Większość osób prowadzących biznes zdaje sobie sprawę, że referencje od partnerów biznesowych są skutecznym narzędziem potwierdzania jakości świadczonych usług, i pozyskiwania nowych klientów. Niestety często na samej wiedzy się kończy. W praktyce tylko co drugi przedsiębiorca prosi o rekomendację, a zaledwie połowa z nich ma szansę je otrzymać. W czym zatem leży problem, który hamuje wydawałoby się najprostszą drogę do rozwoju?

Z badania przeprowadzonego wśród użytkowników serwisu Firmy.net wynika, że zdecydowana większość przedsiębiorców (90%) zdaje sobie sprawę, że referencje od partnerów biznesowych to skuteczny sposób potwierdzania swojego profesjonalizmu. Co więcej, 89% jest zdania, że wpływają one również na zaufanie potencjalnych klientów. Dlaczego więc przedsiębiorcy tak rzadko korzystają z tego skutecznego narzędzia? W badaniu wskazywali oni szereg barier, które uniemożliwiały sprawną wymianę referencji, m.in.: brak pomysłu, jakie informacje zawrzeć w takim dokumencie (38%), brak inicjatywy wymiany rekomendacji u współpracujących stron (31%) oraz czasochłonność (14%). Ponadto, z odpowiedzi ankietowanych wynika, że prawie 10% firm nigdy nie rekomenduje swoich partnerów biznesowych, a 60% robi to wyłącznie na wyraźną prośbę zainteresowanych.

Teraz wymówki w stylu „nie mam czasu”, albo „proszę samemu coś napisać” nie będą miały racji bytu. Pod adresem www.referencje.firmy.net udostępnione zostało właśnie bezpłatne narzędzie, które bazując na swoim algorytmie i rozbudowanej bazie gotowych sformułowań w automatyczny sposób tworzy pełną treść rekomendacji. Wystarczy wybrać ze specjalnie przygotowanej listy te elementy dotyczące współpracy na których podkreśleniu zależy nam najbardziej. Później zostaje już tylko podać dane firmy rekomendującej i rekomendowanej, można jeszcze określić czas współpracy, i … gotowe. Całość zajmuje nie dłużej niż trzy minuty.

Usługa jest całkowicie darmowa i dostępna dla wszystkich. Zależy nam aby zwłaszcza małe firmy nie zaniedbywały rozwoju poprzez rekomendacje tylko dlatego, że nie mają czasu, lub nie do końca wiedzą jak ją stworzyć – podsumowuje Alicja Zbytniewska z Firmy.net.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)