7 1 14

Powiadomienia Push - zepchnij AdBlocka ze sceny i skutecznie docieraj do swoich klientów!

Dodane

15-03-2017

Sara Strojny
Czy chcesz dowiedzieć się jak zwiększać Open Rate o 50% a Click-Through Rate nawet dwukrotnie? Pragniesz znaleźć sposób na to, aby Twoje oferty docierały do użytkowników używających AdBlocka i filtrów antyspamowych? Poznaj Powiadomienia Push.

Czym są Powiadomienia Push?

Powiadomienia Push to nowy kanał komunikacji, który pozwoli ci dotrzeć nawet do 76% odwiedzających Twój sklep internetowy. Dokładniej to niewielkie prostokątne wiadomości pojawiające się na ekranie komputera lub urządzeń mobilnych. Zawierają zazwyczaj treści związane z ofertami i powiadomienia o nowościach. Odwiedzając stronę internetową użytkownik otrzymuje pytanie, czy chce widzieć takie powiadomienia. Jeśli się zgodzi, na jego ekranie będą wyskakiwać wiadomości ze strony dotyczące nowości, rekomendacji itp, bez względu na to, czy dalej na niej przebywa, czy zdążył już ją opuścić. 

Powiadomienia Push pojawiają się na ekranie komputera lub urządzeń mobilnych w formie prostokątnych komunikatów. Użytkownik otrzymuje je niezależnie od tego czy znajduje się na stronie internetowej czy nie

Małe i wielkie zalety Powiadomień Push

1. 76% użytkowników między 18 a 34 rokiem życia wyraża zgodę na otrzymywanie Powiadomień Push

Pushe mają ogromne zalety, chociaż na pierwszy rzut oka mogą one nie być aż tak oczywiste. Przede wszystkim nie potrzebują takich danych jak adres email, aby wysłać użytkownikowi wiadomość. Wystarczy, aby ten zgodził się na otrzymywanie takich powiadomień poprzez jedno kliknięcie na stronie. Konieczność akceptacji wygląda jak przeszkoda? Nie ma się czego obawiać. Zgodę na otrzymywanie powiadomień wyraża aż 76% użytkowników między 18 a 34 rokiem życia. 

Przykład okna zapisu Powiadomień Push pojawiającego się na ekranie w momencie kliknięcia w ikonkę z dzwoneczkiem

2. Powiadomienia Push są odporne na AdBlocka i filtry antyspamowe

Niewątpliwie ma to istotny wpływ na tak dobre statystyki. Nie ma więc obaw, że nasza wiadomość nie dotrze do odbiorcy, co może mieć miejsce w przypadku tradycyjnych reklam w Internecie. Obecnie ponad jedna trzecia użytkowników Internetu w Polsce blokuje reklamy, dlatego jest to tak istotny aspekt. 

3. Pushe osiągają aż o 50% większy Open Rate i nawet dwukrotnie większy Click-Through Rate w porównaniu do newsletterów wysyłanych drogą mailową

Wcześniej wymienione czynniki wpływają na niezwykłą skuteczność Pushy, czego efektem są znacznie wyższe wskaźniki Open Rate i Click-Through Rate. Ponadto Powiadomienia Push będąc nowym kanałem nie są jeszcze tak mocno eksplorowane. Niewiele firm ich obecnie używa, więc wprowadzając je w swoim sklepie internetowym wyróżnisz się na tle konkurencji. 

Oczywiście te korzyści płynące z wykorzystywania Pushy to dopiero połowa sukcesu. Wiele zależy od tego w jaki sposób ich używamy. Poniżej kilka wskazówek, które pozwolą Ci tworzyć skuteczne powiadomienia Push. 

7 rad jak tworzyć skuteczne Powiadomienia Push

1. Stawiaj na kreatywność

Nie zasypuj swoich klientów jedynie ofertami. Warto więc pomyśleć nad innymi komunikatami. Możesz po prostu podziękować klientowi za wizytę w Twoim sklepie albo zaproponuj mu przeczytanie artykułu na blogu, jeśli prowadzisz taki w ramach swojego sklepu.

