6 1 5

Social Wolves nauczy młodzież jak prowadzić biznes. Polskiej spółce pomoże Google i Y Combinator

Dodane

20-03-2017

Adam Sawicki
Czasami ukończenie nawet najlepszej szkoły nie gwarantuje, że znajdzie się wymarzoną pracę albo skutecznie poprowadzi biznes. Niezbędne do tego umiejętności można zdobyć realizując projekty społeczne. Social Wolves uczy w ten sposób jak ruszyć z własną firmą i odnaleźć się na rynku pracy.

fot. materiały prasowe 

Wsparcie mentorów

 – Zgodnie z raportem World Economic Forum rynek pracy w XXI wieku zmieni się nie do poznania. Tylko do 2020 roku 21 milionów osób wykonujących rutynowe prace biurowe, straci zatrudnienie. Jednocześnie powstanie 6 milionów nowych miejsc pracy, głównie w biznesie i zarządzaniu, które wymagają między innymi umiejętności pracy w grupie oraz przywództwa – mówi współzałożycielka Social Wolves Paula Bruszewska.

Jej celem jest uzbrojenie uczniów szkół wyższych i studentów akademickich w umiejętności potrzebne do znalezienia wymarzonej pracy albo założenia własnej działalności gospodarczej. Właśnie dlatego uruchomiła z dwójką przyjaciół – Rafałem Flisem i Marcinem Bruszewskim – platformę edukacyjną „Zwolnieni z Teorii”, która działa na rynku od 2014 roku. Dzięki niej uczestnicy otrzymują wiedzę na temat między innymi pozyskiwania finansowania, zarządzania budżetem i skutecznej reklamy, a także wsparcie mentorów.

26 tys. uczestników

Do tego uczniowie objęci programem realizują własne projekty społeczne oraz mogą brać udział w branżowych kurasach, które Social Wolves organizuje przy wsparciu Coca Coli, Google oraz prestiżowego akceleratora przedsiębiorczości z Doliny Krzemowej Y Combinator. Zakończenie programu kończy się uzyskaniem certyfikatu sygnowanego przez Project Management Institute R.E.P..

– Podobnego przedsięwzięcia nie ma nigdzie na świecie. Kursów online jest mnóstwo, ale żaden nie zestawia ich z prawdziwym przedsięwzięciem, a rynek pracy oczekuje doświadczenia – mówi Paula Bruszewska. Chwali się, że w ciągu trzech lat jej platforma zaangażowała ponad 26 tysięcy uczniów i studentów, których projekty społeczne objęły zasięgiem ponad 5,5 mln beneficjentów.

Szybciej do pracy

Dodaje, że sporym sukcesem jest stworzenie pierwszej ogólnopolskiej olimpiady w pełni działającej przez portal internetowy. Według badań przeprowadzonych przez Social Wovles absolwenci „Zwolnieni z Teorii” są także bardziej zaangażowani społecznie i szybciej znajdują zatrudnienie. Bruszewska podaje, że 71 proc. z nich co roku bierze udział w wolontariacie oraz że średni wiek uczestników programu edukacyjnego, którzy podejmują pierwszą pracę to nico powyżej 18 lat. Są więc młodsi o mniej więcej trzy lata od innych osób, które zatrudniają się po raz pierwszy.

Paula Bruszewska mówi, że prawdziwe sukcesy są dopiero przed nią i chwali się planami. – Współczynnik ukończenia projektów na naszej platformie wynosi 20 proc., co jest bardzo dobrym wynikiem w odniesieniu do podobnych rozwiązań, gdzie platforma online wspiera edukację, ale nas zupełnie nie satysfakcjonuje. Skupiamy się na poprawie tego wskaźnika, a kiedy otrzymamy wystarczająco dobry wynik wyjdziemy z naszym produktem na rynki zagraniczne. Jednocześnie będziemy pracować nad nawiązaniem szeroko zakrojonej współpracy z systemem edukacji w Polsce – wyjaśnia.

Komentarze (0)