W pierwszych dniach października uruchomiono sklep internetowy, który powstał z myślą o kreatywnych i przedsiębiorczych pięćdziesięciolatkach. W procesie rekrutacji wyłoniono czternaście kreatywnych osób biorących udział w projekcie Pomorska Fabryka Designu. Dzięki odbytym szkoleniom stali się przedsiębiorcami.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Inspiracją był szwajcarski Senior Design Factory, jak i globalny trend powrotu do rękodzieła - czytamy w informacji prasowej, rozsyłanej do mediów na kilka dni przed premierą dzieła Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości i Powiatowego Urzędu Pracy w Gdańsku. Inicjatywa 100palców jest elementem szerszego projektu aktywizacji zawodowej pozostających bez zatrudniania osób o uzdolnieniach rękodzielniczych - przekonuje Magda Smolak, osoba odpowiedzialna za marketing i PR marki 100palców. Inicjatorkami całego projektu były Agnieszka Meller i Lucyna Formela.

Dzieła rąk

Do tego, aby zachęcić dojrzałe osoby do rozwijania i zarabiania na swoich pasjach, Katarzyna Kołakowska i Lucyna Formela, które prowadzą markę 100palców, poprosiły znane projektantki. Megi Malinowska (grupa projektowa Tabanda), Marta Flisykowska (ASP w Gdańsku) i Justyna Apolinarzak (ASP w Łodzi) przekazały podopiecznym niezbędną wiedzę z zakresu projektowania i udzieliły wsparcia w tworzeniu linii produktów. Pokazały też informacje dotyczące panujących trendów i skąd czerpać inspirację. Czego jeszcze zainteresowani programem nauczyli się podczas dwustu godzin warsztatów?

Uczestnicy przeszli cykl szkoleń oraz indywidualne doradztwo designerskie, biznesowe i marketingowe oraz szereg szkoleń biznesowo-kreatywnych - mówi Magda Smolak. Dodaje również, że członkowie na szkoleniach poznali m.in. zagadnienia e-commerce, niestandardowe działania marketingowe, szeroką tematykę związaną z designem oraz projektowaniem. Celem całego projektu jest wsparcie uzdolnionych i kreatywnych pięćdziesięciolatków w ich pierwszy krokach w biznesie i przygodzie z e-commerce. To dla nich opracowano model aktywizacji zawodowej.

fot. materiały prasowe 100palców.com

Dzianiny i biżuteria

Co tworzą uczestnicy projektu 100palców? Lucyna Madany, jedna z twórczyń produktów sprzedawanych na 100palców.pl, tworzy ubranka wydziergane na drutach i szydełkiem. Są one wygodne dla dzieci i praktyczne dla rodziców, a co najważniejsze uszyte ze świetnych materiałów. Jakich? Robię je z najszlachetniejszych włóczek tj. jedwabiu, kaszmiru, alpaki i merinosu - przekonuje Lucyna Madany, właścicielka sklepu z ręcznie szytą odzieżą dla najmłodszych Lumade. Dodaje też, że jej projekty są ładne, modne i niepowtarzalne. Co jeszcze tworzą uczestnicy 100palców?

Liść nasturcji, to unikatowa praca autorska Klee, która specjalizuje się w biżuterii i ceramice. Urszula Jagodzińska swoją pasję postanowiła przełożyć na biznes i kilka miesięcy temu zgłosiła się do udziału w programie Pomorska Fabryka Designu. Co jest najważniejsze w tworzeniu takich rękodzieł? Najważniejsza jest pasja stanowiąca motor i fundament pracy z materią, dbałość o każdy najmniejszy szczegół, ale także doza kreatywności i odwaga do eksperymentowania - przekonuje Magda Smolak, specjalistka ds. Produktu Finalnego w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości.

Bazar pomysłów

Warunkiem uczestnictwa w projekcie było założenie działalności gospodarczej przez osoby biorące w nim udział. Na ten cel uczestnicy otrzymali dotację, aby było im łatwiej rozpocząć działalność na własną rękę. Jak się dowiedzieliśmy, dochód ze sprzedaży rękodzieł spod szyldu 100palców w całości przypada Twórcom, a organizator projektu nie ma z tego tytułu żadnych przychodów. Czy Polacy chętnie kupują takie produkty? Jak dotąd sprzedaliśmy kilkanaście sztuk produktów w naszym Pop up store w Galerii Bałtyckiej (...) i pierwsze produkty za pośrednictwem platformy www.100palcow.com - mówi Magda Smolak.

Podobno widać już wzrastające zainteresowanie dziełami rąk uczestników inicjatywy 100palców. Coraz więcej osób ogląda produkty w sklepie internetowym. Przez pierwszy miesiąc stronę internetową odwiedzono blisko 30 tysięcy razy - tłumaczy Smolak. Po zakończeniu projektu pomysłodawczynie planują stworzyć możliwość przyłączenia do marki 100palców kolejnych Twórców. W połowie listopada ma zostać uruchomiona wersja anglojęzyczna strony. Chcemy wyjść z produktami również na rynek europejski - przekonuje Magda Smolak z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości. Czy kolejny polski produkt zauroczy świat? Miejmy nadzieję.

Komentarze (0)