W lutym na polskim Facebooku królowały dwa fanpage'e – Demotywatory oraz KWEJK, którym nieustannie przybywa fanów. W ubiegłym miesiącu liczba „lajków" na obu profilach przekroczyła liczbę 200 tysięcy, co w ciągu jednego miesiąca nie udało się wcześniej żadnemu innemu fanpage'owi.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Pierwsza piątka rankingu profili komercyjnych i jednocześnie wszystkich polskich profili na Facebooku ze względu na liczbę fanów jest wciąż bez zmian. Są to kolejno: Demotywatory, KWEJK, Kuba-Wojewódzki, Allegro oraz Serce i Rozum.  Aby obecnie znaleźć się w pierwszej piątce najpopularniejszych fanpage’y, trzeba zadbać, by liczba fanów przekroczyła 700 tys.

Jeśli chodzi o procentowe wzrosty w liczbie fanów – najszybciej urósł profil „Rzuć wszystko i chodź na podwórko”. W ciągu zaledwie miesiąca niewielki fanpage, który lubiło 1125 fanów urósł do prawie 17000 użytkowników. Szybko rosły też polskojęzyczne: Winterfresh, Devil Energy oraz Ballantine’s, z których każdy urósł o ponad 100%. 

Największy nominalny przyrost liczby fanów zaliczyły strony z pierwszej piątki największych fanpage’y: Demotywatory oraz Serce i Rozum. Fani chętnie dołączali również do fanpage’y sieci Orange i Plus. Mimo, że żaden z piątki największych fanpage’y nie odnotował procentowo dwucyfrowego wzrostu, wzrosty te wyrażone w prostej liczbie fanów wciąż imponują  - jest to kilkadziesiąt tysięcy nowych fanów w zaledwie jeden miesiąc.

Fanpage Doroty Zawadzkiej cały czas utrzymuje fanów na dużym poziomie zaangażowania. Równie dobrze wypadają Stylowebutki.pl, które zdobywają tysiące lajków częstym postowaniem oraz konkursem, w którym kupony na zakupy wygrywa ten, kto zaprosi największą liczbę znajomych.

Serce i rozum angażuje fanów zabawnymi wpisami i obrazkami. Pokazuje przy tym jak bić rekordy „lajków” prostym pytaniem - „Kto chciałby wygrać nasze maskotki paluszek do góry” (18732 lajków). Najwyższą względną interaktywnością (niezależną od liczby fanów) cieszą się fanpage’e: Star-Typ Sport, Real Madrid, Jedynka, Legioniści.com oraz UrbanFlavours. Rekordowy post niemniej należy do administratorów profilu Kwejk, którzy w odpowiedzi na post „Co kryjesz pod CTRL + V? Wklej w komentarz zawartość schowka. Zobaczmy, co tam macie!” doczekał się 1787 „lajków” i prawie 10 tysięcy komentarzy, przy czym 68% z nich pochodziło od mężczyzn. Dla porównania na pytanie „Kto chciałby wygrać nasze maskotki paluszek do góry” w 70% odpowiedziały kobiety.

Fanpage Trends to cykliczne raporty na temat najpopularniejszych polskojęzycznych stron na Facebooku publikowane na początku każdego miesiąca. Szczegółowy raport Fanpage Trends za luty 2012 – z aktualnymi rankingami stron markowych z podziałem na 29 kategorii (m.in. alkohole, banki, muzyka, samochody, telekomunikacja,  zakupy grupowe) – można pobrać bezpłatnie ze strony Fanpage Trender: http://www.fanpagetrender.com/pl/fanpage-trends

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)