... ... ...

Carrefour uruchamia sklep online. Zamiast bułek będzie sprzedawać elektronikę

Dodane

22-12-2015

Adam Sawicki
Carrefour będzie konkurował z internetowymi sklepami sprzedającymi sprzęt elektroniczny. Francuska sieć sklepów spożywczych uruchomiła bowiem eCarrefour.pl, w którym zamiast artykułów żywnościowych znajdziemy m.in. komputery. W ten sposób spółka chce zadbać o satysfakcję klientów.

eCarrefour bez artykułów spożywczych

Francuska sieć sklepów spożywczych i hipermarketów Carrefour wchodzi na rynek e-commerce i uruchamia internetowy sklep. Nie znajdziemy w nim jednak, jak można by się spodziewać artykułów spożywczych. Za pośrednictwem eCarrefour.pl zachodnia spółka będzie sprzedawać elektronikę w tym: RTV i AGD, komputery, telefony, sprzęt fotograficzny i optyczny, a także akcesoria uzupełniające wcześniej wspomniane urządzenia.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Na zdjęciu: Guillaume de Colonges, Prezes Carrefour Polska | fot. materiały prasowe 

Do tej pory koncern z Francji nie prowadził sprzedaży za pośrednictwem sieci. - Po uruchomieniu nowej platformy zakupowej, Carrefour obecny jest w Polsce we wszystkich kanałach sprzedaży: od hiper- i supermarketów, przez sklepy osiedlowe i specjalistyczne, aż po handel internetowy - mówi Guillaume de Colonges, Prezes Carrefour Polska, czytamy w informacji prasowej.  Przedsiębiorca jest przekonany, że wdrożenie elektronicznego kanału sprzedaży zwiększy satysfakcję klientów korzystających z usług firmy.

Kupisz w sieci, a odbierzesz w stacjonarnym punkcie sprzedaży

Na internetowych półkach sklepowych eCarrefoure.pl znajdziemy osiemset produktów, które będą dostarczane klientom w ciągu czterdziestu ośmiu godzin od złożenia zamówienia. Niezależnie od ilości i wartości zakupionych towarów kurier dostarczy nam paczkę za dodatkową opłatą 9,99 zł. Jednocześnie francuskie przedsiębiorstwo poinformowało, że w ramach akcji pilotażowej uruchamia w Krakowie system click&collect, dzięki któremu mieszkańcy stolicy Małopolski będą mogli odbierać w stacjonarnych punktach sprzedaży produkty zakupione online.

Nie wiadomo natomiast jak długo potrwają testy i czy system click&collect zostanie wdrożony również w innych miastach. Podobnie zresztą Carrefour nie wspomina o rozszerzeniu oferty sklepu internetowego o artykuły spożywcze. Wygląda więc na to, że na rynku e-commerce francuska spółka zamierza konkurować jedynie z internetowymi sklepami sprzedającymi elektronikę, a nie z podmiotami, które jak Carrefour specjalizują się głównie w artykułach spożywczych.

Księgarnia internetowa zajęła się sprzedażą artykułów spożywczych

W sierpniu tego roku, podobnie jak koncern z Francji, sklepową ofertę poszerzyła także internetowa księgarnia Merlin. Wraz z siecią sklepów spożywczych Alma, poznańska spółka ruszyła z merlinfood.pl, czyli internetowym punktem sprzedaży artykułów żywnościowych. Niemniej w przypadku Merlina uruchomienie nowego serwisu jest próbą dźwignięcia przedsiębiorstwa z kolan, bowiem firma od dłuższego czasu boryka się z problemami finansowymi.

Wraz z początkiem grudnia spółka Topmall, zarządzana przez Łukasza Szczepańskiego, pomaga internetowej księgarni wyjść z dołka. Partnerzy podpisali umowę handlową, na mocy której Topmall dzierżawi znak towarowy i stronę internetową Merlin.pl. Póki co, firma pod wodzą Szczepańskiego zapowiedziała zwolnienie stu osób oraz wstrzymanie sprzedaży, a wszystko po to, żeby ograniczyć koszty. Nie wiadomo jednak kiedy księgarnia online znów ruszy i jaka jest jej przyszłość.

Komentarze (0)