Branża:

turystyka

Finansowanie:

własne

Model biznesowy:

reklama

Zielonamapa

Czym jest Wasz projekt?

Zielonamapa.pl to spersonalizowany przewodnik po Ameryce Południowej i Europie. Sercem projektu jest skonfigurowana mapa, która pokazuje Ci miejsca w danym kraju, na podstawie tego co lubisz robić w podróży. Jeśli lubisz zwiedzać, mapa pokaże Ci najlepsze miejsca z zabytkami do zwiedzania. Nie wszystkie, ale te najciekawsze. Jeśli szukasz imprezy, mapka pokaże Ci gdzie są najlepsze miejsca do zabawy. Jeśli szukasz miejsc poza utartym szlakiem, do których nie dociera większość wycieczek - mapa pokaże Ci takie miejsca. Wszystko poparte komentarzami innych podróżników.

Jaki problem rozwiązujecie?

Zielonamapa.pl ma przede wszystkim odpowiedzieć Ci na pytanie: Czy dane miejsce mi się spodoba? Czy trafi w moje gusta? Na rynku istnieje mnóstwo przewodników oraz blogów turystycznych. Większość z nich opisuje miejsca na świecie tylko pod jeden rodzaj podróżnika - takiego który lubi zwiedzać. Jeśli ktoś lubi imprezować, to nie ma dla niego sprawdzonego źródła. Nie ma pojęcia gdzie szukać. Musi pytać znajomych, szukać po forach lub anglojęzycznych stronach. Każdy podróżnik ma swoje upodobania co do wakacji. Jedni lubią zwiedzać, inni imprezować, jeszcze inni aktywnie spędzać czas. Zielonamapa.pl pokaże Ci miejsca, które trafią dokładnie w Twój gust.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Projekt skierowany jest do ludzi, którzy są na pierwszym etapie planowania wakacji lub wyjazdów. Czyli wiesz co lubisz robić na wakacjach, masz wybrany kierunek, ale nie wiesz dokładnie które miejsce będzie idealne dla Ciebie.

W jaki sposób projekt ma zarabiać?

Na tym etapie projektu nie skupiam się na tym. Najważniejszym dla mnie jest stworzenie produktu, który mocno angażuje i pomaga w planowaniu wakacji. Jeśli mi się to uda, pieniądze przyjdą same.

Kto stoi za projektem?

Ja sam. Przez ponad 4 lata podróżowałem po świecie, odwiedziłem ponad 70 krajów. Spotkałem się z każdym rodzajem podróżnika, wiem dokładnie czego pragnie, co go denerwuje i jakich narzędzi używa. Poza tym od 8 lat pracuję jako UX Designer, oraz sprzedaję książkę podróżniczą „Bunkrów nie ma”. Razem ze mną pracuje nad tym programista, choć nie na etat. Gdy zacznę się rozwijać, zbuduję drużynę.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Projekt jest w fazie testów i weryfikacji niektórych rozwiązań. Głównym zadaniem na dzisiaj jest pozyskanie jak największej ilości wartościowych komentarzy na stronie. Chcę to osiągnąć przez wprowadzenie elementów gamification. Projekt finansuję z własnych środków.

Jakie są plany rozwoju?

Przede wszystkim cierpliwość w pozyskiwaniu użytkowników oraz rozbudowywania treści. Pracuję w metodyce lean, więc staram się nie myśleć nad kolejnymi modułami bez wcześniejszej weryfikacji pomysłu. Długofalowo myślę aby stworzyć taki system, który za pomocą rozbudowanego skryptu rekomendacji poleca kolejne miejsca na mapie. W taki sam sposób, w jaki Netflix poleca kolejne filmy. Wszystko na bazie algorytmu analizującego komentarze i oceny użytkownika, oraz ludzi o podobnych preferencjach. Dążę do takiej pozycji jaką ma na rynku Filmweb lub Lubimyczytac.