23 lutego wystartowała instagramowa kampania Empiku - #storygramempik, z jednej strony wspierająca czytelnictwo w Polsce, z drugiej zbliżające się premiery w Empiku. Za kreację odpowiedzialna jest agencja Change (Group One), współpracująca z Empikiem od lipca zeszłego roku.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Zdjęcie royalty free z Fotolia

#storygramempik jest odpowiedzią na problem spadającego poziomu czytelnictwa. Instagram, będący dotychczas najszybciej rozwijającym się medium obrazkowym na świecie, ma okazać się narzędziem pobudzającym zainteresowanie literaturą wśród jego użytkowników - tych w Polsce jest blisko 2,5 mln.

Historia w pewnym sensie zatacza koło, człowiek znowu zaczyna posługiwać się pismem obrazkowym, a w efekcie czyta mniej. Zamiast namawiać do czytania, postanowiliśmy wykorzystać Instagram, jedno z najbardziej obrazkowych mediów, dając jego użytkownikom okazję do czytania w każdej wolnej chwili. Tak zrodził się #storygram_empik, będący pierwszym profilem instagramowym, publikującym nie zdjęcia, a fragmenty utworów literackich – opowiada o projekcie Jan Majle, dyrektor kreatywny agencji Change.

Na profilu Instagramowym – instagram.com/storygram_empik – przedpremierowo publikowane będą pierwsze rozdziały nowości wydawniczych, wkrótce dostępnych również na półkach salonów sieci Empik. Dotychczas, pierwszą dostępną premierą jest Will Grayson Will Grayson, autorstwa Davida Levithana i Johna Greena.

Komentarze (0)