Jak za darmo, w prosty i ciekawy sposób stworzyć video reklamujące nasz produkt? Zgodnie z hasłem promującym iPhonea 3G: There's an app for that! W otrzymaniu tych wszystkich czynników pomoże nam aplikacja Vine.

fot. Fotolia

Wspominaliśmy już o tym jak marki promują się za pomocą nowej aplikacji twórców Twittera. Przygotowaliśmy też dwuczęściowy poradnik jak za darmo stworzyć film promocyjny startupu za pomocą prostych narzędzi. Teraz nadszedł czas na wersję instant, w której pokażemy jak w jeszcze prostszy sposób możecie zaprezentować potencjalnym użytkownikom jak korzystać z Waszego produktu.

Tym, którzy nie mieli jeszcze okazji poznać aplikacji Vine przypominam, że dzięki niej możemy w prosty sposób nagrać sześcio sekundowy film (a właściwie zrobić GIF) o dowolnej tematyce. Czy w tym krótkim czasie da się zawrzeć najważniejsze informacje? Tak. Jak to zrobić?

Dla przykładu reklamując aplikację SaveUp możemy nakręcić film, w którym aktor/aktorka podążając chodnikiem zauważa reklamę nowej książki i ją kupuje. Włącza aplikację SaveUp na swoim smartfonie, następnie wybiera kategorię i skanuje okładkę, którą widzi na plakacie. Później operator kamery powinien uchwycić proces szukania produktu (czyli pracy aplikacji) i końcowy wynik działania SaveUpa, czyli moment zakupu.

Dzięki Vine możemy też zaprosić naszych fanów np. na konferencję, w której będziemy uczestniczyć. Możemy też ich pozdrowić czy zaprosić do korzystania z naszego produktu za pomocą osławionego już kawałka kartonu/kartki z hasłami. Tak zrobili (w bardziej współczesnej formie) np. twórcy Videolean, dzięki któremu możemy stworzyć animowany film promocyjny naszego startupu. Zobaczcie sami!

 

Zastosowań aplikacji Vine jest mnóstwo, a jedynym ograniczeniem jest nasza kreatywność. Warto zaznaczyć, że w przypadku tej formy promocji nie zatrzymuje nas ani okrojony budżet, ani czas. Vine jest też kolejnym narzędziem promocyjnym, który możemy sprytnie wykorzystać do promocji. Codziennie administratorzy aplikacji wybierają najciekawsze produkcje, które trafiają na stronę główną. Oglądalność niektórych z nich dochodzi nawet do 30 tysięcy wyświetleń.

Wszystkim tym, którzy nie mają budżetu ani czasu na tworzenie promocyjnego filmu zalecam skorzystanie z aplikacji Vine. Jedynym zastrzeżeniem jest tworzenie filmów z obrazem w prawdziwej przestrzeni. Rejestrowanie np. procesu zakupowego konta premium naszego startupu z poziomu przeglądarki wychodzi słabo.

Komentarze (0)