... ... ...

Agora kupuje udziały GoldenLine. Tym samym, staje się większościowym akcjonariuszem

Dodane

26-01-2016

Adam Sawicki
W 2011 roku za ok. 11 mln zł Agora nabyła mniejszościowy pakiet akcji GoldenLine. Teraz z kolei przejmuje większość udziałów w spółce, a płaci za nie mniej o 3 mln zł w stosunku do poprzedniej transakcji. Serwis rekrutacyjno-społecznościowy ma pomóc Agorze zarabiać na internetowym rynku pracy.

Agora kupuje udziały GoldenLine za ok. 8.5 mln zł

Za blisko osiem i pół miliona złotych Agora przejmuje 52 proc. udziałów GoldenLine. Tym samym, koncern medialny stał się większościowym akcjonariuszem warszawskiej firmy. Dotychczas bowiem Agora posiadała 36-cio procentowy pakiet udziałów w serwisie rekrutacyjno-społecznościowym, który upoważniał ją do oddania siedemdziesięciu dwóch głosów podczas zgromadzeń walnych.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Na zdjęciu: Mariusz Gralewski, pomysłodawca GoldenLine, były szef portalu | fot. materiały prasowe 

Po zawartej wczoraj transakcji, wartość udziałów Agory w GoldenLine wynosi obecnie 89 proc. i gwarantuje spółce tyle samo głosów podczas zebrań wspólników spółki. Pozostały, mniejszościowy pakiet akcji należy natomiast do spółki G.C. Geek Code Ltd, zarządzanej przez Mariusza Gralewskiego, czyli pomysłodawcę i jednego ze współzałożycieli biznesowej sieci społecznościowej. Tych udziałów natomiast przedsiębiorca nie zamierza, przynajmniej póki co, sprzedawać.

Agora i GoldenLine umocnią swoje pozycje na internetowym rynku pracy

Dyrektor segmentu internetu w Agorze wyjaśnia, że kupno udziałów GoldenLine przez koncern medialny wynika z tego, że platforma ta doskonale uzupełnia ofertę serwisu GazetaPraca.pl, który należy właśnie do Agory. – Z jednej strony dajemy użytkownikom możliwość przeglądania rozbudowanej bazy ofert pracy i profili pracodawców, a z drugiej - umożliwimy rekruterom dostęp do największej wyszukiwarki kandydatów aktywnie i pasywnie poszukujących pracy, a także narzędzi marketingowych oraz z zakresu employer brandingu – mówi Paweł Wujec, czytamy w informacji prasowej.

Z kolei Karol Traczykowski, prezes GoldenLine, tłumaczy, że po przejęciu przez Agorę większościowego pakietu udziałów, serwis rekrutacyjno-społecznościowy umocni swoją pozycję w kategorii „praca” w polskim internecie. Przedsiębiorca dodaje również, że GoldenLine zwiększy teraz skalę działalności, a także zaoferuje swoim użytkownikom pełen pakiet narzędzi ułatwiających budowę marki osobistej na rynku pracy.

Większy pakiet, niższa cena

W efekcie, użytkownikom ma być łatwiej znaleźć pracę, zaś pracodawcom właściwych kandydatów. – Wspólnie z Agorą zdecydowaliśmy się na połączenie GazetaPraca.pl z GoldenLine, czyli dwóch czołowych serwisów rekrutacyjnych. Każdy z nich cieszy się dużą popularnością (powyżej trzech mln użytkowników miesięcznie). Chcemy w ten sposób zwiększyć skuteczność naszej oferty rekrutacyjnej dostarczając użytkownikom więcej ofert pracy, a naszym klientom więcej kandydatów – mówi Mariusz Gralewski, pomysłodawca GoldenLine.

Przypomnijmy, że w 2011 roku Agora kupiła 36 proc. udziałów GoldenLine. Wówczas transakcja ta kosztowała koncern medialny nieco ponad 11 milionów złotych. Teraz z kolei korporacja przejęła 52 proc. udziałów, za które zapłaciła o 3 miliony złotych mniej niż w przypadku umowy sprzed pięciu lata. Argumenty natomiast są te same: GoldenLine ma pomóc Agorze zarabiać na rekrutacji.

Komentarze (0)