SpeedUp Venture Capital Group właśnie zainwestowała w sześć nowych spółek, działających na rynku nowych technologii w zakresie:  e-commerce, e-turystyki, mobile, social media i e-zdrowia. Zbiorcza kwota inwestycji to trzy miliony pięćset tysięcy złotych.

Właśnie zainwestowaliśmy w sześć starannie wyselekcjonowanych projektów: FusionSheep,RekomendMe, Lookmash.com, TimeSelf, Pastylka.pl, Ortopedio – mówi Bartłomiej Gola, Partner SpeedUp i Prezes SpeedUp IQbator – te sześć projektów jest rezultatem przeanalizowania około 200 projektów, które trafiły do naszego funduszu zalążkowego SpeedUp IQbator. Uważam, że podstawą sukcesu w naszym biznesie jest umiejętne zarządzanie ryzykiem, dlatego inwestujemy w bardzo zróżnicowane projekty. Nie tylko jeżeli chodzi o fazę ich cyklu życia (Pastylka.pl jest działającą już komercyjnie stroną, a TimeSelf czy RekomendMe dopiero budują prototypy innowacyjnych produktów/usług), ale również pod względem branż i zasięgu (FusionSheep, TimeSelf i Lookmash.com to projekty z amibicjami globalnymi).

Dwie z w.w. inwestycji: Pastylka.pl i Ortopedio dotyczą w różnym stopniu rynku e-zdrowia. RekomendMe reprezentuje rynek usług HR, coraz częściej przenoszących się do sieci i dostępnych poprzez strony internetowe. Inne, jak FusionSheep, są innowacją na skalę światową w obszarze bezprzewodowego  przesyłu video pomiędzy różnymi urządzeniami. TimeSelf to start-up, który zaoferuje innowacyjny produkt na rynku turystyki. Lookmash z kolei to platforma społecznościowa, związana ze światem mody.

Wybierając te projekty kierowaliśmy się kombinacją trzech kryteriów: jakości zespołu zarządzającego, potencjałem rynku i wreszcie jakością samego produktu/usługi. Działamy w obszarze wysokiego ryzyka i dlatego największą wagę przywiązujemy do umiejętności i potencjału pomysłodawców oraz kadry zarządzającej – podsumowuje Bartek Gola, Partner SpeedUp.

Łączna kwota inwestycji to ok. 3 500 000 złotych. Większość tych funduszy pochodzi z funduszu zalążkowego SpeedUp IQbator (koinwestorem w Ortopedio jest SpeedUp Investments Fund), należącego do SpeedUp Venture Capital Group. Fundusz ten zainwestował już w takie spółki i projekty jak Booklikes, SaveUp, Dwiepaczki.pl czy Okazjum.pl, a do końca 2012 planuje jeszcze przynajmniej 10 inwestycji.

Krótki opis nowych inwestycji SpeedUp

Fusion Sheep Sp. z o.o. i jej projekt LaterTV

LaterTV to rozproszony system zarządzenia multimediami w przestrzeni domowej. Umożliwia on komunikację pomiędzy wszystkimi urządzeniami znajdującymi się w sieci lokalnej, które są w stanie obsłużyć multimedia: telewizory, smartfony, tablety, komputery osobiste, nowoczesne konsole do gier.

LaterTV pozwala na zapisanie dowolnego multimedium “na później”, a także odtworzenie go na ekranie telewizora, umożliwia konsumpcję multimediów na dużym ekranie telewizora zamiast na ekranie komputera lub smartfona. Rozwiązanie to nie wymaga zakupu żadnych dodatkowych urządzeń i działa bezprzewodowo. Docelowym rynkiem dla LaterTV jest rynek globalny.

Przykładowe zastosowanie to możliwość, wraz z rodziną, oglądania na dużym ekranie telewizora zdjęć z ostatnich wakacji, które otrzymaliśmy od znajomego mailem. Możemy to zrobić bez konieczności podłączania kablem laptopa czy też wstawania z kanapy – wystarczy nam smartfon i włączony telewizor.

RekomendMe Sp. z o.o. i jej projekt RekomendMe

RekomendMe wykorzystuje potencjał serwisów społecznościowych do usprawnienia komunikacji między dużych korporacjami a indywidualnymi użytkownikami. Projekt powstaje przy partnerskiej współpracy ze Stowarzyszeniem Aspire (aspire.org.pl), zrzeszającym inowacyjne przedsiębiorstwa z branży outsorucingowej. Krakowski projekt RekomendMe znajduje się na początkowym etapie rozwoju. Aplikacja tworzona jest w technologii Ruby on Rails.

