Serwis zakupów grupowych Citeam.pl, działający w strukturach Grupy Allegro, zamknął właśnie pierwszy rok swojej działalności na polskim rynku. W tym czasie portal wspiął się na podium branży zakupów grupowych z liczbą 2,4 mln użytkowników.

W ciągu roku sprzedał też ponad pół miliona kuponów zniżkowych.- Kiedy startowaliśmy pod koniec lutego ubiegłego roku, w branży mówiło się, że już za późno na uruchomienie nowego serwisu zakupów grupowych. Podjęliśmy jednak wyzwanie wychodząc z założenia, że zakupy grupowe jako dział e-commerce to nasza codzienność. Skorzystaliśmy z doświadczenia i możliwości Grupy Allegro, która jest niekwestionowanym liderem rodzimego rynku e-biznesu. Tym można tłumaczyć osiągnięcie przez nas dobrej pozycji – mówi Marta Krauze, dyrektor serwisu.

Start serwisu Citeam.pl nie był jednak pierwszym podejściem do tematu grupowego kupowania ze strony Grupy Allegro. Znacznie wcześniej na allegro.pl pojawiła się kategoria Kupony, która miała umożliwiać użytkownikom tańsze zakupy u internetowych sprzedawców.

- "Po przetestowaniu tego modelu, szybko okazało się, że lepiej byłoby utworzyć odrębny serwis niż łączyć model zakupów grupowych z tym znanym z Allegro. W błyskawicznym starcie serwisu pomógł nam również fakt, że Citeam.pl został napisany w języku Ruby, jako jedyny ze wszystkich serwisów Grupy Allegro" - dodaje Marta Krauze, dyrektor Citeam.pl. Mniej pracowników, dobre wyniki od początku funkcjonowania na serwisie wystawiono 7,1 tys. ofert w obecnie 28 miastach całej Polski. Do zniżek udzielanych na poziomie lokalnym doszły także kategorie dodatkowe – Cała Polska, Podróże oraz funkcjonujące tylko na Citeam.pl, Kupony Allegro. Wprowadzenie tych ostatnich miało na celu oferowanie zniżek ze strony sprzedawców działających tylko na allegro.pl.

Serwis zatrudnia obecnie zespół ok. 80 osób, które zaledwie w niecały rok zapracowały na sprzedaż ponad pół miliona kuponów zniżkowych. – Nasza ekipa pracowników nie  jest tak liczna, jak u konkurencji, a mimo to osiągamy zbliżone wyniki finansowe pod względem liczby sprzedanych kuponów. Zoptymalizowana polityka personalna pozwoli nam szybciej osiągnąć próg rentowności niż szacowaliśmy na początku istnienia serwisu.

Dwuletnie prognozy mogą okazać się zawyżone – zdradza Marta Krauze z Citeam.pl. Serwis Citeam.pl w ostatnim czasie był również autorem największego wzrostu liczby użytkowników na rynku podobnych platform zakupowych w Polsce. Już po niespełna kilku miesiącach działalności odwiedzało go ok. miliona użytkowników, a dziś według badań Megapanel PBI/ Gemius jest to już 2,4 mln RU.

źródło: informacja prasowa

[edycja: 24.02.12, 9:23]

Komentarze (0)