Cloud Technologies S.A. przy pomocy silnika behawioralnego udostępnia hurtownię danych dla rynku reklamy internetowej. Potencjał tej technologii najlepiej odzwierciedla zaangażowanie ze strony AdPilot Sp. z o.o. S.K.A, która 24 października br. nabyła pakiet ponad 38% akcji spółki.

Cloud Technologies S.A. 18 maja br. zadebiutowała na rynku NewConnect. Dzięki emisji akcji spółka pozyskała środki między innymi na rozwój silnika behawioralnego. Narzędzie to analizuje zachowania użytkowników witryn internetowych i na tej podstawie tworzy indywidualne profile zainteresowań.

AdPilot Sp. z o.o. S.K.A. rozwija platformę RTB (Real-Time Bidding). Celem tego typu systemów jest dodarcie z przekazem reklamowym do konkretnych osób, a nie tylko w wybrane miejsca. Do tego niezbędne są informacje, które może dostarczyć właśnie silnik behawioralny.

IDC szacuje, że do 2015 roku wydatki na reklamę RTB w USA i Europie Zachodniej będą się zwiększać w tempie odpowiednio 70% i 113% rocznie i osiągną wartość 5,1 mld dol. w USA, 681 mln dol. w UK, 495 mln dol. w Niemczech i 220 mln dol. we Francji. IAB Polska przewiduje, że podobnego trendu możemy spodziewać się również w Europie Środkowo-Wschodniej.

- Informacje o zainteresowaniach użytkowników mają duży potencjał na rynku reklamy internetowej. Dlatego zdecydowaliśmy się zainwestować w Cloud Technologies S.A. – mówi Paweł Chodaczek, Prezes Zarządu AdPilot Sp. z o.o. S.K.A.

- To oczywiście bardzo dobry sygnał dla akcjonariuszy Cloud Technologies S.A., ale przede wszystkim także szansa na szybszy rozwój silnika behawioralnego. – komentuje Piotr Prajsnar, Prezes Zarządu Cloud Technologies S.A.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)