Spółka Lookmash i jej projekt Lookmash

Ideą portalu Lookmash jest dostarczenie użytkownikowi narzędzia, które rozwiąże odwieczny problem: które ubranie założyć, kupić, aby być pewnym, że się w nim dobrze wygląda. Serwis będzie prostym i skutecznym narzędziem (aplikacja mobilna i portal www) codziennego użytku, które pozwala szybko dodać min. 2 zdjęcia w różnych strojach, porównać wygląd swój lub innej osoby, obserwować wyniki online, widzieć sugestie innych. Problem rozwiązywany przez portal dotyczy w szczególności ludzi, którzy w pojedynkę chodzą na zakupy, kupują ubrania online, są niezdecydowani, przywiązują dużą uwagę do swojego wyglądu i lubią pokazywać swoje ubrania i stylizacje. Głównymi zaletami Lookmash będą szybki czas uzyskiwania odpowiedzi, globalny zasięg oraz możliwość uzyskania porady zarówno od osób, doradzających w kwestiach stroju w rzeczywistości, jak i od społeczności portalu. Serwis będzie miał system kont, wiadomości, following-u, będzie zintegrowany z Facebookiem, będzie oferował system głosowania i komentarzy, więc użytkownicy będą mogli wyrażać opinie oraz inspirować i być inspirowanymi.

Osoby posiadające smartfony będą mogły korzystać z mobilnej aplikacji na urządzenia iPhone, Android.

Wyróżnikiem będzie widget dla sklepów internetowych – compare(at)lookmash, motor napędowy serwisu osadzający go w solidnych ramach modelu biznesowego e-commerce. Zasada działania jest bardzo prosta i zakłada instalowanie wtyczki na stronach sklepów internetowych, która pozwala użytkownikom porównać ubrania z danego sklepu przed ich zakupem.

Spółka TimeSelf i jej projekt: TimeSelf

TimeSelf to innowacyjna aplikacja w dziedzinie e-turystyki.  Sensem aplikacji jest dostarczanie przewodnika turystycznego tworzonego od podstaw dla każdego klienta na podstawie jego zainteresowań oraz możliwości  czasowych i finansowych. Bazą do pełnego, zasobnego w treść przewodnika jest dostosowany do upodobań plan wycieczki uwzględniający wyżywienie, rozrywkę i komunikację w danym miejscu. Produkt będzie dostępny w czterech formach: tradycyjna książka papierowa, e-book, wersja audio i aplikacja mobilna (na iOS oraz Android). Każda z tych form charakteryzuje się tym, że treść turystyczna jest dostarczana w odniesieniu do planu, który wygenerowany został przez system, zaś spersonalizowany i udoskonalony już przez użytkownika.

W porównaniu do konkurencji aplikacja stanowi wypełnienie niszy na rynku przewodników turystycznych. Pomiędzy tradycyjnymi przewodnikami turystycznymi, które nie posiadają żadnej interaktywności, a wycieczkami przygotowanymi i przeprowadzanymi przez operatorów znajduje się TimeSelf – dostarczając usługę tych drugich z poziomem wygody i niezależności tych pierwszych.

SpółkaPastylka.pl i jej projekt: Pastylka.pl

Pastylka.pl to serwis społecznościowy o tematyce zdrowia, który udostępnia rozbudowaną bazę wiedzy z tego zakresu oraz daje swoim użytkownikom możliwość jej współtworzenia. W bazie chorób Pastylka.pl znajduje się obecnie ponad 500 problemów zdrowotnych, a wiedza i społeczność budowane są wokół konkretnego zagadnienia. Serwis kierowany jest do pacjentów, czyli osób poszukujących w internecie informacji na temat zdrowia, tych którzy chcą podzielić się swoimi doświadczeniami oraz do lekarzy i specjalistów w danej dziedzinie zdrowia (np. dietetyków). Serwis Pastylka.pl powstał podczas drugiej edycji projektu Startup School i jest nastawiony na rynek polski.

Spółka Ortopedio i jej projekt Ortopedio.pl

Głównym przedmiotem działalności spółki Ortopedio.pl będzie sprzedaż artykułów rehabilitacyjnych, ortopedycznych zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci, za pośrednictwem wysoko zaawansowanego sklepu internetowego oraz dostarczenie narzędzi finansowania tych artykułów. Największą innowacją tej platformy będzie moduł społecznościowy, który umożliwi komunikację między ludźmi o podobnych schorzeniach, wymiany doświadczeń związanych z użytkowaniem danych produktów, jak wpływały one na poprawę zdrowia lub choćby zwyczajnego wspierania się, łączenia we wspólne inicjatywy czy to kulturalne czy sportowe w myśl pokonywania osobistych barier. To właśnie użytkownicy tej platformy i ich potrzeby będą inspiracją dla zarządzających Ortopedio.pl. Zebrane w ten sposób informacje będą  niezmiernie pomocne we wspólnej pracy z producentami, tak, aby produkty zmieniały się wraz z potrzebami  klientów Ortopedio.pl. Poszkodowanym osobom z czasowo lub trwale ograniczoną sprawnością znacznie  łatwiej i wygodniej jest zakupić produkt przez Internet z dostawą do domu niż jeździć od sklepu do sklepu.

Sklep Ortopedio.pl będzie zbudowany w formie WEB 2.0 co da klientom możliwość opiniowania produktów. Dla usprawnienia kontaktu z Klientami, obok telefonu czy poczty elektronicznej, posłuży również aplikacja LIVE CHAT. Z każdego poziomu sklepu, w każdej chwili jednym kliknięciem można połączyć się z konsultantem i zaczerpnąć informacji.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)