Wraz z pojawianiem się programów na smartfony, ułatwiających zamówienie taksówki, narastają wątpliwości korporacji taksówkarskich. Projekt iTaxi budzi obawy czy nie stanie się intruzem, chcącym „wykorzystać wieloletnią pracę i reputację" branży taksówkarskiej. Część firm odrzuciła możliwość współpracy z iTaxi, traktując usługę jako konkurencję. Czy zatem rynek taksówkarski może odnieść korzyść z technologii mobilnych unikając kolizji interesów? Czyżby jedynym wyjściem było przygotowanie przez korporacje własnej aplikacji? Rozwiązanie jest o wiele prostsze! Potrzebne jest narzędzie, które realizuje dwa kluczowe założenia: ułatwia komunikację oraz współpracuje.


Taxi Finder to usługa ukierunkowana na ścisłą współpracę z korporacjami przy wykorzystaniu rozwiązań Cloud Computing, narzędzi klasy Business Intelligence oraz wszechobecnych smartfonów. Produkt funkcjonuje w nowym modelu biznesowym, innym niż pozostałe usługi dostępne na rynku. Aplikacja chce wspomagać korporacje od strony usługowej, informacyjnej oraz marketingowej. Korporacje uzyskają dostęp do statystyk użytkowników, które określą indywidualne preferencje i trendy obecne na rynku usług taksówkarskich (np. popularne rejony, pory korzystania z taksówki czy pokonane dystanse). Korzystanie z wartościowych wiadomości pomoże dostosować ofertę do potrzeb klienta. Informacje zostaną zaprezentowane w postaci raportów bazujących na wielowymiarowych kostkach danych. Zebrane przez smartfon dane będą gromadzone na serwerze centralnym.

A w jaki sposób usługa przekona użytkownika do skorzystania z niej i udostępnienia swoich danych? Aby zaprezentowane funkcje mogły pełnić swoją rolę potrzebna jest informacja o kliencie. Aplikacja Taxi Finder chce zaoferować użytkownikowi motywującą rozrywkę z wykorzystaniem elementów Social Media i mechanizmów gamifikacyjnych znanych z gier. Zainstalowana na smartfonie aplikacja przy użyciu GPS zarejestruje aktywność użytkownika bazując na danych przejazdu. Specjalne wykresy zaprezentują w zabawnej formie m.in. pokonane kilometry, średni koszt przejazdu czy ilość godzin spędzonych w taksówce. Statystyki posłużą również do zbierania wirtualnych odznak i dzielenia się osiągnięciami ze znajomymi na Facebooku. Np. odznakę „Lunch time” gwarantuje przejechanie 10 tras między 13 a 14, a „I love this cab” – skorzystanie 20 razy z usług tej samej korporacji. Podróż taksówką i współpraca z korporacjami zyska nowy, angażujący wymiar.

Dla korporacji przygotowane są specjalne pakiety, umożliwiające prezentację oferty oraz wyeksponowanie dodatkowych elementów przyciągających uwagę klienta (wysyłanie komunikatów o aktualnych promocjach, galeria zdjęć). Programy lojalnościowe zbudują więź między korporacją a klientem. Ułatwieniem płatności, a tym samym korzyścią dla korporacji, okaże się bezgotówkowe rozliczanie kursów. Taksówka nie będzie potrzebowała terminala płatniczego, regulacja rachunku odbędzie się wewnątrz aplikacji. Intuicyjny interfejs pozwoli na szybkie dotarcie do listy korporacji w konkretnej lokalizacji. Każdy użytkownik będzie miał dostęp do opinii na temat danej firmy oraz możliwość oceny jej usług.

Część kliencka powstała zgodnie z oczekiwaniami przyszłych użytkowników aplikacji. Każdy mógł zabrać głos w sprawie funkcjonalności projektu i zgłosić swoje propozycje. Sugestie klientów zostały przeanalizowane, a najciekawsze – uwzględnione w pierwszej wersji usługi.

Taxi Finder to przede wszystkim narzędzie do budowania lojalności między firmą a jej klientami. Aplikacja ułatwi klientowi podjęcie decyzji o wyborze korporacji. Usługa jest w trakcie implementacji. Wkrótce rozpoczną się beta-testy części użytkownika – pozwalającej uruchomić część korporacyjną – a po ich zakończeniu aplikacja zostanie uruchomiona. Do czasu rozpoczęcia mistrzostw Euro zostanie wprowadzona funkcjonalność, która umożliwi turystom korzystanie z usługi. Aplikacja Taxi Finder będzie działać na trzech dostępnych systemach mobilnych, w pierwszej kolejności na platformie Windows Phone.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)