Tomasz Plata pracował m.in dla Grupy RMF FM, ZPR czy ITI. W TVNie zbudował dział online tworząc takie serwisy, jak TVN Player, tvnmeteo.pl czy kulinarni.pl. Od blisko pół roku tworzy startup Carsi.PL. Skąd pomysł, aby przejść na własny biznes?

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

- Chcę sobie udowodnić, że bagaż zebranych doświadczeń, wiele ciekawych inspiracji i wiedzy oraz sporo motywacji, pozwoli mi realizować się z sukcesem w biznesie na własną rękę - mówi nam Tomasz Plata, dawny menedżer Grupy ITI. Z własnych oszczędności uruchomił projekt Carsi.PL, który jest społecznością dla wszystkich zmotoryzowanych. Startup powstał zgodnie z założonym planem.

Na zdjęciu Tomasz Plata, twórca Carsi.PL | fot. archiwum prywatne

Po napisaniu setek linijek kodu projekt został udostępniony publicznie. Następnie przez trzy miesiące zbierany był feedback od użytkowników. - Jesteśmy aktualnie w procesie wdrażania korekt i pracy nad dodatkowymi funkcjonalnościami, czym zamkniemy etap numer dwa w rozwoju serwisu - przekonuje Tomasz Plata. Następnym krokiem będzie zaprojektowanie i wdrożenie aplikacji mobilnych.

Tablice rejestracyjne

Carsi.PL jest internetowym serwisem społecznościowym dla zmotoryzowanych. Spotykają się w nim osoby, dla których samochód czy motocykl jest czymś więcej niż tylko środkiem przemieszczania się. Jak mówi nam Tomasz Plata, w Carsi.PL znajdziemy kluby zainteresowań, atrakcyjne rabaty i promocje dla fanów motoryzacji, przygotowywane we współpracy z najlepszymi na rynku firmami z branży. - W serwisie mamy też bezpłatną motogiełdę, wewnętrzną pocztę, kalendarium i wiele innych, dodatkowych atrakcji - mówi Plata, twórca Carsi.PL. Te dodatkowe atrakcje dostępne są po zarejestrowaniu się w portalu, przy użyciu unikalnego numeru tablicy rejestracyjnej pojazdu. Do czego potrzebny jest serwisowi?

To swego rodzaju identyfikator użytkownika. Carsom (tak nazywani są użytkownicy serwisu) z numerami tablic rejestracyjnych, którzy pobrali wcześniej promocyjne kody, oferowane są motoryzacyjne produkty i usługi na korzystniejszych warunkach niż rynkowe. - Wyobraź sobie, że podjeżdżasz swoim autem na stację benzynową sieci Shell i tankujesz paliwo o 15 groszy taniej, okazując wyłącznie numer swojej tablicy - dodaje Tomasz Plata. Przywołuje również przykład weekendowych zakupów w galerii handlowej (gdzie coraz częściej skanuje się numer rejestracyjny pojazdu przy mijaniu bramek wjazdowych). - Wjeżdżasz do galerii i dostajesz powiadomienie sms, że na całą Twoją rodzinę czeka kawa w znajdującej się tam restauracji - komentuje Plata.

Bezpieczeństwo danych

Pomysłodawca Carsi.PL mówi, że nadal duża część kierowców przekonana jest, że w numerze tablicy rejestracyjnej zakodowane są prywatne dane właściciela pojazdu. To jednak błędne myślenie. - Tablica kryje jedynie nazwę powiatu, w którym zarejestrowany został pojazd i jeśli nie używamy jej wraz z adresem zamieszkania czy numerem telefonu, czego absolutnie nie praktykujemy w Carsi.PL, możemy spać spokojnie - przekonuje. Dodaje, że jego serwis to miejsce “świadomego wyboru”. Powstał, aby zaspokoić oczekiwania zmotoryzowanych internautów. Podstawowym źródłem przychodów na tym etapie są reklamy wyświetlane użytkownikom w postaci banerów na stronach ich profili.

Plata zapowiada też, że ten segment będzie dalej rozwijany. - W kolejnych miesiącach przewidujemy wzrost usług targetowanych, kierowanych do wybranych użytkowników z konkretnego regionu kraju, posiadających określone z góry upodobania motoryzacyjne czy marki pojazdów - komentuje. Dodaje też, że to nie jest jedyny projekt nad którym pracuje. Równolegle wraz z Arturem Racickim i Tomaszem Wysockim (Pozytywnie.pl, SocialWifi.pl) oraz z Akceleratorem Innowacji NOT i Funduszem Satus Venture tworzy “wyjątkową na rynku wyszukiwarkę nieruchomości”. Wdrożenie tego pomysłu zapowiada najdalej na koniec czerwca bieżącego roku.

Komentarze (0)