67 4 11

Jak prowadzenie bloga może pomóc Twojej firmie? 5 argumentów za blogowaniem

Dodane

17-03-2017

Agata Chmielewska
Coraz więcej firm oprócz stron internetowych prowadzi także bloga. Dzielą się na nich wiedzą, nowymi rozwiązaniami, przykładami. Jednak czy blog firmowy przynosi jakieś korzyści dla organizacji? Czy warto angażować w to czas i pieniądze?

Zdjęcie główne artykułu by stocksnap.io

Rozważmy pewną sytuację. Masz pomysł na produkt lub usługę. Tworzysz biznes plan, zbierasz zespół i zaczynasz działać. Wszystko jest już gotowe, a Ty postanawiasz promować produkt w Internecie. Tworzysz nowocześnie wyglądającą stronę internetową, profile w mediach społecznościowych oraz zaczynasz działać z e-mail marketingiem, marketing automation i reklamą Adwords.

Pewnego dnia trafiasz na blog swojej ulubionej marki i w Twojej głowie pojawia się pytanie: może i ja stworzę bloga firmowego? Po chwili jednak pojawiają się kolejne pytania: jaką wartość to przyniesie mojej firmie? Czy korzyści będą większe od poniesionych kosztów? Czy oby na pewno to dla mnie? W moim artykule postaram się udowodnić Ci, że prowadzenie bloga może bardzo pomóc Twojej firmie.

1. Dajesz się poznać jako ekspert 

Prowadząc blog związany z Twoją działalnością i dzieląc się na nim wiedzą pokazujesz, że znasz się na temacie. To bardzo ważne, by pokazać Twoim klientom i potencjalnym klientom, że jesteś specjalistą w swojej branży. Jednocześnie pomagasz innym, co wywołuje w nich pozytywne skojarzenia zarówno z Tobą, jak i z marką, którą reprezentujesz.

2. Docierasz do szerszego grona odbiorców 

Dzięki artykułom i poradom osoby nie znające Twojej marki mogą trafić na blog i zainteresować się samą firmą. Jeśli piszesz na tematy pośrednio związane z produktem lub usługą masz szansę zwiększyć ich sprzedać poprzez wywołanie potrzeby posiadania lub skorzystania z rozwiązania jakie oferujesz.

3. Wciąż się uczysz 

Ponieważ nie możesz pisać o samych podstawach wraz z rozwojem bloga zaczynasz pisać na bardziej zaawansowane tematy. Ponadto przy okazji szukania inspiracji i czytania zagranicznych blogów sam się dokształcasz, poznajesz problemy ludzi z całego świata, odkrywasz nowe zastosowania produktów podobnych do Twojego. Jeśli sprzedajesz lub planujesz sprzedawać na rynkach zagranicznych rozważ prowadzenie bloga w języku polskim i angielskim. Nie tylko zwiększysz zasięg wpisów, ale także podszlifujesz swój angielski.

4. Rozwijasz swój produkt/usługę

Pisanie to jedno z narzędzi wspomagających kreatywność. Przelewając myśli na papier bardzo często w głowie rodzą się nowe pomysły, które spisane gdzieś na boku i potem przedyskutowane z zespołem mogą przyczynić się do rozwoju twojego produktu lub usługi, dodania nowych funkcjonalności lub nawet poszerzenia zakresu działalności.

5. Poprawiasz swoją pozycję w wyszukiwarce Google

Podobno jak nie ma Cię w Google to nie istniejesz. Coś w tym jest, dlatego firmy SEO optymalizujące pozycję strony w wyszukiwarce Google, cieszą się dużym powodzeniem. Jednym z elementów SEO jest tworzenie wartościowej treści związanej z pozycjonowaną stroną. Jeśli na blogu poruszasz popularne problemy, pojawiają się hasła często wyszukiwane w Google, a treść jest tak wartościowa, że inni ją polecają, to wujek Google zaczyna Cię lubić i faworyzować poprzez podnoszenie Twojej pozycji. Zadowolone są 3, a nawet 4 strony! A mianowicie: 

- Ty, bo jesteś wyżej od konkurencji w wyszukiwarce i łatwiej do Ciebie trafić,

- czytelnicy i klienci, bo poznają Twój produkt i znajdują odpowiedzi na nurtujące ich pytania,

- Google, bo lubi strony bogate w wartościowy content,

- Twoja agencja SEO, bo ją wspierasz w działaniach.

Czy blog sprawdzi się w każdej branży?

Tworzenie wartościowych treści, poradników, rozwiązań sprawdzi się zarówno w sklepie internetowym, jak i w biznesie zajmującym się np. sprzedażą oprogramowania SaaS. Wszędzie są klienci, którzy mają pytania, problemy lub chcą uzyskać więcej informacji. Oczywiście styl pisania może się różnić w poszczególnych biznesach, jednak benefity i wartości płynące z prowadzenia bloga firmowego sprawdzą się w zasadzie w każdej branży.

Skąd brać pomysły na wpisy?

Na blogu firmowym możesz poruszać zarówno tematy ogólne, jak i bardziej szczegółowe, a także dzielić się rozwiązaniami najczęstszych problemów związanych z Twoim produktem. Możesz także odpowiadać na popularne pytania Twoich Klientów, a także prezentować zastosowanie produktu/usługi w życiu.

W tworzeniu listy tematów na blog pomocne mogą być:

  • zbieranie pytań od klientów,

  • monitoring internetu i fraz związanych z Twoim biznesem,

  • obserwacja wątków na Quora,

  • czytanie blogów o podobnej tematyce, najlepiej blogów z całego świata,

Ponadto przypomnij sobie z czym Ty miałeś początkowo problem i na jakie pytania poszukiwałeś odpowiedzi.

Blog firmowy to istotne miejsce zbierania leadów, które poszukując wartościowej wiedzy dzięki Twojej pomocy mogą stać się lojalnymi klientami. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm z różnych branż prowadzi swoje blogi firmowe. Jak zresztą podaje raport Hubspot.com (The State of Inbound 2016) aż 60% marketerów stawiało na rozwój bloga firmowego w swojej strategii inbound marketingowej. Warto zatem zainwestować czas, bo jak widzisz benefitów jest bardzo dużo. Pamiętaj, że nigdy nie jest za późno na blogowanie i stworzenie bloga może pomóc nie tylko młodym firmom, ale także tym istniejącym na rynku od lat.

Agata Chmielewska

E-commerce & On-line Marketing Specialist

Z branżą internetową związana od 10 lat, podczas których zdobywała doświadczenie zarówno w marketingu internetowym, jak i w działaniach związanych z wdrażaniem, optymalizacją i rozbudową sklepów i serwisów internetowych. Aktualnie doradza i pomaga markom oraz sklepom internetowym zwiększać konwersję swoich działań, m.in. ustalając strategię czy przeprowadzając kampanie marketingowe. Po pracy pisze na www.achmielewska.com oraz gotuje i bloguje na www.eksperymentalnie.com.

Komentarze (0)