W sieci pojawił się nowy portal umożliwiający zbieranie środków pieniężnych online. Start-up zrzutka.pl powstał we Wrocławiu i jest pierwszą inicjatywą „socialfundingową” w Polsce.

Pojęcie to oznacza w dosłownym tłumaczeniu zbieranie środków pieniężnych wśród znajomych osób, za pomocą serwisów społecznościowych. Portal zrzutka.pl jest najnowszym narzędziem, pomagającym zgromadzić pieniądze na dowolnie ustalone cele bardziej przystępną metodą. Idea jest prosta: każdy z nas ma szanse, by założyć konto i zachęcić innych do finansowania wspólnych planów. To bezpieczne, szybkie i funkcjonalne rozwiązanie, które oszczędza czas i ułatwia niewdzięczną rolę „skarbnika”.

Realizacja przedsięwzięcia wymagała długiej pracy sztabu specjalistów z różnych dziedzin (finanse, IT, nowe technologie) i skompletowania wielu zezwoleń. Obecnie zrzutka.pl posiada status Biura Usług Płatniczych, wpis do rejestru prowadzonego przez KNF oraz ubezpieczenie zgodne z Rozporządzeniem Ministra Finansów. Ponadto strona internetowa obsługiwana jest przez autorskie oprogramowanie zapewniające wydajność i bezpieczeństwo (m.in. szyfrowane połączenia).

Portal dedykowany jest szerokiej grupie odbiorców – każdy może bez ograniczeń korzystać z opcji, jakie daje platforma i samodzielnie zakładać zrzutki – mówi Tomasz Chołast, pomysłodawca projektu. - zrzutka.pl umożliwia zbiórki pieniężne na dowolny cel. Wprowadziliśmy podział zbiórek  na prywatne (widoczne tylko przez osoby znające kod dostępu) oraz publiczne, dostępne dla każdego, kto chciałby się „dorzucić”.

Prywatne zrzutki mogą dotyczyć np.: zbiórki na wyjazdy, prezenty, wieczory kawalerskie czy też inne dowolne cele propagowane wśród znajomych. Akcje upublicznione, dla których obecnie obowiązkowe jest spełnienie dodatkowych wymogów, dają natomiast okazję do sfinansowania konkretnej idei, a także do pomocy innym. Portal  zrzutka.pl posiada opcję zrzutek publicznych - niedawno wsparł już m. in. uczestników akcji Szlachetna Paczka, a 12 stycznia umożliwi zrzutki online na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Samo korzystanie z portalu jest bardzo proste i można je opisać w 3 krokach, które eliminują problemy natury rozliczeniowo-organizacyjnej. Pierwszy z nich, polega na określeniu celu oraz wysokości potrzebnej kwoty. Kolejnym jest dodanie zdjęć, opisów oraz zaproszenie znajomych do wzięcia udziału w zrzutce (poprzez Facebook, Google+, e-mail lub sms). Ostatnia czynność to ciągła obserwacja wpływów, które będą się wyświetlać na bieżąco wszystkim zainteresowanym osobom. Ułatwieniem są także automatyczne przypomnienia i powiadomienia oraz samozliczająca się aktualna pula zebranych środków.

Prostota i dostępność portalu wychodzą naprzeciw problemom towarzyszącym tradycyjnym metodom zbierania pieniędzy. Wystarczy chwila, by móc zrealizować określone cele.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)