Branża:

inna

Finansowanie:

własne

Model biznesowy:

pośrednictwo

HOJO.PL wprowadza polską branżę sprzątającą do sieci

  • Branża: inna
  • Finansowanie: własne
  • Model biznesowy: pośrednictwo

Na pytania dotyczące serwisu HOJO.PL, czyli Internetowej Giełdy Usług Sprzątania, odpowiada Tomasz Wójkowski - Prezes Zarządu HOJO Sp. z o.o.


Czym dokładnie jest Wa­sz projekt? Czym jest HOJO.PL?

HOJO.PL jest pierwszą w Polsce Internetową Giełdą Usług Sprzątania, która bezpośrednio łączy Klientów z Firmami oferującymi usługi czystościowo-sprzątające, takie jak: sprzątanie mieszkań, domów, pranie dywanów i tapicerki, mycie okien, czy też sprzątanie samochodów. Innymi słowy, to godny zaufania sposób na dotarcie do solidnych Firm, które oferują wysokiej jakości profesjonalne sprzątanie oraz inne usługi, ułatwiające utrzymanie czystości w mieszkaniach i domach.

HOJO.PL nie jest serwisem ogłoszeniowym tylko pierwszą platformą transakcyjną, na której Klient indywidualny szybko, bez wykonywania wielu telefonów czy pisania maili do firm sprzątających, znajdzie odpowiadającą jego oczekiwaniom usługę sprzątania, dokona wyboru terminu wykonania usługi oraz opłaci ją. Wygoda jest jednym z wielu benefitów tego rozwiązania. HOJO.PL to narzędzie, które stawia na jakość i bezpieczeństwo. Zrzeszamy firmy sprzątające, które spełniają określone parametry i opracowane przez nas standardy obsługi Klienta. Dla firm sprzątających przystępujących do naszego programu jesteśmy platformą, która dba o standaryzację usług (m.in. zakres sprzątania, techniki, używane środki czystości), dostarcza rozwiązań marketingowych oraz dba o jakość świadczonych usług. Jest to odpowiedź HOJO.PL na oczekiwania Klientów, którzy borykali się z podstawowym problemem, jakim był brak jasno określonych reguł dotyczących zakresu usług sprzątania.

System recenzji i komentarzy Klientów, którzy skorzystali z usług danej Firmy, jak również wdrożony przez nas system ocen HOJO.PL, umożliwi osobie poszukującej usługi podjęcie decyzji w oparciu o historię danej firmy sprzątającej. Wszystko po to, aby usługi, które świadczymy oparte były tylko i wyłącznie na sprawdzonych firmach, które swoim wieloletnim doświadczeniem, kompetencjami, a także referencjami są gwarantem najwyższych standardów świadczonych usług i obsługi każdego z naszych Klientów.

W serwisie, oprócz informacji dotyczących usług sprzątania oraz środków czystości, prezentowane są newsy i ciekawostki z obszaru sprzątania. To także encyklopedia tematyki związanej z ekologicznymi aspektami życia i utrzymania czystości. Ponieważ EKO jest dla nas bardzo ważne, oferujemy usługi sprzątania przy użyciu ekologicznych środków czystości oraz możliwość ich zakupu w naszym sklepie internetowym.

Jaki problem rozwiązujecie?

Nasze doświadczenie w branży czystościowo–sprzątającej pomogło nam zauważyć bardzo duże zapotrzebowanie na serwis, który ułatwi nie tylko Klientom indywidualnym, ale również takim podmiotom, jak np. deweloperzy, znalezienie wysokiej jakości usług sprzątania, proste sprawdzenie cen i szybkie zamówienie usługi łącznie z jej opłaceniem.

HOJO.PL pragnie być serwisem sprzątającym, z którego Klienci szukający usług sprzątania skorzystają w pierwszej kolejności, a jednocześnie rzecznikiem interesów Klientów. Koncentrujemy się przede wszystkim na rozwiązywaniu codziennych trosk w obszarze utrzymania czystości w naszych mieszkaniach, domach i samochodach. Wdrażając określone procedury, rozwiązujemy problem wyboru firmy sprzątającej, standaryzacji usług i nierzetelnych firm.

