Koszt stworzenia aplikacji mobilnej waha się od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Dla większości drobnych wydawców jest to zbyt duży wydatek, dlatego szukają tańszych rozwiązań. Jednym z nich jest polska aplikacja River, czyli personalizowany program do udostępniania treści.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Budżety wydawców treści w internecie rzadko przewidują stworzenie dedykowanej aplikacji mobilnej. Koszt z nią związany jest na tyle duży, że szukają innych, pośrednich rozwiązań. River, aplikacja umożliwiająca udostępnianie treści ze strony internetowej w zainstalowanym programie, wydaje się lekarstwem na ten problem. Co oferuje River?

Rzeka informacji w urządzeniu mobilnym

River to narzędzie, ułatwiające stworzenie aplikacji na urządzenia mobilne. Użytkownik zamiast przeglądać strony internetowe, które nie zawsze są przystosowane do smartfonów, dzięki River może korzystać z wygodnej aplikacji, która agreguje treści z internetu. Polskie narzędzie sprawia, że Czytelnikowi wygodniej czyta się treści. Zadowolony Czytelnik, to zadowolony Wydawca.

Do stworzenia progamu agregującego nasze treści wystarczy dostarczenie do twórców serwisu adresu strony, logotypu i wybranej palety kolorów. Kolejnym krokiem jest zakupienie abonamentu River, dzięki któremu unikatowa aplikacja znajdzie się w AppStore oraz sklepie Google Play. Miesięczny koszt utrzymania tej formy oprogramowania wynosi 100 zł. Po stronie czytelnika River jest aplikacją darmową.

Agregowanie treści z internetu

Jak działa River? Serwer w 15 minutowych interwałach pobiera informacje od dostawców, którymi mogą być strony internetowe, kanały RSS, Twitter, Facebook oraz inne platformy. Na podstawie zebranych danych generowane są wiadomości i przetwarzane grafiki. W każdym cyklu dokładane są algorytmy rozpoznające treść wiadomości, które umożliwią automatyczne tagowanie wiadomości zgodnie z ich treścią.

Informacja pojawia się w aplikacji maksymalnie 15 minut od publikacji w sieci. Jest jednak ograniczenie, które pozwala na podawanie wyłącznie 30 wiadomości w strumieniu. W przypadku opublikowania przez dostawców większej liczby newsów, aplikacja wybierze tylko 30 najnowszych. Powyższe ograniczenia nie dotyczą wersji przygotowywanych dla klientów w ramach abonamentu, mają oni dowolność w określeniu, co powinno pojawiać się w aplikacji.

Pożądany produkt uboczny

Twórcy projektu deklarują, że projekt będzie ciągle rozwijany. Obecnie zespół pracuje nad wersją na system Android. Następnym krokiem będzie zebranie uwag i zaadresowanie ich w przyszłej wersji aplikacji oraz skupienie się na stworzeniu odpowiedników aplikacji na tablety.

Aplikacja River jest produktem, który powstał przy okazji tworzenia serwisu IFider - serwisu gromadzącego ponad 300 źródeł informacji pogrupowanych w 18 kategorii tematycznych. Projekt IFider był pomysłem zaadresowania luki na polskim rynku polegającej na braku mobilnych aplikacji. Dzięki niemu użytkownik może skomponować własny ekran startowy z interesującymi go wiadomościami.

Za projektem stoi firma Runloop Sp. z o.o., powołana w celu rozwijania oprogramowania IFider, która tworzy dodatkowe projekty mobilne dla firm. Zespół nie ma doświadczenia w pracy w startupie, ale od kilku lat prowadzi działalność gospodarczą. Projekty mobilne realizuje od pięciu lat.

Komentarze (0)