Rzecznikprasowy.pl to internetowe biuro prasowe udostępniające informacje prasowe publikowane przez rzeczników prasowych, agencje PR i ekspertów. Komunikaty prasowe są dostępne bezpłatnie dla wszystkich dziennikarzy i wydawców mediów (portale, wortale, fora, blogi, radio, telewizja, prasa).


Standardowe w pracy rzeczników narzędzia zostały wzbogacone w nowym serwisie o autorskie rozwiązania pomocne w komunikacji z otoczeniem zewnętrznym oraz część społecznościową – ułatwiającą zdobycie kontaktów branżowych.

W serwisie publikować można nie tylko artykuły tekstowe, ale także wideo. Jako pierwsze dodało je Premio (GoodYear Polska). 8 filmów wideo przygotował dla tej marki wydawca serwisu.

- Cieszą się one dużym zainteresowaniem, gdyż nie są typowym przekazem marketingowym – mówi Andrzej Paprocki z rzecznikprasowy.pl. - Pokazują jak tworzyć skuteczne komunikaty bez nachalnej reklamy. Mamy nadzieję, że tym tropem pójdą pozostali rzecznicy. Chcemy skupić wokół serwisu kreatywnych i rozumiejących potrzeby dziennikarzy rzeczników - zapowiada Paprocki.

W uruchomionym w połowie kwietnia serwisie zarejestrowało się już ponad 160 rzeczników, biur prasowych i ekspertów reprezentujących łącznie 245 firm i instytucji. Serwis łączy funkcjonalność autorską z typowo redakcyjnym sposobem prezentowania komunikatów. Dzięki temu w serwisie odnajdą się nie tylko rzecznicy i dziennikarze, ale także użytkownicy trafiający do niego z wyszukiwarek i serwisów partnerskich. Mają oni dostęp do wszystkich treści serwisu za wyjątkiem komentarzy, forum i poczty wewnętrznej, które mają służyć komunikacji dziennikarzy z rzecznikami.

Serwis od początku istnienia umożliwia dodawanie komunikatów w trybie natychmiastowej publikacji. Korzystanie z serwisu jest bezpłatne i nielimitowane dla obu grup zawodowych.

- To się nie zmieni – podkreśla Marcin Sobczyk, redaktor naczelny serwisu rzecznikprasowy.pl. – Pojawią się towarzyszące opcje płatne, ale nie wpłyną one w żaden sposób na istniejące funkcje serwisu, które pozostaną bezpłatne i niezmienione w swojej funkcjonalności i wyglądzie. Obecnie pracujemy nad nowymi modułami i optymalizowaniu istniejących funkcji.

Od korzystających z komunikatów dziennikarzy i wydawców mediów serwis – jako jeden z niewielu – nie wymaga podawania źródła ich pochodzenia.

- Naszym zadaniem jest promowanie treści, a nie serwisu – zaznacza Sobczyk. – Jesteśmy tylko dystrybutorem informacji. Miarą skuteczności serwisu ma być liczba zewnętrznych publikacji prasowych, a nie liczba linków prowadzących do serwisu. Chcemy, by dziesiątki małych wortali nie musiało wybijać faktu, że treść dostarczył rzecznikprasowy.pl. Ta informacja czytelnikom naszych partnerów nie jest do niczego potrzebna, tym bardziej, że w 90 proc. przypadków kontent dostarczają rzecznicy i biura prasowe i to ich nazwy są w tekstach najważniejsze.

Twórcy serwisu zapewniają, że na bieżąco będą kontaktować się z rzecznikami i podpowiadać im, jak podnosić jakość materiałów oraz jakie tematy warto w nim publikować.

- Często słyszę, że jest susza i nie ma o czym pisać – zauważa Marek Kopczacki, rzecznik prasowy Szpitala Specjalistycznego nr 2 w Bytomiu. – A przecież, żeby być w mediach nie trzeba przekazywać im newsa. Wystarczy poddać temat, w którym stanowisko zajmą interesujące rzecznika osoby. Dla przykładu: bank może przygotować dla mediów serię porad dotyczących terminologii bankowej, a szpital przypomnieć, jak przygotować się do najpopularniejszych badań. Temat jest zawsze – trzeba tylko nauczyć się go przekazywać i być krok przed konkurencją – przekonuje Kopczacki.

Redakcja serwisu nie pozostaje bierna. Jej pierwsze autorskie treści z cyklu ‘tylko u nas’ są już dostępne w serwisie.

- Wprowadzamy treści, które są ciekawe, ale nigdy w trybie standardowego komunikatu prasowego by nie powstały – podkreśla Paprocki. – Mamy przygotowanych już ponad 30 filmów we współpracy z najlepszymi i cenionymi w swoim środowisku ekspertami w Polsce. Będą one sukcesywnie wprowadzone do obiegu w serwisie.

Serwis rzecznikprasowy.pl otrzymał tytuł Złotej Strony Tygodnia tygodnika "Wprost" i tym samym weźmie udział w lipcowym głosowaniu na stronę miesiąca czerwca.

- Jury dziękujemy za nagrodę i wyróżnienie – mówi Marcin Sobczyk, redaktor naczelny serwisu rzecznikprasowy.pl. – To dowód na to, że nasza praca jest zauważana i akceptowana przez środowisko dziennikarskie, do którego kierujemy obecny na stronie kontent. Pamiętamy także o autorach treści, bez których serwis nie mógłby istnieć. Nagroda należy przede wszystkim do nich – podkreśla Sobczyk. – Rzecznikom, biurom prasowym, ekspertom, instytucjom i firmom serdecznie dziękuję w imieniu całej redakcji za obecność w serwisie i korzystanie z jego usług.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)