MyBaze.com, wywodząca się z Polski międzynarodowa platforma designu oferująca produkty od młodych projektantów, obchodzi swoje drugie urodziny. W ciągu ostatniego roku MyBaze.com może pochwalić się znaczącym wzrostem liczby współpracujących projektantów, ale także wzrostem sprzedaży.

MyBaze.com zanotował 30-krotny wzrost sprzedaży oraz trzykrotny wzrost współczynnika konwersji w 2014 r. w porównaniu do 2013 r. Z kolei w pierwszym kwartale 2015 r., w porównaniu z pierwszym kwartałem 2014 r. liczba transakcji na platformie wzrosła o 342 proc., zaś liczba unikalnych użytkowników odwiedzających platformę o 86 proc.

W pierwszych tygodniach istnienia MyBaze.com, około 100 polskich projektantów i młodych marek oferowało niewiele ponad 1,3 tys. autorskich produktów. Dwa lata później, w maju 2015 r. na platformie obecnych jest ponad 2,2 tys. projektantów, z czego kilkaset z zagranicy, oferujących niemal 50 tys. projektów z dziedziny designu, mody oraz sztuki.

Dynamiczny rozwój platformy w ostatnich miesiącach możliwy był dzięki pozyskaniu inwestora. We wrześniu 2014 r. MyBaze.com zakończył drugą rundę finansowania pozyskując ponad 5 mln zł m.in. od Internet Ventures FIZ, funduszu z Grupy MCI Management, a także Meta Ingenium, funduszu z grupy Zernike MetaVentures.

- W ciągu ostatnich dwóch lat udało nam się stworzyć jeden z ciekawszych projektów e-commerce w Polsce, za którym stoi zgrany 20-osobowy zespół składających się zarówno z doświadczonych menadżerów, jak i młodych ludzi rozpoczynających swoją karierę zawodową. Wszystkich nas łączy zamiłowanie do dobrego designu – podkreśla Duc Vu Hoang, założyciel i CEO MyBaze.com.

Jako jeden z nielicznych polskich startupów e-commerce, MyBaze.com szybko postawił na sprzedaż ponad granicami. W czerwcu 2014 r. wdrożono międzynarodową wersję platformy, która działa w dwóch wersjach językowych i umożliwia dokonanie zakupów w sześciu walutach. W tej chwili projektanci i marki z MyBaze.com sprzedają do ponad 10 krajów świata, z czego 80 proc. zagranicznych transakcji przypada na takie kraje jak Niemcy, Holandia, Wielka Brytania i USA. Od początku 2015 r. działa także wersja mobilna platformy.

W ciągu ostatnich dwóch lat pod skrzydłami MyBaze.com zorganizowano trzy edycje Bizajnu, spotkań branżowych dla projektantów, w których uczestniczyło około 500 twórców młodych marek. Odbyły się także dwie edycje Targów Designu, które ściągnęły ponad 22 tys. gości zainteresowanych polskim i zagranicznym wzornictwem. Ponadto przygotowano dwie publikacje „Polski design” prezentujące najciekawsze polskie projekty wzornicze ostatnich lat. Marka organizuje także wykłady dla studentów Katedry Mody warszawskiej ASP.

- Plany na przyszłość mamy ambitne. Chcemy zdecydowanie mocniej postawić na sprzedaż transgraniczną. W tym celu z jednej strony mocno rozwijamy technologię - jako pierwsza platforma marketplace w Polsce wdrażamy właśnie testową opcję personalizacji produktów, które wkrótce zostanie udostępniona dla wszystkich sprzedawców. Z drugiej zaś strony intensywnie pozyskujemy do współpracy zagranicznych projektantów chcących sprzedawać swoje projekty za pośrednictwem naszej platformy – dodaje Duc Vu Hoang.

W tej chwili spółka przygotowuje się do kolejnej rundy inwestycyjnej, planowanej na drugą połowę 2015 roku.

fot. pixabay.com

Komentarze (0)