Tyle samo kobiet co mężczyn (74 proc.) z pokolenia Millenialsów myśli o założeniu własnego biznesu – wynika z badania wykonanego na zlecenie home.pl przez ARC Rynek i Opinia. Prawie połowa ankietowanych pań (46 proc.) chciałaby to zrobić w dalszej przyszłosći (powyżej dwóch lat).

Millenialsi (inaczej pokolenie Y) to ludzie urodzeni między latami 1980-1995. Szacuje się, że w ciągu najbliższej dekady znacząco wpłyną na kształt światowej gospodarki. Będą stanowili aż 75 proc. globalnej siły roboczej. Już teraz w Polsce żyje 9 mln osób, które uznaje się za przedstawicieli pokolenia Millenialsów.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Właśnie takie osoby zostały przebadane przez ARC Rynek i Opinia nz zlecenie home.pl. Okazuje się, że tyle samo kobiet co mężczyn (74 proc.) z pokolenia Millenialsów myśli o założeniu własnego biznesu. Prawie połowa ankietowanych pań (46 proc.) chciałaby to zrobić  w dalszej przyszłosći (powyżej dwóch lat).

W jakich branżać chcą  najczęściej działać? Chodzi o działalność handlową, marketing, public relations, pracę w branży spożywczej, IT, kosmetycznej, odzieżowej i turystycznej.

- Kobiety należące do pokolenia Y nie boją się ryzykować. Wbrew obiegowym opiniom, to własnie one w ciągu najbliższych lat zostaną przedsiębiorcami. Z pomocą przyjdą im nowe technologie, dzięki którym założenie dobrze prosperującego sklepu internetowego, bloga, oraz aplikacji będzie tanie i wygodne  - mówi Marta Puczyńska, dyrektor działu marketingu i sprzedaży w home.pl.

W jakich branżać chcą działać? Chcą zajmować się handlem (12 proc.) i marketingiem, reklama oraz public relations (6 proc.), działać w branży spożywczej (7 proc.), IT (6 proc.), kosmetycznej (5 proc.), odzieżowej (5 proc.) i turystycznej (3 proc.).

Badanie ARC Rynek i Opinia zostało wykonane w dniach 11 – 14 lutego 2016 r. Jego celem było sprawdzenie podejścia i skłonności pokolenia millennialsów do zakładania własnego biznesu. Respondentami były osoby urodzone w latach 1980-1995.

fot. pixabay.com

Komentarze (0)