... ... ...

Mamy zwycięzcę pierwszej edycji turnieju CodeCraft

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

08-09-2014

Informacja prasowa

Zakończyła się pierwsza edycja turnieju CodeCraft, organizowanego na platformie codearena.pl. Zwycięzcą został programista z Gdańska, Daniel Dymek. Zdobył 2500zł oraz nagrody rzeczowe.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Wraz z końcem sierpnia zakończyła się pierwsza edycja turnieju dla programistów CodeCraft. Zadaniem konkursowym było napisanie sztucznej inteligencji, która pokieruje ruchami postaci na planszy i pokona przeciwników. Do turnieju zapisało się prawie 1000 osób z całej Polski.

Rozgrywki rozpoczęły się 31 lipca i trwały przez cały sierpień. Uczestnicy testowali na początku partie solo, aby później przejść do meczy towarzyskich. Ostatecznie o wygranej zdecydował ranking rozgrywek turniejowych, na którego czele, w momencie zakończenia turnieju – 31 sierpnia, stanął Daniel Dymek. Zwycięzca jest absolwentem informatyki na Uniwersytecie Jagiellońskim, interesuje się nowymi technologiami i pracuje jako programista C#, a w wolnym czasie nałogowo ogląda seriale. Organizatorzy spotkali się osobiście z laureatem w Gdańsku i wręczyli mu czek na 2500zł oraz nagrody rzeczowe.

Praca nad algorytmem przez ostatni miesiąc opłaciła się – podsumowuje zwycięzca – choć przeciwnicy byli sporym wyzwaniem, szczególnie na etapie rozgrywania meczów rankingowych – dodaje.

Uczestnicy konkursu z kolejnych miejsc w rankingu czują, że byli blisko zwycięstwa, co dodatkowo motywuje ich do wzięcia udziału w kolejnej edycji CodeCraft. Zgodnie deklarują, że turniej był dla nich wciągającą rozrywką, z której nie chcą rezygnować. Pięciu najlepszych graczy otrzymało publikacje branżowe od wydawnictwa PWN, a ośmiu – gry „Enemy Front”, zasponsorowane przez CI Games oraz koszulki od 1ndie World i Games Rage. 

Druga edycja turnieju rozpoczęła się 1 września i potrwa do końca miesiąca. Zapisy są bezpłatne dla wszystkich do 12.09., później, aby wziąć udział w walce o nagrody trzeba będzie zapłacić 9,99zł. Tym razem można zdobyć 3000zł, choć organizatorzy przewidują możliwość podniesienia stawki i przedłużenia konkursu do końca października. Gra została zaprojektowana z dbałością o atrakcyjną grafikę i ciekawą fabułę.

 

Chcemy, aby nasi gracze i ich algorytmy rozwijali się razem z kolejnymi edycjami konkursu – mówi Adam Bicz, współtwórca CodeCraft – dlatego w drugiej turze już pojawiły się modyfikacje, np. element walki pomiędzy postaciami planszy. Planujemy również dodanie dźwięków i bardziej zaawansowanych animacji.

Codearena zaczęła pojawiać się na eventach branżowych i spotkaniach graczy i programistów. Organizatorów turnieju można poznać przy okazji takich wydarzeń jak: Pog(R)adajmy, Tech Saturdays, World of Gamedev Knowledge Conference czy spotkania Java User Group. Podczas ostatniego Pog(R)adajmy, 30 sierpnia w Warszawie, przedstawiciele codearena zostali uhonorowani przez uczestników spotkania statuetką za najciekawszą prezentację.

Organizatorem konkursu CodeCraft jest codearena.pl - platforma z cyklicznymi turniejami dla programistów, polegającymi na rywalizacji sztucznej inteligencji napisanej przez uczestników. To pierwsze na polskim rynku turnieje oparte na zaawansowanym mechanizmie gier strategicznych wykorzystujących atrakcyjną  grafikę, w których graczem jest sztuczna inteligencja, a nie człowiek.

Komentarze (0)