Kraków, maj 2012 – W dniach 18-19 maja 2012, w Krakowie, odbyło się Forum Inwestycyjne Satus pt. „HORYZONTY INWESTYCYJNE – perspektywy i kierunki rozwoju". W Krakowie spotkali się polscy i zagraniczni Eksperci oraz ok. stu Inwestorów z całej Polski, aby porozmawiać na temat przyszłości branży internetowej oraz możliwości inwestycyjnych w jej obrębie.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Forum rozpoczął Wawrzyniec Smoczyński, współautor opracowania „Trzęsienia kapitalizmu” i kierownik działu zagranicznego „Polityki” wykładem na temat „Publicystycznego spojrzenia na kapitalizm". Przedstawiona analiza była równocześnie wstępem do dalszej wymiany poglądów w trakcie panelu dyskusyjnego i dyskusji w kuluarach.

Kolejnym etapem była debata przedstawicieli największych graczy internetowych (WP.pl, O2.pl, Agora, Onet.pl) oraz ekspertów z instytucji naukowo - badawczych na temat prognoz wpływu internetu na gospodarkę w najbliższej dekadzie. Motorem do tych dyskusji był raport „Konsument XXI wieku - Wpływ internetu na gospodarkę”, który powstał na początku maja, w oparciu o badania i analizy przeprowadzane przez ostatnie 3 lata na świecie (http://satus.pl/upload/files/raport_22052012.pdf).

W drugiej części Forum, uczestnicy konferencji zapoznali się z wyselekcjonowanymi innowacyjnymi projektami oraz wzięli udział w cyklu mikroinwestycji. - Podczas czterech godzin prezentacji dokonano 17 deklaracji transakcji w 7 z 12 zaprezentowanych projektów na łączną kwotę ok. 3,5 mln PLN - podsumowuje prezes Satus Venture Krzysztof Bełech. - Kwota jest imponująca, a biorąc pod uwagę, że jest to pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce - daje podstawy sądzić, że mikroinwestycje przyjmą się szeroko w kolejnych edycjach.

W drugim dniu uwaga Gości Forum skupiła się na startupach oraz bezpośrednich spotkaniach między przedsiębiorcami a potencjalnymi inwestorami. Wykłady polskich i zagranicznych Ekspertów (m.in. Alex Barrera i Rafał Han) przybliżyły młodym przedsiębiorcom doświadczenia innych tego typu firm na rynku USA, Hiszpanii i Polski zwracając uwagę na kluczowe aspekty zarządzania młodą firmą i najczęściej popełniane błędy.

Kolejne Forum, na które serdecznie Państwa zapraszamy odbędzie się już na przełomie października/listopada 2012 roku.

PREZENTACJE SPÓŁEK

  • EVENT B2B - IT B2B - organizacja wirtualnych i hybrydowych targów, eventów, spotkań itp.
  • Centrum Monitorowania Opinii Internautów - IT B2B - analizowanie i monitorowanie opinii internautów odnośnie marek, firm, partii politycznych, polityków itp.
  • Sales Market - IT B2C - internetowy outlet budowlany.
  • Ekoautonomia - produkcja oraz dystrybucja nowatorskich kominków grzewczych i innowacyjnych urządzeń dla odnawialnych systemów OZE.
  • DuckieDeck - globalny serwis internetowy dla rodziców z dziećmi w wieku 2-6 lat.
  • Oceanaria 3D - spółka zajmuje się projektowanie, budową oraz zarządzaniem oceanariami w polskich parkach rozrywki. Posiada sprawdzoną już technologię oraz content edukacyjny dla osób odwiedzających oceanaria.
  • Synergian - głównym założeniem portalu Synergian.pl jest stworzenie i zdefiniowanie standardów poszczególnych usług. Każda usługa w systemie posiada przypisaną do niej definicję oraz jednostkę rozliczeniową - parametr (np. godzina, metr, metr2, sztuka). Dzięki funkcji parametryzowania wykonawcy mogą zaoferować i opisać usługi w precyzyjny, zunifikowany sposób.
  • Promanus - działalność ProManus Sp. z o.o. koncentruje się na opracowywaniu innowacyjnych, zaawansowanych technologicznie wyrobów medycznych. Pierwszym produktem spółki jest SuperHand, czyli pierwsza w Polsce i jedna z trzech najbardziej zaawansowanych i najlepszych protez ręki na świecie.
  • iPlacement - pierwsza na świecie agencja reklamowo - mediowa, specjalizująca się product placement w grach i aplikacjach na urządzaenia iPhone, iPad i iPad Touch.
  • dotOne Sp. z o.o. - rozwijany przez spólkę system informatyczny wiem.co pozwala na ograniczenie szumu informacyjnego, z jakim spotykamy się korzystając z Internetu i mediów elektronicznych. Platforma wspiera optymalizację procesu komunikacyjnego B2B i B2C, poprzez obniżenie jego kosztów, a także uproszczenie i przyspieszenie wymiany informacji.
  • Jawa Pick Sp. z o.o. - spółka zajmuje się produkcją i dystrybucją innowacyjnych śrdoków higieny jamy ustnej, które łaczą w sobie cechy tradycyjnej wykałaczki i nici dentystycznej.
  • Lingapp Sp. z o.o. - www.lingapp.com to innowacyjna aplikacja wspierająca naukę języków obcych. Dostępna w środowisku web, mobile i jako rozszerzenie przeglądarek internetowych.
  • ISTV Media Sp. z o.o. - telewizja internetowa, zajmująca się produkcją product placementu oraz nowych, autorskich form reklamowych, niezależnych, innowacyjnych programów interaktywnych, skierowanych głównie do młodego pokolenia internetowego. Programy dostępne są w trzech kanałach tematycznych na www.istv.pl: Fun ISTV, Glam ISTV oraz Pro ISTV. Telewizja oferuje możliwość ekspozycji marek reklamodawców na zasadach klasycznej emisji displayowej, jak również product placementu oraz nowych autorskich form reklamowych.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)