- Nie miałam żadnego pojęcia o kodowaniu. Zaczynałam od zera - mówi Aneta Karbowiak, która od pięciu lat jest gospodynią i mamą. Z miłości do dwójki dzieci postanowiła stworzyć aplikację. Dzięki Bambo nasze pociechy szybko nauczą się liczb i kształtów.

fot. archiwum prywatne

Aneta Karbowiak, absolwentka biologii i kilkuletni naukowiec jest kolejnym przykładem na to, że dzięki determinacji można osiągnąć wiele. Nie zatrzymały jej pierwsze problemy i brak kogoś, kto mógłby odpowiedzieć na wiele pytań związanych z tworzeniem aplikacji. Większość porad znalazła w internecie. - Kupiłam sobie parę książek, oglądałam video tutoriale na YouTube, szukałam informacji na forum i blogach - mówi o swoich początkach Aneta Karbowiak, twórczyni Bambo app. Czy te źródła okazały się pomocne?

Początkująca programistka szukała porad wszędzie, gdzie zgromadzeni byli entuzjaści kodowania. Niestety na niektórych forach blokowali jej konta mówiąc, że zadaje niskopoziomowe pytania. Wielu hejterów nie motywowało do dalszej pracy, ale i to nie przeszkodziło Karbowiak w dojściu do celu. - W życiu trzeba wiedzieć czego się chce i dążyć do tego ze wszystkich sił - przekonuje Aneta Karbowiak. Na szczęście nie na wszystkich portalach panują takie zwyczaje. Na kilku innych forach spotkała cierpliwych i pomocnych użytkowników.

Dzieckiem być

Dlaczego postanowiła napisać aplikację dla dzieci? W momencie gdy po raz pierwszy wzięła do ręki iPhone’a, zakochała się w nim. - Byłam pełna podziwu dla dzieła jakie stworzył Steve Jobs - mówi Karbowiak. Aplikacje były nowością w życiu młodej mamy i od razu przypadły jej do gustu. Usłyszała, że są dość łatwe do stworzenia, dlatego postanowiła spróbować swoich sił. Tak powstał pomysł na zrobienie aplikacji, choć na jego realizację Karbowiak musiała jeszcze długo poczekać. - Zajęło mi to około sześciu miesięcy, ale w końcu się udało - komentuje Aneta Karbowiak.

Zapytana o to, jak tworzy się aplikacje dla dzieci odpowiada, że trzeba wtedy myśleć jak dziecko. Przed stworzeniem poglądowego scenariusza aplikacji, Karbowiak zaczęła uważniej przyglądać się zachowaniu swoich pociech. - Zauważyłam, że uwielbiają aplikacje, w których dużo i wesoło się mówi - przekonuje Aneta Karbowiak, programistka Bambo. - Lubią też zmiany scen i akcji - dodaje. Wynikiem jej obserwacji jest również to, że dzieci kochają być wynagradzane za dobre osiągnięcia, bo dzięki temu lepiej się uczą. Dlatego warto potwierdzać ich sukces np. gwiazdkami.

Reguły gry

Podczas tworzenia aplikacji dla dzieci warto zwrócić uwagę na łatwość obsługi. Programistka tłumaczy, że aplikacja powinna być intuicyjna i posługiwać się gestami znanymi dzieciom. Wskazuje też, że reguły i instrukcje obsługi aplikacji powinien prezentować lektor, aby nawet dzieci, które jeszcze nie umieją czytać, wiedziały jak z niej korzystać. Karbowiak przywiązuje również uwagę do jakości głosu i grafiki, które według niej są kluczem do sukcesu. Na koniec przestrzega przed zamieszczaniem reklam w aplikacji, bo przeszkadzają w grze i nie zawsze są stosowne.

Bambo to pierwsza aplikacja stworzona przez bohaterkę. Według założeń przyda się dzieciom w wieku 2-6 lat, które dopiero zaczynają przygodę z nauką liczb i kształtów. Bambo została oparta na popularnym wierszu Juliana Tuwima. Aneta Karbowiak swoją najbliższą przyszłość wiąże z tworzeniem aplikacji dla dzieci. - Lubię kodować i uwielbiam tworzyć schemat aplikacji w mojej głowie oraz bawić się milionami możliwości jej stworzenia - przekonuje programistka. - Moim mottem życiowym jest “ciągły rozwój”, a budując aplikacje czuję się zrealizowana - dodaje Karbowiak.

Komentarze (0)