Kraków, maj 2012 – W dniach 18-19 maja 2012, w Krakowie, odbyło się Forum Inwestycyjne Satus pt. „HORYZONTY INWESTYCYJNE – perspektywy i kierunki rozwoju". W Krakowie spotkali się polscy i zagraniczni Eksperci oraz ok. stu Inwestorów z całej Polski, aby porozmawiać na temat przyszłości branży internetowej oraz możliwości inwestycyjnych w jej obrębie.

Forum rozpoczął Wawrzyniec Smoczyński, współautor opracowania „Trzęsienia kapitalizmu” i kierownik działu zagranicznego „Polityki” wykładem na temat „Publicystycznego spojrzenia na kapitalizm". Przedstawiona analiza była równocześnie wstępem do dalszej wymiany poglądów w trakcie panelu dyskusyjnego i dyskusji w kuluarach.

Kolejnym etapem była debata przedstawicieli największych graczy internetowych (WP.pl, O2.pl, Agora, Onet.pl) oraz ekspertów z instytucji naukowo - badawczych na temat prognoz wpływu internetu na gospodarkę w najbliższej dekadzie. Motorem do tych dyskusji był raport „Konsument XXI wieku - Wpływ internetu na gospodarkę”, który powstał na początku maja, w oparciu o badania i analizy przeprowadzane przez ostatnie 3 lata na świecie (http://satus.pl/upload/files/raport_22052012.pdf).

W drugiej części Forum, uczestnicy konferencji zapoznali się z wyselekcjonowanymi innowacyjnymi projektami oraz wzięli udział w cyklu mikroinwestycji. - Podczas czterech godzin prezentacji dokonano 17 deklaracji transakcji w 7 z 12 zaprezentowanych projektów na łączną kwotę ok. 3,5 mln PLN - podsumowuje prezes Satus Venture Krzysztof Bełech. - Kwota jest imponująca, a biorąc pod uwagę, że jest to pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce - daje podstawy sądzić, że mikroinwestycje przyjmą się szeroko w kolejnych edycjach.

W drugim dniu uwaga Gości Forum skupiła się na startupach oraz bezpośrednich spotkaniach między przedsiębiorcami a potencjalnymi inwestorami. Wykłady polskich i zagranicznych Ekspertów (m.in. Alex Barrera i Rafał Han) przybliżyły młodym przedsiębiorcom doświadczenia innych tego typu firm na rynku USA, Hiszpanii i Polski zwracając uwagę na kluczowe aspekty zarządzania młodą firmą i najczęściej popełniane błędy.

Kolejne Forum, na które serdecznie Państwa zapraszamy odbędzie się już na przełomie października/listopada 2012 roku.

PREZENTACJE SPÓŁEK

  • EVENT B2B - IT B2B - organizacja wirtualnych i hybrydowych targów, eventów, spotkań itp.
  • Centrum Monitorowania Opinii Internautów - IT B2B - analizowanie i monitorowanie opinii internautów odnośnie marek, firm, partii politycznych, polityków itp.
  • Sales Market - IT B2C - internetowy outlet budowlany.
  • Ekoautonomia - produkcja oraz dystrybucja nowatorskich kominków grzewczych i innowacyjnych urządzeń dla odnawialnych systemów OZE.
  • DuckieDeck - globalny serwis internetowy dla rodziców z dziećmi w wieku 2-6 lat.
  • Oceanaria 3D - spółka zajmuje się projektowanie, budową oraz zarządzaniem oceanariami w polskich parkach rozrywki. Posiada sprawdzoną już technologię oraz content edukacyjny dla osób odwiedzających oceanaria.
  • Synergian - głównym założeniem portalu Synergian.pl jest stworzenie i zdefiniowanie standardów poszczególnych usług. Każda usługa w systemie posiada przypisaną do niej definicję oraz jednostkę rozliczeniową - parametr (np. godzina, metr, metr2, sztuka). Dzięki funkcji parametryzowania wykonawcy mogą zaoferować i opisać usługi w precyzyjny, zunifikowany sposób.
  • Promanus - działalność ProManus Sp. z o.o. koncentruje się na opracowywaniu innowacyjnych, zaawansowanych technologicznie wyrobów medycznych. Pierwszym produktem spółki jest SuperHand, czyli pierwsza w Polsce i jedna z trzech najbardziej zaawansowanych i najlepszych protez ręki na świecie.
  • iPlacement - pierwsza na świecie agencja reklamowo - mediowa, specjalizująca się product placement w grach i aplikacjach na urządzaenia iPhone, iPad i iPad Touch.
  • dotOne Sp. z o.o. - rozwijany przez spólkę system informatyczny wiem.co pozwala na ograniczenie szumu informacyjnego, z jakim spotykamy się korzystając z Internetu i mediów elektronicznych. Platforma wspiera optymalizację procesu komunikacyjnego B2B i B2C, poprzez obniżenie jego kosztów, a także uproszczenie i przyspieszenie wymiany informacji.
  • Jawa Pick Sp. z o.o. - spółka zajmuje się produkcją i dystrybucją innowacyjnych śrdoków higieny jamy ustnej, które łaczą w sobie cechy tradycyjnej wykałaczki i nici dentystycznej.
  • Lingapp Sp. z o.o. - www.lingapp.com to innowacyjna aplikacja wspierająca naukę języków obcych. Dostępna w środowisku web, mobile i jako rozszerzenie przeglądarek internetowych.
  • ISTV Media Sp. z o.o. - telewizja internetowa, zajmująca się produkcją product placementu oraz nowych, autorskich form reklamowych, niezależnych, innowacyjnych programów interaktywnych, skierowanych głównie do młodego pokolenia internetowego. Programy dostępne są w trzech kanałach tematycznych na www.istv.pl: Fun ISTV, Glam ISTV oraz Pro ISTV. Telewizja oferuje możliwość ekspozycji marek reklamodawców na zasadach klasycznej emisji displayowej, jak również product placementu oraz nowych autorskich form reklamowych.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)