się własnością WPH

Należący do Wirtualnej Polski Holding serwis modowy Domodi przejął wczoraj swojego konkurenta.  Za 11,3 mln złotych spółka nabyła sto procent akcji Allani, platformy, która agreguje oferty sklepów modowych w tym m.in. Zalando i Eobuwie. Nowy nabytek ma pomóc Wirtualnej Polsce Holding wzmocnić swoją pozycję na odzieżowym rynku e-commerce.

Jacek Świderski, prezes zarządu WPH, stwierdził, że zawarta transakcja pozwoli koncernowi zwiększyć skalę działania w obszarze e-zakupów, a zespół Allani pomoże spółce również w wypełnianiu misji, którą realizuje firma. Zdaniem Świderskiego jest nią inspirowanie i wpieranie Polaków w podejmowaniu codziennych decyzji zakupowych, a więc też tych dotyczących nabywania poszczególnych elementów garderoby.

Gigant w sektorze e-commerce w Polsce

Ponadto przyłączenie się Allani do Wirtualnej Polski Holding jest szansą dla agregatora ofert sklepów modowych na poprawę m.in. kondycji finansowej. Tak przynajmniej było w przypadku Domodi, który stał się we wrześniu 2014 roku własnością WPH. Zarząd spółki chwali się, że po przejęciu Domodi, zarówno wzrósł jego przychód, jak również liczba użytkowników serwisu. Początkowo było ich 1,1 mln, a na rok od integracji z koncernem już 2,1 mln.

Z kolei Allani może pochwalić się, że z portalu korzysta obecnie 900 tysięcy realnych użytkowników. To ważne liczby, dla Wirtualnej Polski Holding, bo zgodnie z danymi Megapanel PBI/Gemius, w sierpniu 2015 roku serwisy e-commerce należące do Grupy WP odwiedziło 2,7 mln internautów. Łącznie z wynikiem osiąganym przez Allani, koncern szacuje, że plasuje się na piątym miejscu w rankingu największych podmiotów z sektora e-commerce w Polsce.

Pięć miesięcy, sześć spółek

Przejęcie Allani przez Wirtualną Polskę Holding jest już szóstą sfinalizowaną transakcją od majowego debiutu spółki na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowy. Od tego czasu minęło więc zaledwie pięć miesięcy, a zarząd koncernu konsekwentnie realizuje strategię. Jacek Świderski, zapowiedział w niej, że kapitał pozyskany podczas emisji akcji przeznaczy właśnie na akwizycje firm zajmujących się handlem online.

I tak niespełna miesiąc temu WHP kupiło Finansowysupermarket.pl i jedenwniosek.pl, porównywarki produktów finansowych za 12,5 mln złotych. Wcześniej z kolei własnością giganta stała się Grupa NextWeb Media. To do niej należały takie serwisy jak abcZdrowie.pl i Parenting.pl, które obecnie zrzesza Grupa Wirtualna Polska.

Komentarze (0)