Skimming, czyli kopiowanie kart bankomatowych, to obecnie jedno z największych wyzwań, z którym muszą się zmierzyć banki. Według danych Komendy Głównej Policji w roku 2012 w Polsce wykryto blisko 1900 oszustw związanych z kopiowaniem kart bankomatowych. Rozwiązania oferowane przez firmę Infobip mogą stanowić zabezpieczenie przed tą metodą kradzieży.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Jednym z rozwiązań w walce ze skimmingiem jest sprawdzanie przez system firmy Infobip w jakim kraju w danym momencie znajduje się telefon właściciela konta, z którego właśnie dokonano wypłaty pieniędzy. W sytuacji gdy telefon konsumenta jest w innym kraju, niż ten w którym dokonano wypłaty, bank natychmiast zostaje o tym powiadomiony, dzięki czemu może zablokować kartę do konta i udaremnić tym samym dalsze kradzieże.

Kolejnym rozwiązaniem zabezpieczającym klientów banku przed kopiowaniem kart jest wysyłanie SMS-a każdorazowo, gdy wypłacane są pieniądze z konta użytkownika. Jeżeli wypłaty nie dokonał klient, może on samemu wysłać do banku wiadomość z informacją zwrotną, że doszło właśnie do oszustwa. Dzięki tej wiadomości bank ma możliwość wdrożenia swoich procedur przeciw kradzieżom i zablokowania skopiowanej karty.

Chyba nikt z nas nie chciałby paść ofiarą kopiowania kart bankomatowych – powiedział Marcin Papiński, Business Developement Director w firmie Infobip. – Dlatego też przygotowaliśmy rozwiązania, które dzięki wiadomościom SMS pozwalają walczyć z tą metodą kradzieży. Biorąc pod uwagę fakt, że w Polsce mamy aż 50 milionów aktywnych telefonów komórkowych, można powiedzieć, że nasz system może zabezpieczyć niemal każdego klienta banku przed konsekwencjami skimmingu – dodaje Marcin Papiński.

Zabezpieczenie przed kopiowaniem kart bankomatowych to nie jedyny sposób wykorzystania wiadomości SMS w usługach bankowych. Przesyłanie informacji o stanie konta do użytkowników, o przyznaniu pożyczki, czy poinformowanie o zbliżającej się płatności raty pożyczki, to kolejne przykłady na to, jak wiadomości SMS mogą ułatwić komunikację pomiędzy klientami a bankiem. – Natychmiastowy kontakt z klientem jest podstawą współczesnej bankowości. Jak pokazują badania, aż 98% SMS-ów jest odczytywana w ciągu pierwszych 15 minut od ich otrzymania. Ciężko zatem znaleźć narzędzie, które będzie skuteczniejsze w komunikacji z klientem, a wysoka jakość obsługi ma bezpośredni wpływ na zadowolenie konsumentów – podsumowuje Marcin Papiński.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)