Twórcy PlaceKnow.com udali się do San Francisco w celu promowanie portalu, nawiązania kontaktów biznesowych oraz znalezienia inwestorów dla swojego projektu.

PlaceKnow.com jest międzynarodowym portalem fotograficzno-turystycznym, którego celem jest budowanie fotograficznej mapy świata oraz dawanie inspiracji do podróży. Jest to polski projekt, lecz od samego początku ukierunkowany na globalnego użytkownika internetu. Twórcy ujmują misję portalu w trzech kluczoywch słowach: Search - szuknie informacji o wybranych przez miejscach, Create – tworzenie fotograficznej mapy świata i przedstawianie fotograficznych opinii o miejscach, Discover – odkrywanie ciekawych miejsc oraz poznawanie ludzi z miejsc do których się wybieramy.

Projekt powstał w marcu 2012 roku i dynamicznie rozwijał się już od pierwszych miesięcy. Twórcy PlaceKnow.com zdecydowali, że w ciągu pierwszych miesięcy zbiorą niezbędne opinie od polskich i zagranicznych użytkowników, aby móc udoskonalić swój projekt. Pierwszym znaczącym działaniem był konkurs dla promocji polskich miast, którego partnerami została międzynarodowa telewizja TravelChannel, najstarszy polski magazyn turystyczny Poznaj Świat oraz firma Martyny Wojciechowskiej Martyna Adventure. Póla nagród w konkursie przekroczyła 100000 zł a zwycięskim miastem okazał się Słupsk. Drugim konkursem, jednak już o charakterze międzynarodowym był konkurs LoveLondon, skierowany do mieszkańców stolicy Wielkiej Brytanii, którzy w poprzez dodane do portalu zdjęcia mogli promować swoje miasto oraz prezentować własną twórczość i talenty fotograficzne.

Dzięki zrealizowanym działaniom marketingowym zespół PlaceKnow.com otrzymał wystarczające recenzje i zdecydował się na wprowadzenie nowych funkcjonalności i całkowicie nowego layoutu. Stworzono także nową aplikację mobilną na iOS, która umożliwia użytkownikom bezpośrednie dodawanie zdjęć do portalu. W nowym obliczu portalu, zastosowano także optymalizację portalu na urządzenia mobilne – responsive design.

Z tak przygotowanym produktem twórcy portalu jako kolejny etap wyznaczyli sobie prezentację projektu w Dolinie Krzemowej. Dlaczego akurat USA i San Francisco? Odpowiedź jest prosta, gdyż to właśnie tutaj powstają największe tego typu projekty na świecie i tu znajdują się ludzie i firmy, od których można, a nawet trzeba się uczyć i którzy są w stanie pomóc zrealizować ambitne cele młodych twórców PlaceKnow.com. Łukasz Sobański (CEO/Co-founder) oraz Tomasz Szczęsny (Director of Business Operations), którzy udali się San Francisco, zdają sobie sprawę, iż Dolina Krzemowa jest idealnym miejsce do globalnego rozwijania portalu i właśnie tu będą szukać partnerów biznesowych, którzy pozwolą spełnić ich marzenia.

Nie można nie wspomnieć także o pierwszych sukcesach jakie odniosło PlaceKnow.com, do których min. zaliczyć można:

  • uzyskanie od użytkowników 400000 tysięcy zdjęć z 2000 tysięcy miast z całego świata w ciągu pierwszych 6 miesięcy działania portalu;
  • znalezienie się grupie 50 najciekawszych i najlepiej zapowiadających się projektów internetowych na świecie w 2012 roku wg jury prestiżowego konkursu StartupOpen;
  • publikacja informacji w branżowych mediach amerykańskich, brytyjskich i chińskich;
  • uznanie PlaceKnow.com startupem tygodnia wg theEmployable.com.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)