Rok 2013 stoi pod znakiem marketingu na urządzeniach mobilnych. Większość statystyk potwierdza rosnący wolumen ruchu i transakcji na tych platformach. Twoi potencjalni klienci już tam dawno są, więc teraz trzeba tylko umiejętnie do nich dotrzeć.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

fot. Fotolia

Jeżeli chcesz skutecznie pozyskiwać klientów za pomocą urządzeń mobilnych, to warunkiem koniecznym będzie specjalnie dla nich przygotowana wersja strony twojego startupu. Niezmiernie istotne jest to, aby była ona dostosowana do wymogów tych platform. Witryna ta musi być odpowiednio zoptymalizowana i zarazem w pełni funkcjonalna. Za jej pośrednictwem klient powinien mieć możliwość dokonania konwersji lub innej pożądanej akcji w sposób intuicyjny. Należy założyć z góry, że strona webowa, która na komputerach/laptopach prezentuje się przyzwoicie, na urządzeniach mobilnych może być nieczytelna. Jak w prosty sposób „zmobilizować” Twoją stronę, by była efektywnym narzędziem sprzedaży na smartfonach i tabletach?

Go Mobile

W Internecie można znaleźć wiele przydatnych narzędzi umożliwiających stworzenie strony mobilnej dosłownie w kilka minut. Jednym z nich jest Google Sites. Jest to ciekawy kreator, który umożliwia proste zaprojektowanie witryny dostosowanej do potrzeb Twojego startupu. Jego niewątpliwą zaletą jest pełna integracja z narzędziem Google Analytics, dająca bardzo silne wsparcie analityczne dla Twojego biznesu.

Aby skorzystać z tego rozwiązania nie musisz być programistą. Wystarczy wybrać jeden z wielu gotowych i darmowych wzorców, w zależności od wyglądu oraz rodzaju działalności jaka cię interesuje lub jaką prowadzisz. Dla oszczędności swojego czasu możesz też skontaktować się z jedną z wybranych firm, która mogłaby Cię wesprzeć odpłatnie przy realizacji projektu.

Bardziej dociekliwych pewnie zainteresują narzędzia dla webmasterów, które oferuje Google. Są one przydatne przy tworzeniu i optymalizowaniu strony dla Twojego startupu, które można znaleźć na stronie Google Mobile.

Kolejnym, naszym zdaniem ciekawym rozwiązaniem jest kompleksowe podejście do obecności na platformach mobilnych oraz webowych. Warto stworzyć jeden "wspólny" serwis webowo-mobilny w oparciu o paradygmat Responsive Web Design. Takie rozwiązanie jest bardziej pracochłonne, a więc i kosztowne. Jego niewątpliwą zaletą jest jednak posiadanie jednego serwisu www/mobile, który zależnie od platformy na jakiej jest prezentowany automatycznie dostosowuje swój wygląd do jej możliwości.

Warto być mobile

Strona mobilna naszego startupu na pewno zatrzyma na dłużej naszego potencjalnego klienta. Przeglądając ją z poziomu urządzenia mobilnego, klient chce jak najszybciej dotrzeć do danego celu, co utrudni mu niedostosowana do smartfonów strona. Jesteś pewien, że możesz sobie pozwolić na utratę klienta utrudniając mu dostęp do twojego startupu?

Alex Kahn

Założyciel i CEO międzynarodowej agencji marketingu międzynarodowego Timgu Ltd, były pracownik firmy Google, specjalizujący się w optymalizacji stron internetowych, SEM, SEO oraz marketingu mobilnym. Pierwszą firmę technologiczną założył w wieku 14 lat, kolejną w wieku 23 lat po odejściu z Google, trzecią w wieku lat 25 – wszystkie projekty odniosły sukces.

 

 

Marcin Stojak

Country Manager polskiego oddziału w Timgu Ltd, od 2 lat doradza londyńskim startupom z branży technologicznej, specjalista w dziedzinie brandingu i kampanii AdWords.

Komentarze (0)