Najczęściej przeglądanym w sieci sprzętem RTV są telewizory, nawigacja samochodowa oraz słuchawki. Z kolei najwięcej możliwości wyboru spośród produktów różnych marek mają internauci szukający baterii, ładowarki lub akumulatora, najmniej rozważający zakup kamery cyfrowej – wynika z raportu przygotowanego przez RTB House, agencję technologiczną specjalizującą się w precyzyjnym doborze reklam do preferencji zakupowych internautów. 

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Przeanalizowano dane z blisko 100 działających w Polsce sklepów online zintegrowanych z rozwiązaniem dla producentów od RTB House. Wyniki pokazują, że w I kwartale 2014 roku elektroniki w sklepach szukało 2,3 mln internautów. Największe zainteresowanie budziły telewizory (1,4 mln), nawigacja samochodowa (179 tys.) oraz słuchawki (175 tys.).

Daniel Surmacz z RTB House zwraca uwagę na zmiany w sposobie reklamowania produktów online. – Reklamodawcy coraz częściej sięgają po rozwiązania nastawione na precyzję a nie skalę działania. Widać to szczególnie wśród producentów sprzętów RTV. Reklama dobrana do preferencji konkretnego internauty, wyświetlana dokładnie w momencie gdy ten szuka w sieci określonego sprzętu, daje producentom nowe możliwości koncentrowania uwagi użytkownika. Dzięki działaniom tego typu producent ma pewność, że promuje swój sprzęt wśród osób tu i teraz zainteresowanych produktem z danej kategorii, a internauta, że podejmuje decyzję znając wszystkie możliwości wyboru – podkreśla Surmacz.

Jak wynika z analiz, największy wybór mają internauci poszukujący baterii, ładowarki lub akumulatora. W sklepach zintegrowanych z RTB House odnotowano 194 marki sprzętu tego typu. Dużą różnorodność zaobserwowano również w kategorii głośniki (186 marek) oraz kable, przewody i wtyki (153 marki). Z kolei najmniejszy wybór mieli poszukujący kamery cyfrowej (12 marek), nawigacji samochodowej (13 marek), czytnika e-booków lub tunera (po 16 marek).

Dane pochodzą z systemu RTB House, który umożliwia reklamodawcom dotarcie z indywidualnym przekazem do precyzyjnie zdefiniowanej grupy celowej. Wyniki zostały zaprezentowane również w raporcie „Najpopularniejsze marki w polskim e-commerce”.

Komentarze (0)