Janmedia sprawdziła ofertę bankowości mobilnej wszystkich banków działających w Polsce. Okazało się, że tylko 10 z nich oferuje swoim klientom dostęp do konta bankowego i innych produktów bankowych z poziomu aplikacji mobilnej, a nie tylko wersji mobilnej serwisu transakcyjnego. Aplikacje tych 10 banków zostały poddane testom użyteczności.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Specjaliści ds. użyteczności w Janmedia przebadali 10 aplikacji mobilnych na system operacyjny iOS i 7 aplikacji mobilnych na system operacyjny Android. Przygotowany raport oparty jest na wynikach analizy eksperckiej. Podczas analizy zostało sprawdzonych i ocenionych 5 głównych obszarów aplikacji: nawigacja i struktura, treści, komunikaty i informacja zwrotna, layout i grafika oraz wprowadzanie danych. Podczas testów została również wykorzystana wędrówka poznawcza, której idea polega na zidentyfikowaniu celów użytkownika, a następnie próbie ich realizacji w konkretnych zadaniach. Na potrzeby badania zostały zatem zdefiniowane trzy zadania: zlecenie przelewu, otwarcie lokaty, sprawdzenie szczegółów posiadanego kredytu. Analitycy Janmedia realizowali po kolei każde zadanie, symulując zachowanie użytkownika i opisując każdy napotkany problem. Dodatkowo na potrzeby raportu został oceniony zakres funkcjonalności, którą oferują poszczególne aplikacje. Każdemu z badanych kryteriów przypisywane były punkty. Po zsumowaniu punktów został utworzony ranking, wyłaniający bank, który oferuje swoim klientom aplikacje najlepiej ocenione pod względem funkcjonalności i użyteczności.

Ranking wygrał Bank Pekao SA, który zdobył 85 punktów na 96 możliwych. - Przeprowadzona przez nas analiza pokazuje ogromne dysproporcje między aplikacjami – zarówno pod względem użyteczności, jak i oferowanych funkcjonalności. Zdecydowanie najbardziej dostosowanymi do kontekstu mobilnego były aplikacje zwycięskiego Banku Pekao, za pomocą których użytkownik może w szybki i bezproblemowy sposób zrealizować najbardziej typowe zadania oraz korzystać z bardzo wielu funkcji aplikacji, przy zachowaniu dobrego user experiencemówi Monika Mikowska, Dyrektor ds. Rozwoju w Janmedia Interactive.

Oprócz Banku Pekao SA, zostały wyróżnione aplikacje Banku Handlowego w Warszawie (Citi Handlowy) oraz ING Banku Śląskiego. Te dwie aplikacje bardzo dobrze wykorzystują możliwości oferowane przez technologie mobilne i są czymś więcej niż tylko poprawnym odwzorowaniem mobilnego serwisu transakcyjnego - dodaje Monika Mikowska. Raport użyteczności bankowych aplikacji mobilnych można pobrać ze stron: jestem.mobi i webusability.pl.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)