2. Zachowaj umiar

Jeśli użytkownik będzie otrzymywał za dużo wiadomości to co najmniej przestanie na nie zwracać na nie uwagę, a najprawdopodobniej po prostu zrezygnuje z subskrypcji. Ponadto otrzymywanie zbyt dużej ilości wiadomości podczas wizyty w sklepie może rozpraszać Twojego klienta i odciągać jego uwagę od zakupów.

3. Dopasuj wiadomość do klienta

Personalizowane wiadomości mają znacznie większą skuteczność, niż tradycyjne komunikaty. Im więcej informacji na temat użytkownika posiadasz tym większe prawdopodobieństwo, że Twoja wiadomość go zainteresuje, ponieważ wysyłane treści dopasujesz do jego profilu.

4. Bądź punktualny

Najlepszy czas na wysyłanie powiadomień to taki, w którym użytkownicy nie są zbyt zajęci pracą, ale jednocześnie nie należy im przeszkadzać w wolnym czasie. Jeśli twoim klientem jest statystyczny Kowalski pracujący w godzinach od 9 do 17, to pora między 12 a 17 będzie najlepsza na wysyłanie powiadomień. Jeśli natomiast grono Twoich odbiorców nie wpisuje się w ten schemat, to warto zmienić strategię.

5.  Zadbaj o spójność 

Wiadomości powinny wpisywać się w wizerunek Twojej marki i strategii marketingowej. Dostosuj język i treści do twojej grupy docelowej i kampanii, którą obecnie prowadzisz.

6. Stawiaj na efekt wizualny 

Obraz jako pierwszy rzuca się w oczy, dopiero potem czytasz tekst, więc warto to wykorzystać. Wkomponuj w powiadomienie push swoje logo tak, aby odbiorca wiedział od razu, że wiadomość pochodzi od Ciebie, albo użyj zachęcającej grafiki przedstawiającej produkt, który chcesz mu zarekomendować.

7. Nie zapominaj, że często oceniamy po okładce

Okno zapisu warto zaprojektować tak aby było wizualnie spójne z Twoją stroną internetową. Użyj tej samej kolorystyki i krojów pisma. Dzięki temu nie będzie kojarzone z wyskakującą, natrętną reklamą, a tym samym zwiększy się prawdopodobieństwo, że klient wyrazi zgodę na otrzymywanie powiadomień.

Okno zapisu Powiadomień Push powinno być zaprojektowane tak aby wizualnie było spójne ze stroną internetową 

Działaj kompleksowo

Same Pushe nie wystarczą. Tak jak nie wystarczy sam newsletter. Aby być skutecznym należy działać wielotorowo. Najlepiej jeśli relacjami z klientami sklepu zarządza jeden system, w ramach którego dostępnych jest wiele funkcjonalności. Takim systemem jest eCRM edrone. Dostarcza on kompleksowe rozwiązanie, które poprzez tworzenie trwałych relacji z klientem przyczynia się do wzrostu sprzedaży w sklepie internetowym.

Powiadomienia Push w ramach edrone mogą służyć jako dodatkowy kanał do wysyłki newsletterów, czy realizowania gotowych scenariuszy, takich jak rekomendacje czy ratowanie porzuconych koszyków. Dzięki temu, że dane na temat użytkowników są zbierane przez jeden system, można uniknąć powielania się wiadomości wysyłanych poprzez Pushe i drogą email. Powiadomienia Push dają zupełnie nowe możliwości budowania relacji z klientami oraz docierania do coraz szerszego grona odbiorców.

Jak uruchomić Rekomendacje koszykowe Push oraz email w Twoim sklepie? Zapisz się na Webinar i dowiedz się więcej.

Sara Strojny

Content Designer w edrone

Ukończyła studia licencjackie na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Aberystwyth w Wielkiej Brytanii. W wolnym czasie lubi rozwijać się w wielu kierunkach, od marketingu i sprzedaży po sztukę i design. Sara zdecydowanie nie lubi się w życiu ograniczać. W przeciwieństwie do większości społeczeństwa świetnie funkcjonuje bez kawy. W jeziorze pływa zimą, a gdy ma wybierać pomiędzy wakacjami nad morzem, a wyjazdem w góry na snowboard zdecydowanie woli to drugie. Jest minimalistką, uwielbia koty, pasjonuje się muzyką, sztuką oraz fotografią analogową.

Komentarze (0)