... ... ...

PKO BP nawiązało współpracę z polsko-brytyjskim startupem. Przetestuje technologię blockchain

Dodane

20-07-2017

Adam Sawicki
Największy polski bank nawiązał współpracę ze zwycięzcą konkursu "Let’s Finech with PKO BP” firmą Coinfirm, która pracuje nad technologią blockchain. Jej rozwiązanie ma pomóc przedsiębiorstwu przeciwdziałać praniu brudnych pieniędzy i weryfikować dane.

Na zdjęciu: Paweł Kuskowski, CEO Coinfirm

Test technologii

Przedstawiciele PKO BP podają w komunikacie prasowym, że w pierwszej kolejności przetestują platformę Trudatum stworzoną, by zapewnić instytucjom finansowym możliwość weryfikowania danych. Wyjaśniają, że celem testu jest zbadanie możliwości integracji z istniejącą infrastrukturą banku oraz zidentyfikowanie konkretnych obszarów biznesowych, w których implementacja blockchain będzie stanowić usprawnienie.

– Technologia blockchain ma potencjał na to, by zrewolucjonizować szereg obszarów sektora finansowego, dlatego poświęcamy dużo uwagi, aby dobrze ją rozumieć i testować możliwe zastosowania tej technologii w naszym banku – mówi Szymon Wałach, dyrektor pionu klienta detalicznego w PKO Banku Polskim.

Konkurs

Współpraca z polsko-brytyjskim fintechem Coinfirm jest efektem zaangażowania PKO BP w startupową społeczność. Bank jest jednym z partnerów programu akceleracyjnego organizowanego przez MITEF Poland i opiekunem drugiej edycji ścieżki „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”. W poprzedniej turze konkursu wzięli udział pomysłodawcy Coinfirm, co umożliwiło im nawiązanie kontaktów z przedstawicielami PKO Banku Polskiego.

Natomiast na początku tego rok PKO BP kupiło warszawski startup Zencard. Obie strony transakcji nie zdradziły wówczas jej wartości. Poinformowały z kolei, że po przejęciu spółki, jej założyciele i pracownicy dołączą do zespołu nowego właściciela. Zachowają także swoją markę i nadal będą działać, jak odrębna firma. Pomogą także dużej instytucji finansowej w zaoferowaniu jej klientom usług, których nie znajdą u konkurencji. Szczegóły tej oferty nie zostały jednak przedstawione.

Nie osiągnęli skali

Szef strategii w PKO BP Szymon Wałach powiedział w rozmowie z Pulsem Biznesu, że Zencard ma interesujący pomysł technologiczny, ale nie potrafił osiągnąć skali. Dzięki partnerstwu z bakiem powinno być to łatwiejsze, ponieważ ten obsługuje pół miliona przedsiębiorstw i siedem milionów klientów indywidualnych. Wspólnie mają wiec szansę zbudować międzynarodową spółkę na rynku programów lojalnościowych.  

Do tych słów odniósł się w wywiadzie z nami współzałożyciel Zencard Jarosław Sygitowicz. – Problemem był zasięg w terminalach. Trudno było przekonać agentów rozliczeniowych, zarządzających terminalami płatniczymi, by pozwolili nam oferować swoje usługi. Teraz ten problem zniknął – wyjaśniał. Dodał, że połączenie się z PKO BP przyspieszy rozwój firmy i sprawi, że będzie postrzegana jako bardziej wiarygodna.

Komentarze (0)