... ... ...

Młodzież jest bardziej przedsiębiorcza niż dorośli, dowodzi nowy raport GEM

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

29-07-2015

Informacja prasowa
Według nowego raportu, "Przyszły potencjał - perspektywy GEM dotyczące przedsiębiorczości wśród młodzieży w 2015", młodzież jest bardziej przedsiębiorcza niż dorośli i skłonna do uruchamiania własnych biznesów.

W raporcie przeanalizowano dane zebrane od 2012 do 2014 roku, które pokazują co napędza młodych przedsiębiorców i co wpływa na ich sukces - lub też niepowodzenie - w pięciu regionach świata : w Afryce Subsaharyjskiej, na Bliskim Wschodzie i Afryce Północnej, w Azja Południowej i Wschodniej Azji , w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach oraz w krajach kultury europejskiej.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

fot. pixabay.com

Mike Herrington, dyrektor wykonawczy GEM, tłumaczy, z jakich powodów raport skupia się na młodzieży: "Bezrobocie, które w głównej mierze dotyczy młodzieży, jest jednym z najważniejszych światowych problemów. Sytuacja młodzieży na rynku pracy pogorszyła się z powodu kryzysu finansowego i globalnego spowolnienia gospodarczego. Wspieranie przedsiębiorczości wśród młodzieży jest zatem bardzo istotne, w celu zintegrowania młodych z rynkiem pracy i odpowiedniego wykorzystania ich potencjału, a tym samym zapewnienia wzrostu gospodarczego.”

Jednak główną przeszkodą dla rozwoju przedsiębiorczości wśród młodzieży jest brak wiarygodnych i aktualnych danych i statystyk. Raport GEM wypełnia tę lukę, dostarczając rozległe informacje na temat przedsiębiorczości osób mieszczących się w przedziale wiekowym od 18 do 34 lat, biorąc pod uwagę trzy główne wartości zmienne: różnice międzypokoleniowe, różnice płci i różnice regionalne.

Główne dane dotyczące przedsiębiorczości wśród młodzieży

Według Thomasa Schotta, głównego autora raportu i profesora Wydziału Przedsiębiorczości i Zarządzania z Uniwersytetu Południowej Danii, młodzież we wszystkich regionach świata jest zazwyczaj bardziej aktywna w rozpoczęciu nowego biznesu niż dorośli, aczkolwiek badania wykazały, że niewiele firm zakładanych przez młodzieży jest źródłem tworzenia nowych miejsc pracy (73% firm założonych i prowadzonych przez osoby do 24 roku to firmy jednoosobowe). Dodatkowo, działalności gospodarcze zakładane przez młodzież mają mniejsze szanse na przetrwanie w przeciągu pierwszych trzech i pół roku od założenia, niż firmy, które zostały założone przez osoby po 34 roku życia. Te ostatnie mają 1,7-krotnie większy wskaźnik przetrwania na starcie.

Młodzi mężczyźni są 1,3 –krotnie bardziej skłonni do otworzenia biznesu niż młode kobiety i mają 1,6-krotnie większe szanse na to, że ich firma przetrwa na rynku. Firmy zakładane przez młodych mężczyzn tworzą statystycznie dwa razy więcej miejsc pracy dla przynajmniej pięciu osób, w porównaniu do firm zakładanych przez kobiety.

Raport pokazuje również znaczące różnice w przedsiębiorczości pomiędzy młodzieżą pochodzącą z różnych regionów świata. 52 % młodych z regionu Afryki Subsaharyjskiej wyraża zamiar założenia firmy, do czynu przechodzi 28 %, podczas gdy w krajach „kultury europejskiej” (European culture countries - ECC) tylko 19% młodzieży pragnie założyć biznes, a jedynie 8% realizuje ten zamiar.

Schott potwierdza, że zadaniem raportu GEM jest znalezienie rozwiązań na wspieranie i ulepszenie przedsiębiorczości wśród młodzieży. "Musimy znaleźć sposoby, aby wykorzystać motywacje młodych ludzi, którzy chcą rozpocząć działalność, a którym może brak pewnych umiejętności i kontaktów, aby to zrobić skutecznie."

Co wspiera, a co utrudnia drogę młodym przedsiębiorcom?

W ciągu ostatnich 16 lat badania GEM odegrały kluczową rolę w promowaniu i zrozumieniu przedsiębiorczości na całym świecie. Są one również pomocne w identyfikacji odpowiednich strategii wspierania przedsiębiorczości.

Jednym z szerszych ustaleń raportu było to, że istnieje silny związek między odpowiednim wykształceniem i „duchem” przedsiębiorczości. Coraz więcej młodych ludzi we wszystkich regionach posiada coraz to lepsze wykształcenie, a specjalne zajęcia w tym kierunku są dwukrotnie częstsze niż w przypadku pokolenia ich rodziców.

Raport podkreśla, że mimo wszystko pozostaje jeszcze wiele do zrobienia, aby stworzyć sprzyjające warunki dla młodych przedsiębiorców na całym świecie, w szczególności w zakresie dostępu do finansowania i infrastruktury IT. Dane pokazują, że, na przykład (z wyjątkiem regionu ECC, a także częściowo MENA), Internet jest bardzo słabo wykorzystywany jako przestrzeń handlu w regionie Afryki Subsaharyjskiej, gdzie jedynie 16% młodzieży korzysta ze sprzedaży produktów lub usług w Internecie.

Komentarze (0)