W 2013 roku, internauci za pośrednictwem wyszukiwarki połączeń komunikacji miejskiej i międzymiastowej e-podróżnik.pl kupili 250 tysięcy biletów (o wartości 10 milionów złotych). Rok później, omijając kolejki w kasach na dworcach, kupili ich o 160 tysięcy więcej. Jednak tylko jeden procent zrobił to bezpośrednio przez aplikację mobilną.

fot. unsplash.com/sylwiabartyzel

- Przez rok od premiery aplikację e-podróżnik.pl pobrano 400 000 razy. Mieliśmy 105 mln wyszukań połączeń na stronie, z czego ok. 10 mln przez aplikację - mówi Piotr Rokita, z e-podróżnik.pl. Udostępniona została również możliwość wyszukiwania konkretnego adresu z innego miasta (tzw. door-to-door). Niestety wielu użytkowników nie wykorzystuje jej i nadal wpisuje nazwy miasta, a nie ulicy. Spółka chce zmienić ich przyzwyczajenia.

94 przewoźników

Wyniki finansowe spółki Teroplan są godne podziwu. Dzięki skondensowanym działaniom promocyjnym, z roku na roku sprzedaje więcej biletów. Ale miniony jest wyjątkowy, bo e-podróżnik.pl we wrześniu po raz pierwszy przebił konkurencyjną wyszukiwarkę rozklad-pkp.pl pod względem liczby użytkowników. Być może dlatego, że oferuje biletu od wielu przewoźników. 

- Sprzedaje u nas bilety 94 przewoźników, a ponad 600 umieszcza rozkłady - mówi Piotr Rokita i chwali się, że wyszukiwarka udostępnia nie tylko rozkład połączeń polskiej komunikacji międzymiastowej, jak i miejskiej. Od ponad pół roku działają wersje zagraniczne dla (nie całych) Niemiec i Czech, a w planach jest ich dalszy rozwój. Dzięki e-podróżnikowi możemy też poznać rozkład przewoźników promowych do Szwecji.

Zagraniczne podróże

Spółka w planach ma udostępnienie rozkładów niemieckiej kolei. Dotychczas pozyskała dane o rozkładach jazdy w regionie Berlina i Brandenburgii oraz w Hamburgu, a także dla większości prywatnych przewoźników autobusowych (m.in. MeinFernbus, DeinBus, i FlixBus). W Czechach ma dostęp do wszystkich regularnych połączeń kolejowych i autobusowych. Pracuje nad otrzymaniem danych o komunikacji miejskiej.

Głównym założeniem wyszukiwarki jest udostępnienie możliwości dotarcia z (konkretnego) punktu A do punktu B, który niekoniecznie znajduje się w kraju. - Chcemy oferować możliwość wyszukiwania door-to-door dla Polski, Niemiec, Czech i innych rynków na które wejdziemy - przekonuje Specjalista ds. Marketingu w e-podróżnik.pl. Na tę chwilę oferuje dotarcie tylko do najbliższych sąsiadów.

Komentarze (0)