Kontakt z konsumentem w czasie rzeczywistym online przy półce sklepowej stał się rzeczywistością, dzięki nowatorskiej technologii zastosowanej w platformie marketingu mobilnego hop2shop.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Hop2shop to innowacyjna platforma marketingu mobilnego w postaci aplikacji na smartfony, działająca w oparciu o unikalny system lokalizowania konsumenta (nazywany przez twórców BOX). Aplikacja działa m.in. podczas wejścia konsumenta do sklepu, czy obecności przy określonej półce sklepowej.

To nie tylko technologia bezpośredniego kontaktu z konsumentem w miejscu sprzedaży, ale realnie działająca aplikacja w oparciu o tę technologię.

Czy marketerzy są już gotowi wykorzystać nową technologię, o której się mówi? Jak to działa?

  • Aplikacja oparta jest o unikalny system lokalizowania konsumenta podczas wejścia do sklepu, wpływania na jego zachowanie i decyzje zakupowe w realnym świecie - decyzje zakupowe podejmowane są bezpośrednio w miejscu zakupu.
  • Dzięki zainstalowanemu w sklepie emiterowi dźwięku (fala ultradźwiękowa niesłyszalna dla człowieka), aplikacja w telefonie ściąga dane tuż po wejściu klienta do sklepu.
  • Dzięki technologii ultradźwiękowej telefon odbiera dane tylko z danego miejsca (danego sklepu), nie wychwytując informacji np. od konkurencyjnej sieci za ścianą. W ten sposób możemy już od samego wejścia do sklepu prowadzić dialog z Klientem lub zachęcać go do angażowania się w zadania jakie dla niego dana marka przygotowała.
    Przyciągnąć do określonego towaru, zaproponować dodatkową promocję czy rabat, jeśli wiemy że przebywa w sklepie już dłuższą chwilę, czy spowodować że dorzuci do koszyka kolejny artykuł.
  • Technologia fali ultradźwiękowej pozwala także na lokalizowanie użytkownika "tu i teraz". Wiemy na przykład, że użytkownik wszedł właśnie do naszego sklepu, a nie znajduje się kilka metrów dalej lub w pobliżu.
  • Twórcy twierdzą, że to narzędzie nie tylko wpływa na traffik. Znajomość konsumenta i umiejętne zastosowanie aplikacji przełoży się również na zwiększenie zakupów.

"Stajemy się coraz bardziej „mobile”. Telefon mamy zawsze przy sobie i zastępuje nam on coraz większa ilość narzędzi. Teraz pozwoli też na bezpośredni kontakt konsumenta z marką, a nawet daną promocją czy produktem, pozwoli na otrzymanie dodatkowego kontentu i to nie w wirtualnym ale realnym świecie zakupów." – mówi Andrzej Zychewicz - jeden z twórców aplikacji. Hop2shop przyniesie wiele korzyści zarówno konsumentom, jak i sieciom sklepów. Sprawi, że zakupy i promocje będą jeszcze bardziej zindywidualizowane, a informacje dla konsumenta będą pojawiały się w czasie rzeczywistym w domu, pracy, przed telewizorem, czy w momencie wejścia klienta do sklepu.

Aplikacja dostarczy także szereg nowych i niewykorzystywanych dotąd narzędzi sieciom sklepów, dzięki którym będzie można prowadzić klienta po całym sklepie i informować go na bieżąco o dostępnych promocjach lub spersonalizowanych ofertach - w czasie rzeczywistym, tuż po przekroczeniu progu sklepu.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)