Internet w Ameryce Północnej służy mieszkańcom przede wszystkim do oglądania materiałów wideo. Najczęściej wybierają do tego celu Netflixa. W Europie z kolei dominuje YouTube.

Netflix w Ameryce Północnej i YouTube w Europie

Siedemdziesiąt procent mieszkańców Ameryki Północnej za pośrednictwem internetu przede wszystkim ogląda materiały wideo i słucha muzyki, wynika z raportu „Global Internet Phenomena” sporządzonego przez firmę Sandvine. Liczba ta wzrosła niemalże dwukrotnie w ciągu ostatnich pięciu lat, kiedy to powyższe czynności generowały trzydzieści pięć procent ruchu w amerykańskiej sieci.

Dla porównania, w Europie ruch generowany w internecie dzięki serwisom streamingu muzycznego i filmowego jest nieco niższy niż na Zachodzie i wynosi około czterdzieści pięć procent. Europejczycy z kolei częściej niż mieszkańcy Ameryki Północnej używają internetu do „tradycyjnego” przeglądania sieci i czytania znalezionych w niej treści. Ten rodzaj aktywności na Starym Kontynencie przyczynia się do blisko osiemnastoprocentowego ruchu, zaś za oceanem do siedmioprocentowego.

Netflix ma rozpocząć międzynarodową ekspansję

Co interesujące, Amerykanie najczęściej oglądają w internecie materiały wideo za pośrednictwem Netflixa. Popularny serwis streamingowy generuje aż o dwadzieścia procent większy ruch w sieci niż YouTube. Platforma wideo należącą do Google natomiast jest często odwiedzana przez Europejczyków. Być może wraz z ekspansja Netflixa w krajach starego kontynentu, powyższy trendy w Europie będzie przypominał ten z Ameryki Północnej.

Od jakiegoś czasu spekuluje się, że platforma VOD ze Stanów Zjednoczonych pojawi się także w Polsce. W sierpniu tego roku pod adresem „netflix.pl” pojawił się nawet komunikat: „Wkrótce będziemy dostępni w Polsce. Podaj swój adres e-mail, damy ci znać, kiedy Netflix będzie dostępny”. Od tamtej pory niewiele się zmieniło i za pośrednictwem serwisu streamingu wideo wciąż nie możemy oglądać filmów.

Polskie platformy VOD ze spadkami oglądalności

Nie wiadomo także, czy Netflix przypadnie go gustu polskim widzom. Jak podaje serwis WirtualneMedia, rodzime platformy VOD dotarły we wrześniu tego roku do mniejszej publiczności niż rok temu. W rankingu najchętniej oglądanych portali pierwsze miejsce zajął Vod.pl, należący do Grupy Onet-RASP, który odwiedziło 4,6 milionów internautów. To dwa razy więcej użytkowników niż zaliczył Player.pl, serwis udostępniany przez Grupę TVN i trzy razy więcej niż Ipla.tv, platforma zarządzana przez Grupę Cyfrowy Polsat.

Komentarze (0)