Skimming, czyli kopiowanie kart bankomatowych, to obecnie jedno z największych wyzwań, z którym muszą się zmierzyć banki. Według danych Komendy Głównej Policji w roku 2012 w Polsce wykryto blisko 1900 oszustw związanych z kopiowaniem kart bankomatowych. Rozwiązania oferowane przez firmę Infobip mogą stanowić zabezpieczenie przed tą metodą kradzieży.

Jednym z rozwiązań w walce ze skimmingiem jest sprawdzanie przez system firmy Infobip w jakim kraju w danym momencie znajduje się telefon właściciela konta, z którego właśnie dokonano wypłaty pieniędzy. W sytuacji gdy telefon konsumenta jest w innym kraju, niż ten w którym dokonano wypłaty, bank natychmiast zostaje o tym powiadomiony, dzięki czemu może zablokować kartę do konta i udaremnić tym samym dalsze kradzieże.

Kolejnym rozwiązaniem zabezpieczającym klientów banku przed kopiowaniem kart jest wysyłanie SMS-a każdorazowo, gdy wypłacane są pieniądze z konta użytkownika. Jeżeli wypłaty nie dokonał klient, może on samemu wysłać do banku wiadomość z informacją zwrotną, że doszło właśnie do oszustwa. Dzięki tej wiadomości bank ma możliwość wdrożenia swoich procedur przeciw kradzieżom i zablokowania skopiowanej karty.

Chyba nikt z nas nie chciałby paść ofiarą kopiowania kart bankomatowych – powiedział Marcin Papiński, Business Developement Director w firmie Infobip. – Dlatego też przygotowaliśmy rozwiązania, które dzięki wiadomościom SMS pozwalają walczyć z tą metodą kradzieży. Biorąc pod uwagę fakt, że w Polsce mamy aż 50 milionów aktywnych telefonów komórkowych, można powiedzieć, że nasz system może zabezpieczyć niemal każdego klienta banku przed konsekwencjami skimmingu – dodaje Marcin Papiński.

Zabezpieczenie przed kopiowaniem kart bankomatowych to nie jedyny sposób wykorzystania wiadomości SMS w usługach bankowych. Przesyłanie informacji o stanie konta do użytkowników, o przyznaniu pożyczki, czy poinformowanie o zbliżającej się płatności raty pożyczki, to kolejne przykłady na to, jak wiadomości SMS mogą ułatwić komunikację pomiędzy klientami a bankiem. – Natychmiastowy kontakt z klientem jest podstawą współczesnej bankowości. Jak pokazują badania, aż 98% SMS-ów jest odczytywana w ciągu pierwszych 15 minut od ich otrzymania. Ciężko zatem znaleźć narzędzie, które będzie skuteczniejsze w komunikacji z klientem, a wysoka jakość obsługi ma bezpośredni wpływ na zadowolenie konsumentów – podsumowuje Marcin Papiński.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)