Do kogo kierujecie swoją ofertę?

Ofertę kierujemy do klientów indywidualnych, poszukujących profesjonalnych usług sprzątania. HOJO.PL to pierwszy serwis w Polsce skupiający się w całości na tematyce utrzymania czystości, skierowany do aktywnych mieszkańców miast (głównie w wieku 26-45 lat), zainteresowanych profesjonalnymi usługami sprzątania, nowościami w zakresie środków czystości.

Oferta skierowana jest także do sektora biznesowego, a dokładnie do firm prowadzących działalność w obszarze usług czystościowo-sprzątających. Dla tych podmiotów HOJO.PL to narzędzie do sprzedaży usług, pozyskiwania nowych Klientów, a także platforma do komunikacji z rynkiem i promocji usług.

Dla firm sprzątających HOJO.PL to rewolucyjne na polskim rynku narzędzie do sprzedaży, marketingu i obsługi Klienta. To zaawansowane narzędzie sprzedażowe do pozyskiwania nowych Klientów Indywidualnych. Daje możliwość zarządzania zakresem oferowanych usług, jak również ich cenami. Co więcej, to narzędzie do profesjonalnej promocji i marketingu firm sprzątających, a co najważniejsze, to Internetowy przedstawiciel handlowy firmy sprzątającej, który 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 356 dni w roku pozyskuje Klientów dla firm sprzątających.

Jaka jest Wasza konkurencja? Co jest Waszą przewagą nad nią?

Konkurencją HOJO.PL są serwisy ogłoszeniowe, jednak HOJO.PL ma kilka przewag konkurencyjnych:

  • Nie jesteśmy serwisem ogłoszeniowym, a serwisem transakcyjnym;
  • Skracamy czas obsługi Klienta (u nas Klient wyszukuje interesującą usługę oraz firmę, wybiera termin jej wykonania, a w końcu dokonując płatności);
  • Sprzedajemy Klientom konkretną usługę, a nie obietnicę jej wykonania;
  • Dostarczamy Klientom ściśle określone standardy wykonania usług, a nie podstawowe informacje o usługach, z jakimi klient może spotkać się w serwisach ogłoszeniowych;
  • Jesteśmy specjalistami w branży sprzątania, a nie specjalistami od wszystkiego;
  • Dysponujemy zapleczem concierge. Znajdziemy rozwiązania dla każdej, nawet najbardziej nietypowej usługi.

Jaki jest Wasz model biznesowy?

Model biznesowy HOJO.PL polega na oferowaniu firmom sprzątającym platformy do sprzedaży usług, w zamian za prowizję od sprzedaży tych usług klientom indywidualnym.

Kto stoi za projektem?

Za projektem stoi zespół młodych ludzi z dużym doświadczeniem biznesowym.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Projekt ruszył oficjalnie w lipcu 2011 roku. Do programu przystąpił szereg firm sprzątających z ponad 50 miast w Polsce. Oferta usług sprzątania tych firm cieszy się dużym zainteresowaniem wśród klientów, dlatego też uruchomiony został sklep z ekologicznymi i profesjonalnymi środkami czystości jako oferta uzupełniająca, a jednocześnie odpowiadająca na oczekiwania naszych Klientów. W naszej ocenie platforma HOJO.PL znalazła swoją niszę rynkową.

W jaki sposób projekt jest finansowany?

Projekt finansowany jest ze środków własnych.

Jakie są Wasze plany dalszego rozwoju? Czego można się spodziewać w najbliższym czasie, jeśli chodzi o HOJO.PL?

Nadal trwają pracę nad rozwojem HOJO.PL, między innymi w zakresie wdrożeń nowych usług dostępnych w serwisie. W najbliższych dniach uruchomiona zostanie między innymi usługa sprzątania i opieki nad grobami, a także nowe funkcjonalności dla firm sprzątających przystępujących do programu.

Kolejnym celem jest także ekspansja HOJO.PL na rynki zagraniczne, między innymi na rynki ościenne, najbardziej zbliżone do rynku usług sprzątania w Polsce.