Facebook otworzył w Warszawie nowe biuro. Jego pracownicy będą wspierać przedsiębiorców w działaniach promocyjnych, rozwijać technologię wirtualnej rzeczywistości i udoskonalać narzędzia marketingowe dla urządzeń mobilnych. To za ich pośrednictwem Facebook generuje 80 proc. przychodu z reklam.

Obsłużą 26 państw z siedziby w Warszawie

Nowa siedziba Facebooka obsługująca działania serwisu społecznościowego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej powstała w Polsce. Mieści się dokładnie w budynku Rondo 1 przy Rondzie ONZ w Warszawie. To stamtąd zespół zatrudniony przez Marka Zuckenberga będzie obsługiwać dwadzieścia sześć krajów, w których funkcjonuje popularny na całym świecie portal.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Na zdjęciu: Mark Zuckenberg, CEO Facebooka | fot. materiały prasowe 

Pracownicy nowopowstałego biura będą pomagać firmom korzystającym z Facebooka w promowaniu się w sieci. – Chcemy umożliwić lokalnym markom działanie w przestrzeni regionalnej, a w konsekwencji – także globalnej – powiedział w rozmowie z PAP Technologie Robert Bednarski, dyrektor Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią.

80 proc. przychodu z reklam generują urządzenia mobilne

Dodał, że w ramach warszawskiego oddziału spółki będzie rozwijana m.in. technologia wirtualnej rzeczywistości, a także narzędzia marketingowe. Jako przykład testowanego mechanizmu podał Canvas. Funkcja ta umożliwia błyskawiczne wyświetlenie na ekranach urządzeń mobilnych większej ilości produktów, zaraz po tym jak internauta kliknie na reklamę. Z tego poziomu może przejść bezpośrednio na stronę sprzedawcy i dokonać zakupu.

Bednarski chwali się, że dzięki temu bożonarodzeniowa kampania prowadzona we współpracy z Allegro została bardziej zapamiętana przez użytkowników sieci. Przedsiębiorca dodaje, że Facebook ma zresztą zamiar rozwijać się w obszarze usług mobilnych. Okazuje się bowiem, że w grudniu 2015 roku aż 1,44 mld użytkowników sieci społecznościowej logowało się na Facebooka właśnie z urządzeń mobilnych – to za ich pośrednictwem firma generuje 80 procent przychodu reklamowego.

Komentarze (0)