... ... ...

Kiedy odrzucić ofertę pracy

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

19-03-2015

Informacja prasowa

Na dzisiejszym konkurencyjnym rynku pracy każdy kandydat, który otrzyma informację o przyjęciu do pracy powinien, niejako z definicji, cieszyć się z otrzymanej szansy. Są jednak sytuacje, gdzie warto się poważnie zastanowić, a nawet zrezygnować z propozycji.

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Niesatysfakcjonujące warunki

Już w trakcie spotkania z rekruterem i negocjowania warunków zatrudnienia łatwo można zweryfikować, czy praca spełni nasze wymagania. W przypadku, gdy specyfika zadań znacznie odbiega od naszych wyobrażeń lub wynagrodzenie nie jest adekwatne do poziomu umiejętności - najlepszym rozwiązaniem jest rezygnacja z posady. W ten sposób unikniemy rozczarowania czy frustracji. Warto oczywiście negocjować, ale ustalenie progu finansowego, poniżej którego nie chcemy zejść, to dobry sposób na weryfikowanie ofert. Przyjmowanie pracy poniżej naszych kwalifikacji, nawet przy nieco lepszych warunkach finansowych, na dłuższą metę też nie jest dobrym rozwiązaniem. Rozwój zawodowy to naturalna potrzeba każdego z nas.

Przeciążenie obowiązkami

Warto pamiętać o idei work - life balance. Jeśli posiadamy rodzinę, a przyjęcie oferty pracy będzie wymagało częstych wyjazdów służbowych, kończenia projektów w weekendy albo spędzania w biurze ponad 60 godzin tygodniowo, zastanówmy się czy jesteśmy gotowi na takie poświęcenie - zaznacza Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Nieprzyjazna atmosfera

- Zwracajmy uwagę na szczegóły, które pokazują jakie stosunki panują w firmie. Czy pracownicy, których spotykamy podczas rekrutacji, wyglądają na zestresowanych, a my czujemy, że atmosfera jest napięta. A może przełożony nie wzbudza naszej sympatii? Już na wstępnym etapie spotkania z potencjalnym pracodawcą, zapytajmy o warunki pracy tak, by zweryfikować czy nowe środowisko będzie nam odpowiadać - wyjaśnia Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Sprawdźmy, czy nie znamy kogoś, kto pracuje lub pracował w firmie, do której aplikujemy. To doskonały sposób na dowiedzenie się więcej o tym, jak naprawdę wygląda praca w danej organizacji. Poczytajmy też wypowiedzi byłych pracowników na forach. Jeśli zarzuty o złej atmosferze się powtarzają, powinno nas to zaniepokoić. Sprawdźmy też, jak często firma poszukuje pracownika na dane stanowisko. Zbyt często powtarzająca się ta sama oferta pracy może świadczyć o dużej rotacji, a to powinien być dla nas niepokojący sygnał.

Zła reputacja firmy

Praca w organizacji, której reputacja została nadszarpnięta, może niekorzystnie wpłynąć na naszą dalszą karierę. By uniknąć takiej sytuacji, wystarczy sprawdzić opinię o potencjalnym pracodawcy. Na stronach internetowych można łatwo znaleźć informacje, które pomogą w ocenie firmy. Warto też prześledzić publikacje w mediach. Można nawiązać również kontakt z obecnymi pracownikami lub popytać znajomych, czy mieli okazję zetknąć się z danym przedsiębiorstwem.

Uciążliwe dojazdy

Choć deklarujemy coraz większą mobilność zawodową, to długie dojazdy do i z pracy staje się często najbardziej wyczerpującą częścią dnia. Korki w godzinach szczytu albo słabe połączenia komunikacyjne do firmy mogą wywołać frustrację oraz nadmierne zmęczenie. Na dłuższą metę, nawet atrakcyjne warunki finansowe, nie zrekompensują kłopotliwych dojazdów. - Sprawdźmy więc trasę do miejsca pracy w godzinach największego ruchu oraz oszacujmy, ile czasu zajmie nam dotarcie i czy jesteśmy w stanie tyle na to poświęcić - radzi Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Atrakcyjna kontroferta

W przypadku otrzymania dwóch propozycji pracy i wybrania tej bardziej korzystnej, niezwłocznie powiadom drugiego rekrutera o swojej decyzji. Kiedy pracodawca zapyta, co jest powodem naszej decyzji, nie musimy ukrywać prawdy. Być może firma postanowi o nas zawalczyć i zaproponuje bardziej atrakcyjną ofertę. Pamiętajmy, aby zostawić po sobie dobre wrażenie. Nigdy nie wiadomo, kogo i gdzie spotkamy na naszej drodze zawodowej.

Złe przeczucia

Wiele osób zapomina, jak wielkie znaczenie w podejmowaniu słusznych wyborów ma własna intuicja. Jeśli z jakiegoś powodu czujemy, że praca w danej firmie będzie błędem - to sygnał, że warto zastanowić się, czy przyjąć taką ofertę. Nawet cień wątpliwości powinien skłaniać do rozważenia wszystkich opcji za i przeciw.

Komentarze (0)