Branża:

społeczność

rozrywka

kultura i sztuka

Finansowanie:

akcelerator

Model biznesowy:

reklama

pośrednictwo

inny

follows.pl - rewolucja w wyborze rozrywki

Czym jest Wasz projekt?

follows.pl pozwala na uzyskiwanie spersonalizowanych rekomendacji dotyczących rozrywki - filmów, gier i muzyki. Rekomendacja to procentowa szansa na spodobanie się danego produktu. Oszczędzamy czas gwarantując wysoką skuteczność rekomendacji, dzięki zastosowaniu autorskiego algorytmu statystycznego korelującego gusty i prostemu, intuicyjnemu interfejsowi dostępnemu zawsze tam gdzie użytkownik (portal, aplikacje mobilne). Wybór nigdy wcześniej nie był tak prosty jak na follows.pl! Ruszamy już w październiku. Warto zajrzeć również na facebook.com/rekomendacje

Jaki problem rozwiązujecie?

Obecnie wybierając rozrywkę kierujemy się głównie opiniami znajomych lub recenzentów. Ten sposób ma jednak dużą wadę. Uzyskana informacja jest obarczona dużym ryzykiem błędu – zastanówcie się jak często byliście niezadowoleni z produktu poleconego przez recenzenta lub znajomych? Minimalizacja tego ryzyka wymaga czasu, którego w XXI wieku nikt nie ma w nadmiarze. Follows.pl robi to inaczej. Wykorzystuje opinie i oceny tysięcy użytkowników oraz recenzentów z całego świata, które przetwarza statystycznie w celu wygenerowania rekomendacji – procentowej szansy na to, że spodoba Ci się dany produkt.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Follows.pl skierowany jest do wszystkich osób często korzystających z rozrywki. Prosty, przemyślany pod kątem usability interfejs ma zapewnić maksymalną dostępność portalu dla użytkowników z różnych grup wiekowych. Zależy nam szczególnie na trafieniu do tych, którzy często są rozczarowani wyborami podejmowanymi na podstawie opinii znajomych bądź recenzentów, a także do osób ceniących swój czas. Dzięki opcjom społecznościowym pozwalającym na rekomendowanie produktów grupom znajomych wierzymy, że uda nam się zachęcić do korzystania z follows.pl wiele zróżnicowanych społeczności.

Kto stoi za projektem?

Za projektem stoi dwóch młodych ludzi (Maciej Madziński oraz Piotr Sztenkiel) mających nadzieję na to, że dobre (a jednocześnie proste) usługi i rozwiązania mogą w długim terminie zmieniać świat na lepsze. Na co dzień poza kończeniem studiów Maciej zarządza wspaniałymi ludźmi zajmującymi się obsługą klienta IT w najlepszej uczelni w Polsce (ALK), Piotr zaś jest właścicielem kilku sklepów Internetowych. Zaangażowanie właścicieli doceniła fundacja Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, która w 2011 roku w ramach projektu AIP Seed Capital postanowiła objąć 15% udziałów follows.pl.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Follows.pl obecnie zbliża się do wersji beta, której start zaplanowany jest na wakacje 2012 roku. Prace programistyczne nad portalem ukończone są w 70%. Sam portal powinien ruszyć już w październiku 2012 roku. Razem z nim follows.pl zaoferuje użytkownikom usługę zawsze tam gdzie oni – za pomocą aplikacji na najpopularniejsze urządzenia mobilne. Rozwiązanie ma w pełni ukończoną i przetestowaną pierwszą wersję autorskiego algorytmu korelującego, w minionym roku udało nam się również zebrać zgody na pobieranie treści od największych portali w Polsce.

Jakie są plany rozwoju?

Follows ma aspiracje globalne. Chcemy, aby w przeciągu 5 lat follows stał się jednym z największych portali o rozrywce na świecie. Planujemy także dalszy rozwój aplikacji na wszystkie popularne platformy, tak by follows był zawsze dostępny w miejscu znajdowania się użytkownika niezależnie od posiadanego przez niego urządzenia. Stopniowo do portalu będą wprowadzane kolejne kategorie takie jak: TV, aplikacje czy książki. Planujemy też uruchomienie kiosków interaktywnych follows w największych sieciach handlowych w Polsce, tak aby ich klienci mogli poznać najlepsze dla siebie produkty.