Zespół z Krakowa zajął pierwsze miejsce podczas konkursu organizowanego przy okazji TechCrunch Disrupt SF. Polacy zachwycili jurorów świetnym produktem oraz dotychczasowymi dokonaniami. W nagrodę dwie osoby spędzą tydzień w Chinach, gdzie poznają na żywo sposób dystrybucji technologicznych rozwiązań.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Estimote to system sensorów połączony z aplikacją mobilną, które zbierają dane na temat klientów np. sklepu. Kupując zestaw trzech iBeaconów za blisko 99 dolarów mamy możliwość przekazania informacji, jak i pomocy w wyborze odpowiedniej rzeczy, naszemu klientowi. Ten, który przechodzi koło naszego lokalu może również otrzymać informacje o promocjach.

Brady Forrest, partner w akceleratorze startupów Highway1, organizatora konkursu, był szczerze podekscytowany tym, że Apple przekonał się do technologii, którą wykorzystują Polacy. Gigant z Cupertino uznał Bluetooth Low Energy za bardziej przydatną niż poprzednie technologie przesyłania danych umieszczone w urządzeniach z systemem iOS. Krzysztof Wacławek, członek Estimote, w rozmowie z TechCrunchem powiedział, że to oznacza tylko jedno: technologia NFC i QR code się nie sprawdziła. To duża szansa dla Polaków. Dlaczego to oni wygrali konkurs?

Estimote jest częścią nowego nurtu startupów "sprzętowych" - takich, które tworzą własne urządzenia, by zbierać dane i otrzymywać za ich pozyskanie pieniądze - skomentował dla TechCruncha Brady Forrest, juror konkursu. Uważamy, że wycieczka do Shenzhen (Chiny - przyp. red.) pomoże zespołowi rozszerzyć kanały dystrybucji.

Wartość nagrody wynosi blisko 10 tysięcy dolarów. W jej skład wchodzi pięciodniowy pobyt dla dwóch osób w czterogwiazdkowym hotelu, w Shenzhen. Gratulujemy zespołowi Estimote i życzymy udanej podróży do Chin!

Komentarze (0)