Większość osób prowadzących biznes zdaje sobie sprawę, że referencje od partnerów biznesowych są skutecznym narzędziem potwierdzania jakości świadczonych usług, i pozyskiwania nowych klientów. Niestety często na samej wiedzy się kończy. W praktyce tylko co drugi przedsiębiorca prosi o rekomendację, a zaledwie połowa z nich ma szansę je otrzymać. W czym zatem leży problem, który hamuje wydawałoby się najprostszą drogę do rozwoju?

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Z badania przeprowadzonego wśród użytkowników serwisu Firmy.net wynika, że zdecydowana większość przedsiębiorców (90%) zdaje sobie sprawę, że referencje od partnerów biznesowych to skuteczny sposób potwierdzania swojego profesjonalizmu. Co więcej, 89% jest zdania, że wpływają one również na zaufanie potencjalnych klientów. Dlaczego więc przedsiębiorcy tak rzadko korzystają z tego skutecznego narzędzia? W badaniu wskazywali oni szereg barier, które uniemożliwiały sprawną wymianę referencji, m.in.: brak pomysłu, jakie informacje zawrzeć w takim dokumencie (38%), brak inicjatywy wymiany rekomendacji u współpracujących stron (31%) oraz czasochłonność (14%). Ponadto, z odpowiedzi ankietowanych wynika, że prawie 10% firm nigdy nie rekomenduje swoich partnerów biznesowych, a 60% robi to wyłącznie na wyraźną prośbę zainteresowanych.

Teraz wymówki w stylu „nie mam czasu”, albo „proszę samemu coś napisać” nie będą miały racji bytu. Pod adresem www.referencje.firmy.net udostępnione zostało właśnie bezpłatne narzędzie, które bazując na swoim algorytmie i rozbudowanej bazie gotowych sformułowań w automatyczny sposób tworzy pełną treść rekomendacji. Wystarczy wybrać ze specjalnie przygotowanej listy te elementy dotyczące współpracy na których podkreśleniu zależy nam najbardziej. Później zostaje już tylko podać dane firmy rekomendującej i rekomendowanej, można jeszcze określić czas współpracy, i … gotowe. Całość zajmuje nie dłużej niż trzy minuty.

Usługa jest całkowicie darmowa i dostępna dla wszystkich. Zależy nam aby zwłaszcza małe firmy nie zaniedbywały rozwoju poprzez rekomendacje tylko dlatego, że nie mają czasu, lub nie do końca wiedzą jak ją stworzyć – podsumowuje Alicja Zbytniewska z Firmy.net.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)