Social news (social nius) to kolejne pojęcie wymyślone na fali rozwoju mediów społecznościach. Ma ono zmienić obecne podejście internautów do korzystania z portali informacyjnych.

Portale horyzontalne, jakie obecnie znamy w Polsce bazują na rozwiązaniach z połowy lat 90, kiedy to sukcesy święcił serwis Yahoo. Ten sam do bólu podobny układ strony, działy tematyczne etc. Choć w Polsce mamy tysiące serwisów informacyjnych każdy jest bardzo podobny do siebie, a większość i tak bazuje na tych samych informacjach. Nasz portal jest inny. Po pierwsze okroiliśmy informacje do 1000 znaków. Więcej niż oferuje popularny Twitter, ale mniej niż duże serwisy informacyjne, które skupiają się na dużych artykułach. Każdy Redaktor w 1000 znakach może jeszcze skomentować wybraną przez siebie wiadomość. I to jako całość tworzy dopiero Nius.

Oczywiście inni użytkownicy mogą tak jak wszędzie dodać swój komentarz oraz mogą ocenić wiadomość tzw. kciukami. Jeżeli Redaktor wynalazł fajną, ciekawą wiadomość to ma szanse na wysokie miejsce na Informacyjnej Liście Przebojów i nagrodę. Lista ta generuje się przez oddane głosy (pozytywne i negatywne). Im większej liczbie Redaktorów podobał się Nius tym wyżej jest w rankingu. Coś jak muzyczna Lista Przebojów. Ciekawe piosenki są na szczycie, mniej ciekawe niżej. I to jest kolejna z ciekawostek na supernius.pl. Każdy Nius jest klasyfikowany i można niebieżąco sprawdzać czy nasz Nius awansuje czy też spada w rankingu. Oprócz głównego rankingu ILP, każdy Nius klasyfikowany jest pod względem odsłon i dodanych komentarzy.

Choć portal wyglądam przypomina serwisy takie jak Wykop.pl to jednak idea supernius.pl jest zupełnie inna. Kciuk poleca filmiki, Wykop teksty na innych stronach. Na Supernius.pl cała wiadomość znajduje się na stronie. To powoduje, że Redaktor musi być spostrzegawczy, aby wyłuskać, wyselekcjonować fajną informacje z już dostępnych artykułów, felietonów, książek itp. Wbrew wrażeniu nie jest to takie proste

Krótkie Niusy to oszczędność czasu i sił czytelnika. Internauta dostaje samą najciekawszą treść bez zbędnych opisów. Do Niusa można dołączyć również filmik.

- Supernius to nie tylko informacyjna rozrywka dla zwykłych ludzi. Mile widziane są również firmy i instytucje. I tu ciekawostka nie muszą one pisać o sprawach swojej firmy, mogą być autorami treści dotyczących innych ciekawych dziedzin, mogą oceniać teksty innych. To taka nietypowa promocja, która wymaga większego zaangażowania działu reklamy niż tylko dodać wpis na Facebooku czy poprosić o „Lubię To”  - Dodaje na koniec Kamil Skrzypek.

Pracę nad portalem trwały od lipca 2009 roku. Oficjalny start nastąpił 2 listopada 2011 roku. Supernius.pl to 20 różnorodnych kategorii tematycznych, publicystyka, 3 działy satyryczne a także 7 Shoutboxów na króciutkie wpisy, w tym nowy „Charytatywnie” ukierunkowany na informacje od organizacji non-profit. Rejestracja jest darmowa i trwa maksymalnie minutę. Dodawanie Niusa czy wpisu w Shoutboxie jest maksymalnie uproszczone. Nawigacja po stronie została maksymalnie uproszczona.

Autorami i właścicielami Supernius.pl są Kamil Skrzypek i Michał Feruś. Absolwencji Politologii Uniwersytetu Wrocławskiego.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)