... ... ...

Kolekti.pl – pionierem na rynku. Czy crowdfunding audiobooków przyjmie się w Polsce?

Dodane

22-04-2013

Mam Startup

Twórcy portalu kolekti.pl podjęli się nie lada wyzwania. Ich celem jest zachęcenie pasjonatów audiobooków do włączenia się w finansowanie społecznościowe. Jest to pierwszy w Polsce projekt oparty na crowdfundingu książek czytanych. Warto zastanowić się zatem, jak działa mechanizm przedsprzedaży i czym właściwie crowdfunding różni się od charytatywnej zbiórki.

Crowdfunding to forma finansowania przedsięwzięć przez społeczność zorganizowaną wokół dedykowanego projektu. Mechanizm crowdfundingu polega na gromadzeniu dużej liczby drobnych, jednorazowych wpłat na rzecz zgłoszonego przedsięwzięcia. Finansowanie społeczne nie tylko wspiera projekt, na który zbierane są fundusze, ale również nagradza osoby, które przyczyniły się do jego powstania. Formy nagród mogą być spersonalizowane i dedykowane grupie osób wspierających projekt.

A jak jest w przypadku kolekti.pl? Twórcy projektu postarali się o zachęty dla słuchaczy. Oprócz plików i płyt z korzystnym rabatem nawet miesiąc przed premierą, wspierający mogą wybrać nagrodę w postaci spersonalizowanych życzeń przeczytanych przez lektora, a także sprawdzić się jako aktor w nagraniu lub w formie mecenatu zakupić miejsce na okładce płyty.

Już na starcie w potencjał kolekti.pl uwierzyli czołowi Wydawcy umieszczając w serwisie swoje książki: Czarna Owca: Camilla Läckberg “Niemiecki bękart”, superNOWA: Andrzej Sapkowski “Lux Perpetua” i Insignis Media: Jeremy Clarkson “Wyprowadzony z równowagi”. Dzieje się tak prawdopodobnie za sprawą silnej pozycji spółek Ateria i Fonopolis na rynku audiobooków.

Ateria sp. z o.o. jest częścią Grupy Kapitałowej DGA, która od 2004 roku notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W swoim portfelu produktów posiada serwisy dystrybuujące audiobooki:audiobook.pl i audeo.pl.

Fonopolis to firma specjalizująca się w produkcji i wydawaniu audiobooków jednogłosowych oraz słuchowisk m.in. superprodukcji na podstawie twórczości Andrzeja Sapkowskiego. Dzięki ich działaniom powstały dwa tomy opowiadań „Wiedźmin” oraz największe do tej pory słuchowisko w Europie „Boży Bojownicy”, w którym udział wzięło aż 175 aktorów.

Kolekti.pl daje możliwość produkcji na życzenie. Do tej pory jako wydawca zmuszony byłem zastanawiać się nad tym, czy Klienci kupią moją produkcję. Teraz Wspierający za pomocą kolekti.pl, udzielą mi odpowiedzi na to pytanie. Wyprodukuję audiobooka takiego, jakiego słuchacze będą oczekiwali. Znajdzie to odzwierciedlenie w ich wpłatach. Myślę że będziemy iść w stronę swego rodzaju produkcji na zamówienie słuchaczy. I to jest siłą kolekti.pl. - mówi Błażej Kukla prezes Fonopolis.

Kolekti.pl to połączenie wspólnej pasji słuchania audiobooków, doświadczenia, profesjonalizmu i stabilnej pozycji na rynku. To szansa kontynuowania długofalowej strategii przyjętej przez zarząd Aterii.

Ateria Sp. z o. o. w 2011roku deklarowała, że będzie rozwijać innowacyjność, a inwestycja w kolekti.pl jest konsekwencją rozwinięcia naszej strategii. Po inwestycji w audiobook.pl a następnie w portal audeo.pl we wrześniu 2011rokuzapowiadaliśmy nową jakość na rynku audiobooków. Inwestycja w kolekti.pl jest m.in. odpowiedzią na te zapewnienia. - stwierdził Łukasz Czajka – prezes spółki Ateria.

Początkowo, zebranie stosunkowo wysokich kwot nie jest proste, gdyż jak wiadomo, proces przyjmowania innowacji przez klientów jest różny. Obecnie swoją aktywność pokazali pionierzy – osoby, które nie boją się nowych inicjatyw, chętni do wypróbowania rynkowych ciekawostek. W ten sposób, już po pierwszym tygodniu nagrody z możliwością udziału w nagraniu audiobooka „Lux Perpetua” zniknęły w okamgnieniu. Czy klienci typu wcześni naśladowcy także zdecydują się na udział w przedsięwzięciu? Tego dowiemy się obserwując dalszy rozwój firmy.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)