Tomasz Plata pracował m.in dla Grupy RMF FM, ZPR czy ITI. W TVNie zbudował dział online tworząc takie serwisy, jak TVN Player, tvnmeteo.pl czy kulinarni.pl. Od blisko pół roku tworzy startup Carsi.PL. Skąd pomysł, aby przejść na własny biznes?

- Chcę sobie udowodnić, że bagaż zebranych doświadczeń, wiele ciekawych inspiracji i wiedzy oraz sporo motywacji, pozwoli mi realizować się z sukcesem w biznesie na własną rękę - mówi nam Tomasz Plata, dawny menedżer Grupy ITI. Z własnych oszczędności uruchomił projekt Carsi.PL, który jest społecznością dla wszystkich zmotoryzowanych. Startup powstał zgodnie z założonym planem.

Na zdjęciu Tomasz Plata, twórca Carsi.PL | fot. archiwum prywatne

Po napisaniu setek linijek kodu projekt został udostępniony publicznie. Następnie przez trzy miesiące zbierany był feedback od użytkowników. - Jesteśmy aktualnie w procesie wdrażania korekt i pracy nad dodatkowymi funkcjonalnościami, czym zamkniemy etap numer dwa w rozwoju serwisu - przekonuje Tomasz Plata. Następnym krokiem będzie zaprojektowanie i wdrożenie aplikacji mobilnych.

Tablice rejestracyjne

Carsi.PL jest internetowym serwisem społecznościowym dla zmotoryzowanych. Spotykają się w nim osoby, dla których samochód czy motocykl jest czymś więcej niż tylko środkiem przemieszczania się. Jak mówi nam Tomasz Plata, w Carsi.PL znajdziemy kluby zainteresowań, atrakcyjne rabaty i promocje dla fanów motoryzacji, przygotowywane we współpracy z najlepszymi na rynku firmami z branży. - W serwisie mamy też bezpłatną motogiełdę, wewnętrzną pocztę, kalendarium i wiele innych, dodatkowych atrakcji - mówi Plata, twórca Carsi.PL. Te dodatkowe atrakcje dostępne są po zarejestrowaniu się w portalu, przy użyciu unikalnego numeru tablicy rejestracyjnej pojazdu. Do czego potrzebny jest serwisowi?

To swego rodzaju identyfikator użytkownika. Carsom (tak nazywani są użytkownicy serwisu) z numerami tablic rejestracyjnych, którzy pobrali wcześniej promocyjne kody, oferowane są motoryzacyjne produkty i usługi na korzystniejszych warunkach niż rynkowe. - Wyobraź sobie, że podjeżdżasz swoim autem na stację benzynową sieci Shell i tankujesz paliwo o 15 groszy taniej, okazując wyłącznie numer swojej tablicy - dodaje Tomasz Plata. Przywołuje również przykład weekendowych zakupów w galerii handlowej (gdzie coraz częściej skanuje się numer rejestracyjny pojazdu przy mijaniu bramek wjazdowych). - Wjeżdżasz do galerii i dostajesz powiadomienie sms, że na całą Twoją rodzinę czeka kawa w znajdującej się tam restauracji - komentuje Plata.

Bezpieczeństwo danych

Pomysłodawca Carsi.PL mówi, że nadal duża część kierowców przekonana jest, że w numerze tablicy rejestracyjnej zakodowane są prywatne dane właściciela pojazdu. To jednak błędne myślenie. - Tablica kryje jedynie nazwę powiatu, w którym zarejestrowany został pojazd i jeśli nie używamy jej wraz z adresem zamieszkania czy numerem telefonu, czego absolutnie nie praktykujemy w Carsi.PL, możemy spać spokojnie - przekonuje. Dodaje, że jego serwis to miejsce “świadomego wyboru”. Powstał, aby zaspokoić oczekiwania zmotoryzowanych internautów. Podstawowym źródłem przychodów na tym etapie są reklamy wyświetlane użytkownikom w postaci banerów na stronach ich profili.

Plata zapowiada też, że ten segment będzie dalej rozwijany. - W kolejnych miesiącach przewidujemy wzrost usług targetowanych, kierowanych do wybranych użytkowników z konkretnego regionu kraju, posiadających określone z góry upodobania motoryzacyjne czy marki pojazdów - komentuje. Dodaje też, że to nie jest jedyny projekt nad którym pracuje. Równolegle wraz z Arturem Racickim i Tomaszem Wysockim (Pozytywnie.pl, SocialWifi.pl) oraz z Akceleratorem Innowacji NOT i Funduszem Satus Venture tworzy “wyjątkową na rynku wyszukiwarkę nieruchomości”. Wdrożenie tego pomysłu zapowiada najdalej na koniec czerwca bieżącego roku.

Komentarze (0)